پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند
سرخط خبرها

جغرافیای مشهد میزبان فیلم‌های فاخر

  • کد خبر: ۱۱۰۷۳۲
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
جغرافیای مشهد میزبان فیلم‌های فاخر
با توجه به ظرفیت‌های سینمایی در مشهد مدیریت شهری ساخت دو شهرک سینمایی را در دستور کار دارد.

حسین زوارزاده | شهرآرانیوز؛ دو عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد از پیگیری احداث دو شهرک سینمایی انقلاب اسلامی و شاهنامه فردوسی در محل پادگان ارتش و منطقه منفصل توس خبر دادند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درباره پیگیری شهرک سینمایی انقلاب اسلامی در محل پادگان ارتش گفت: ۵۰ هکتار از اراضی این پادگان فرهنگی است که در آن‌ها بافت تاریخی دوران معاصر یعنی از اوایل ۱۳۰۰ تا انقلاب اسلامی ایران وجود دارد از جمله بازداشتگاه رهبر معظم انقلاب و مجاهدان انقلابی و بزرگان و نام آوران دهه ۵۰ در دوره پهلوی مخلوع.

به گفته مهدی ناصحی، در این اماکن مکان‌های بکر و فاخری از لحاظ تاریخی وجود دارد که می‌تواند در قالب یک شهرک سینمایی در اختیار سینماگران قرار بگیرد. او افزود: تبدیل مکان فعلی پادگان ارتش به موزه و شهرک سینمایی در حال مطالعه و پژوهش است که عملی شدن آن و کسب مجوزات لازم به بهره برداران ابلاغ خواهد شد.

در این باره مذاکراتی نیز با مسئولان ارشد رسانه ملی انجام شده است، بدین صورت که برخی سریال‌های رده الف و الف ویژه تاریخ انقلاب اسلامی را مبتنی بر شرایط لوکیشن در این مکان بسازند.
وی تصریح کرد: از مسئولان عالی رتبه شهرداری و پادگان لشکر ۷۷ ارتش درخواست کردیم که هیچ گونه تغییر، تخریب و ساخت و سازی در ابنیه پادگان ارتش انجام نشود تا این مکان به شکل واقعی خود باقی بماند و سینماگران بتوانند از آن به نحو احسن بهره برداری کنند.

وی یادآور شد: رویکرد اصلی مدیریت شهری در موضوع احداث شهرک سینمایی انقلاب اسلامی حفظ بنا و استفاده درست آن در مسیر معرفی انقلاب اسلامی است و در گام اول باید طوری برنامه ریزی کنیم که ابنیه تاریخی پادگان ارتش در تمام ایران با نام شهرک سینمایی انقلاب اسلامی مشهد شناخته شود، زیرا مشهد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب در کشور نقش مهمی داشته است.

شهرک سینمایی شاهنامه فردوسی در حد یک پیشنهاد

همچنین عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه توس شورای اسلامی شهر مشهد درباره احداث شهرک سینمایی شاهنامه فردوسی گفت: احداث شهرک سینمایی شاهنامه فردوسی یا توس هنوز در حد یک پیشنهاد است و حتی به مرحله طرح نرسیده است و اکنون در مرحله رایزنی و گفتگو به منظور حصول توافق با صداوسیمای جمهوری اسلامی هستیم.
مجید طهوریان عسکری با بیان اینکه احداث این شهرک سینمایی در منطقه به این دلیل است که مالک بزرگ‌ترین زمین این منطقه ۷۰ هکتاری صداوسیمای خراسان رضوی است که در آن ۴ یا ۵ دکل رادیویی را برای ارسال و دریافت موج‌های رادیویی قرار داده گفت: این دکل‌ها بر بهبود عملکرد رادیو در شهر مشهد کمک بسیار ویژه‌ای می‌کند.

وی یادآور شد: برای منطقه توس در حال تعریف موتو رهای محرک توسعه هستیم طبیعی است که از بستر‌های مختلف برای ایجاد آن‌ها استفاده کنیم. یکی از موضوعاتی که زائران و گردشگران پس از مراجعه به آرامگاه فردوسی به آن گله دارند نبود مکان تفریحی، گردشگری فاخر است و توقع آن‌ها از این مکان خیلی بیشتر از شرایط کنونی است. در واقع علاقه‌مندان خواستار یک هویت بصری هستند یا جایی که در آن زندگی افسانه‌ای شاهنامه وجود داشته را لمس کنند و در آن نقش ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا پارک‌های موضوعی وجود دارد و حتی بعضی از آن‌ها در واقع لوکیشن سابق یک یا چند فیلم سینمایی هستند که پس از پایان ساخت فیلم سینمایی همه لوکیشن‌ها بدون تغییرات تبدیل به یک مکان تفریحی توریستی شده است و مردم از آن به عنوان یک مکان مفرح خاطره انگیز استفاده می‌کند این حرکت در صنعت گردشگری سینما در دنیا نمود بسیاری داشته که می‌توان پیوست‌های عدیده‌ای در کنار آن تعریف کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: صنعت گردشگری ما در مشهد عموما به حوزه زیارت تبدیل شده و اتفاقا با توجه به اینکه به دنبال ماندگاری بیشتر زائر هستیم و توس هم بخشی از مشهد است، پیشنهاد دادیم در قالب یک طرح مشارکتی سه جانبه بین شهرداری مشهد، صداوسیما و بخش خصوصی برای راه اندازی مجموعه شهرک سینمایی تاریخی شاهنامه فردوسی برنامه ریزی جامعی صورت بگیرد تا سینماگرانی که خواستار ساخت فیلم تاریخی هستند به جای ساخت آن در جای جای ایران، به صورت متمرکز به مشهد بیایند و با هزینه کمتر اقدام به تهیه و تولید کنند هرچند که این موضوع هنوز در حد پیشنهاد است و نیازمند مذاکرات جدی‌تر است.

طهوریان عسکری بیان کرد: همچنین با کمک به هنرمندان تراز ملی در همان محدوده می‌توان داستان‌های افسانه‌ای شاهنامه فردوسی به ویژه هفت خان رستم را در قالب نمایش‌های خیابانی اجرا کرد تا زائران که پس از زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) به منطقه توس می‌آیند بتوانند به صورت جامع‌تر با حوزه ادبیات حماسی و شعر و شاهنامه آشنا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->