معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

تعطیل کردن جایگاه سوخت CNG به صرفه‌تر ازبهره برداری است

  • کد خبر: ۱۱۰۹۷۰
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
تعطیل کردن جایگاه سوخت CNG به صرفه‌تر ازبهره برداری است
‎رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت سی‌ان‌جی خراسان رضوی گفت: امسال هزینه‌های جایگاه‌داران افزایش چشمگیری یافته است که با درآمد و کارمزد تعیین‌شده دولت متناسب نیست.

طنین همتی|شهرآرانیوز، سیدمحمدرضا رضوی‌راد، رئیس هیئت‌مدیره انجمن سی‌ان‌جی خراسان‌رضوی، با انتقاد از کارمزد تعیین‌شده در سال‌های گذشته برای جایگاه‌داران که با هزینه‌ها متناسب نیست، گفت: سال۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ افزایش کمی در کارمزد جایگاه‌داران سی‌ان‌جی داشتیم. امسال نیز باتوجه‌به افزایش بی‌سابقه ۵۷درصدی دستمزد، رقم کارمزد سازمان برنامه و بودجه پذیرفتنی نیست.

به‌گفته وی، در سال۱۳۹۹ باوجود برآورد افزایش ۵۴درصدی کارمزد از سوی سازمان برنامه و بودجه، عدد ۴۷درصدی با احتساب ۹درصد مالیات بر ارزش‌افزوده برای جایگاه‌دار مشخص شد. سال۱۴۰۰ هم چون تغییر در بدنه دولت بود، عدد ۲۵درصدی اضافه کردند که به‌هیچ‌وجه پاسخگوی هزینه‌ها نبود.

ثابت‌بودن نرخ سی‌ان‌جی معضلی برای جایگاه‌داران

وی افزود: امسال باتوجه‌به هزینه‌های جاری، سازمان حمایت از مصرف‌کننده بیش از ۷۰درصد کارمزد برای جایگاه‌داران تعیین کرد. اما ثابت‌بودن  نرخ سی‌ان‌جی به‌عنوان مانعی است که همین باعث شده است نرخ کارمزد با هزینه‌های جایگاه‌های سی‌ان‌جی متناسب نباشد.

رضوی‌راد تصریح کرد: این موضوع باعث شده است شرایط کار برای جایگاه‌داران بسیار سخت شود. ما امسال اولین‌با بار افزایش ۵۷درصدی دستمزد روبه‌رو شدیم، درحالی‌که در سال‌های قبل میانگین افزایش حقوق حدود ۲۵درصد بوده است. برای جایگاه‌داران که ۶۰درصد هزینه‌هایشان به دستمزد مربوط است، اتفاق بدی بود. در کنار این موضوع، قطع‌شدن‌های متعدد برق و افزایش نرخ دلار، قیمت روغن‌های کمپرسور و... به هزینه‌های ما افزود.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت سی‌ان‌جی خراسان‌رضوی یادآور شد: باتوجه‌به اینکه تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی وارداتی است، افزایش نرخ دلار هم تأثیر چشمگیری بر هزینه‌های ما گذاشت. در خیلی از جایگاه‌های ما درآمدها حتی جوابگوی هزینه‌های حقوق کارکنان هم نیست.

این مقام فعال در حوزه صنعت سی‌ان‌جی استان، به این موضوع اشاره کرد که مسلما این متناسب‌نبودن هزینه‌ها و درآمد باعث می‌شود پرداخت حقوق و بیمه‌ جایگاه‌داران در سال پیش‌رو با مشکل روبه‌رو شود.

صنعت سی‌ان‌جی، صنعتی سودآور برای دولت

رضوی‌راد تأکید کرد: سال پیش ۸میلیارد مترمکعب سی‌ان‌جی مصرف شده که معادل همین رقم جلو واردات بنزین هم گرفته شده است. باتوجه‌به اینکه این صنعت کاملا برای دولت سودآور است، شرایط برای جایگاه‌دار بسیار سخت می‌گذرد و انگیزه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار نمی‌ماند.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت سی‌ان‌جی افزود: اکنون در شهر مشهد ۷۸جایگاه داریم که این آمار در استان خراسان‌رضوی ۱۹۳جایگاه است. وضعیت برای ادامه کار جایگاه‌داران سخت شده است و اگر راحت بخواهم بگویم، تعطیل‌کردن یک جایگاه به‌مراتب راحت‌تر از بهره‌برداری از آن است.

وی افزود: دولت باتوجه‌به هزینه‌های زیاد زمین در مشهد، چندان مشوقی ندارد و اگر ما کمبودی در جایگاه هم در استان و شهر داشته باشیم، توجیه اقتصادی برای ورود سرمایه‌گذار نگذاشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->