سرخط خبرها
شهردار منطقه ۳ در بازدید از جاده سیمان:

با احداث محور کندرو، مشکلات ترافیکی رسالت شمالی حل می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۱۳۵
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
با احداث محور کندرو، مشکلات ترافیکی رسالت شمالی حل می‌شود
فیضی
دبیر شهرآرا محله
یکی از معابر اصلی منطقه ما خیابان رسالت شمالی یا همان جاده سیمان معروف است. کارکنان شرکت سیمان، اهالی شهرک مهرگان، همت‌آباد، سیس‌آباد، روستا‌های بالادست و... از همین خیابان تردد می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شهروندان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند بار ترافیکی آن است. در ادامه گزارشی از مشکلات ترافیکی و برنامه شهرداری منطقه ۳ برای حل این مشکل آمده است. معمولاً ساعت‌های انتهایی روز قبل از اینکه بخواهیم وارد جاده سیمان بشویم ترافیک سنگین شروع می‌شود. از خیابان شهید میرزایی ۴۲ آهسته و پیوسته مسیرمان را ادامه می‌دهیم اولین مسئله‌ای که توجهمان را به خود جلب می‌کند خودرو‌هایی است که در حاشیه خیابان صف گاز متوقف شده‌اند و به همین واسطه خیابان کم‌عرض‌تر شده است. حدود ۱۰۰ متر جلوتر پمپ‌بنزین به چشم می‌خورد، خودرو‌ها بعد از سوخت‌گیری وارد خیابان می‌شوند و به بار ترافیکی می‌افزایند. موضوع مهم‌تری که ترافیک را سنگین‌تر کرده است دقیق مقابل در میدان بار نوغان است، دو طرف این خیابان خودرو پارک شده است و مالکان آن‌ها برای خرید میوه و صیفی‌جات به داخل میدان بار رفته‌اند که اگر پلیس راهور کمی نظارت داشته باشد می‌تواند نظم بدهد و ترافیک را روان‌تر کند.
با یکی از کسبه حاشیه خیابان که در حال فروش قارچ است هم‌کلام می‌شوم او می‌گوید: ترافیک این محدوده هرروز سنگین است! تا زمانی که میدان بار نوغان عقب‌نشینی نکند همین آش و همین کاسه است!
عباس زاده می‌گوید: بسیاری از شهروندان از جاده سیمان عبور می‌کنند و خودشان را به سیس‌آباد، همت‌آباد، قرقی، شهرک مهرگان و... می‌رسانند که جمعیت زیادی را در خود جای‌داده است. ترافیک داستان هرروز اینجاست؛ مردم ناراضی هستند و مسئولان برای حل این مشکل فکری نمی‌کنند.
وارد خیابان رسالت شمالی می‌شویم، ترافیک سنگین است، عبور و مرور به‌کندی انجام می‌شود تعداد زیادی خودرو در حاشیه خیابان به‌صورت دوبله و سوبله پارک کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها مسافربر‌های شخصی هستند و برای مسافر خیابان را بسته‌اند. مشکلات ترافیکی جاده سیمان تا شهرک مهرگان بیشتر مواقع ادامه دارد.
حجت فرقانی، شهردار منطقه ۳، هفته گذشته بازدیدی از این محور داشته است، وی تعیین تکلیف معابر کندرو و پیاده‌رو بولوار رسالت شمالی به دلیل ترافیک موجود را جزو اولویت کاری منطقه آورده است.
شهردار منطقه ۳ با اشاره به بار ترافیکی جاده سیمان افزود: بولوار رسالت شمالی، بولوار اصلی تردد محور ارتباطی شهرک مهرگان و روستا‌های اطراف است و خودرو‌های سنگین حمل سیمان و... در این محور تردد زیادی دارند. طی سال‌های گذشته که این محدوده و شهرک مهرگان به محدوده شهری اضافه‌شده است، ترافیک و تردد در این محور افزایش چشمگیری داشته است؛ طرح‌های گذشته اجراشده از طرف اداره راه و پیشنهاد‌های طرح تفصیلی مهرازان و طرح جدید در حال مطالعه، مصوبات کمیسیون ماده ۵، طرح اجرایی عمرانی، مدیرکل برنامه‌ریزی پروژه‌های عمرانی و سازمان ترافیک در شهرداری منطقه تشکیل و برای تعیین تکلیف این محور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شد.
فرقانی تصریح کرد: درنهایت با نظر کارشناسان مرتبط، مقرر شد وفق مصوبه کمیسیون ماده ۵، مشاور طرح ترافیکی، شهرسازی و عمرانی، دوباره محور را بررسی کنند و اجرای طرح به تعویق افتد تا برای تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود؛ همچنین پروژه جاری منطقه بر اساس پیشنهاد مشاور طرح اقدام خواهد شد.
وی احداث محور کندرو در این خیابان را عامل کاهش بار ترافیکی می‌داند و می‌گوید: طرح فعلی محور رسالت شمالی تا مهرگان دارای محور کندرو است که در صورت اجرای آن افزون بر کاهش ترافیک عبوری، زیبایی بصری و نظم شهرسازی را نیز در پی خواهد داشت.
حجت فرقانی با تأکید بر اهمیت مقوله خدمت‌رسانی افزود: ساختن شهری زیبا و مدرن، درگرو ایجاد بستر‌های توسعه مناسب در مناطق است و دستیابی به این هدف با سرعت بخشیدن در اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ها تسهیل خواهد شد.
وی نیز با تأکید بر تکمیل پروژه‌های عمرانی در منطقه با بالاترین کیفیت تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت برای شهرداری همواره جلب رضایت شهروندان است که این مهم با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی میسر خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->