پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

وزارت کشاورزی: تمام جوجه‌های یک‌روزه مازاد خریداری می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۱۴۲۷
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
وزارت کشاورزی: تمام جوجه‌های یک‌روزه مازاد خریداری می‌شود
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای جمع‌آوری مازاد جوجه‌های یک‌روزه گفت: درصورتی که مازاد جوجه یک‌روزه وجود داشته باشد این مجموعه‌ها خریداری می‌کنند و به روستاییان تحویل می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد قربانی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درمورد جزئیات بسته حمایتی دام و طیور برای پایان سریال جوجه‌کُشی اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هم‌اکنون در حال انجام است و در مرحله سوم یعنی حمایت از تولید قرار داریم.

وی به اقدامات حمایتی که در این چارچوب انجام شده است اشاره کرد و افزود: ما با همکاری بانک کشاورزی، انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، واردکنندگان، انجمن خوراک دام و طیور و تولیدکنندگان بخش طیور و آبزی‌پروری و دام سبک و سنگین در حال مدیریت موضوع هستیم و با کمک همه مسئولان این مرحله از اجرای طرح را نیز با موفقیت پیش خواهیم برد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از دو مجموعه اقدام حمایتی از بخش تولید خبر داد و گفت: ما در راستای تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی، یک بسته و خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفتیم و به زیربخش‌های مختلف تخصیص دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه دام روستایی و عشایر نیز از طریق دامدارکارت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی داریم. در ارتباط با بخش طیور تخم‌گذار و طیور گوشتی هم با یک طبقه‌بندی و با هدف حمایت از واحد‌های مختلف با نرخ‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد حمایت خواهیم کرد.

قربانی همچنین درمورد بسته حمایتی دوم نیز این‌طور گفت: با توجه به پیش‌بینی پس‌زدگی محصولات گوشتی، شرکت پشتیبانی امور دام وارد مدیریت مازاد احتمالی می‌شود و مازاد مرغ تولیدی را که وارد بازار مرغ می‌شود خریداری و ذخیره می‌کند.

وی با اشاره به صفر شدن عوارض صادراتی برای مرغ، تخم‌مرغ نطفه‌دار، جوجه یک‌روزه و شیرخشک گفت: ما نگرانی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را از بابت پایین بودن قیمت‌ها درک می‌کنیم و به‌منظور ایجاد اعتماد لازم در آنها، تولید قراردادی مرغ را در دستور کار قرار دادیم تا تولید با اطمینان ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول یادآور شد: ما با همکاری واردکنندگان کنار خرید نقدی، بخشی از نهاده‌ها را نیز به‌صورت مدت‌دار تأمین خواهیم کرد و یک خط اعتباری ۲ هزار میلیاردی را هم به انجمن تولیدکنندگان خوراک دام و طیور اختصاص دادیم که بر اساس آن موظفند ۲ هزار واحد مرغداری را مدیریت کنند.

قربانی با اشاره به ورود بسیج دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام، بسیج سازندگی و بسیج وزارت جهاد کشاورزی به جمع‌آوری مازاد جوجه‌های یک‌روزه گفت: درصورتی که مازاد جوجه یک‌روزه در استانی وجود داشته باشد این مجموعه‌ها خریداری می‌کنند و به روستاییان تحویل می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->