بلیت نقدی و غیرنقدی اتوبوس در مشهد، فعلا فقط هزار تومان (۱۹ خرداد ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۱۷۴۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
  • ۱
بلیت نقدی و غیرنقدی اتوبوس در مشهد، فعلا فقط هزار تومان (۱۹ خرداد ۱۴۰۱)
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف علاوه بر اعلام تخلف، هزینه مازاد را پرداخت نکنند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با اختلال به وجود آمده در برخی از سرور‌های شهرداری تهران، سامانه «من‌کارت» مشهد نیز که ارتباط مستقیمی با این سرور‌ها دارد، دچار مشکل شد ه است که البته به گفته مدیران شهری این مسئله به زودی حل می‌شود.

همچنین از سوی مدیران شهری مشهد اعلام شده است که شهروندان می‌توانند با همان مبلغ درج شده بر روی کنسول اتوبوس و مینی بوس، بهای خدمات را به صورت نقدی پرداخت کنند، اما برخی از شهروندان با ارسال پیامک‌هایی از وجود برخی تخلف‌ها درباره دریافت مبالغ مازاد گلایه  دارند.

در همین راستا مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد اعلام کرد تا اطلاع ثانوی پرداخت بهای خدمات این سازمان به صورت نقدی همان مبلغی است که شهروندان با استفاده از «من کارت» پرداخت می‌کنند و درصورتی‌که اتوبوس‌ران یا مینی بوس رانی برای دریافت بهای خدمات، خواستار مبلغی مازاد بر مبلغ درج شده شود، شهروندان می‌توانند موضوع را به اطلاع این مجموعه برسانند.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا درباره تصمیمات این سازمان برای توزیع بلیت دارای کی یو آرکد در سیستم اتوبوس‌رانی مشهد اعلام کرد که باید این بلیت‌ها را سازمان فاوا به ما تحویل دهد که اکنون این موضوع از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد اظهار کرد: در چند روز گذشته که شبکه «من کارت» دچار مشکل شده است به اتوبوس‌رانان و مینی بوس رانان اعلام شده است که رقم نقدی‌ای که از مسافران دریافت می‌کنند باید معادل همان رقمی باشد که از من کارت کسر می‌شود.

وی افزود: براین اساس پرداخت نقدی مسافران تا اطلاع ثانوی در خطوط روزانه همان مبلغ هزار تومان و برای خطوط حومه‌ای مبلغ درج شده روی کنسول من کارت داخل اتوبوس است.

نیشابوری با تأکید بر اینکه دریافت هرگونه مبلغ اضافی برای پرداخت نقدی از سوی اتوبوس‌رانان و مینی بوس‌رانان تخلف محسوب می‌شود و در این مدت هم گزارش‌هایی که مبنی بر چنین تخلف‌هایی بوده از سوی اداره بازرسی سازمان اتوبوس‌رانی پیگیری شده است، گفت: همچنین شهروندان در صورت مشاهده تخلف علاوه بر اینکه همان مبلغ درج شده را برای سوار شدن به وسلیه نقلیه پرداخت می‌کنند، کد اتوبوس و مینی بوس را به شماره ۱۳۷ و شماره ۵ رقمی ۳۳۲۳۵ اداره بازرسی سازمان اتوبوس‌رانی برای پیگیری‌های بعدی اعلام کنند.

آخرین وضعیت خرابی دستگاه‌های شارژ من کارت

همچنین مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در باره آخرین وضعیت خرابی دستگاه‌های شارژ من کارت با اشاره به اینکه از لحاظ فنی برای ارائه خدمات به شهروندان مشکلی وجود ندارد، گفت: با رفع مشکل اتصال به درگاه بانکی، سرویس‌های شارژ «من کارت» در مشهد مانند گذشته فعال می‌شود، اما در عین حال برخی از دستگاه‌های شارژ «من کارت» را که مربوط به شرکت‌های دیگر بوده‌اند فعال کرده ایم؛ علاوه بر این روش‌های استفاده از نرم‌افزار‌های موبایلی هم فعال است، اما به دلیل برخی اختلالات در شبکه بانکی گاهی از اوقات این دستگاه‌ها و همچنین نرم‌افزار‌ها دچار اختلال می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت بروز چنین مشکلاتی سیستم‌ها نمی‌توانند به صورت آفلاین به شهروندان ارائه خدمت دهند، گفت: مشکل در موضوع اخیر مربوط به فرایند شارژ «من کارت» است؛ زیرا باید برای شارژ کردن «من کارت» یک تراکنش بانکی صورت گیرد.

ازاین رو قسمت اتصال به درگاه بانکی مسدود است، اما روز سه شنبه این هفته جلسه‌ای را با مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد داشتیم تا از راه جایگزین برای سرویس دهی به شهروندان، یعنی پرداخت بهای خدمات اتوبوس‌رانی به صورت نقدی، تا زمان حل مشکل استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین درصددیم مانند سیستم مترویی شهر، برای چنین شرایطی بلیت‌هایی دارای «کیوآرکد» توزیع شود تا شهروندان به‌جای من کارت از این بلیت‌ها برای استفاده از اتوبوس استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون در شهر مشهد بالغ بر هفتصد عامل شارژ من کارت وجود دارد، گفت: برای افزایش تعداد دستگاه‌های شارژ من کارت نیز برنامه افزایش این دستگاه‌ها را در دستور کار داریم که به زودی ۱۵۰ دستگاه شارژ من کارت به دستگاه‌های موجود افزوده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فیروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
1
سلام مورخ۱۲خردادخط۹۹سه نفربودیم سوارشدیم دستگاههای شارژمن کارت سراسری قطع بودمجبورشدیم۵تومنی به راننده بدهیم باکمال وقحات گفت کرایه شما۵تومن میشود.آیااین دزدی بیت المال واجحاف درحق مسافرین نیست؟!به نظرتان قشرمرفه سواراتوبوس میشوندکه مثلاجریمه میکنید وکرایه هزارتومنی تأییدشده اتوبوسرانی رابیشترمیگیرید.تقصیرمن مسافرچه بودکه چندجامراجعه کردم وبه علت قطعی سراسری نتوانستم من کارتموشارژکنم بایدجریمه بشم وهزینه بیشتربپردازم؟!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->