قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی متخلف در استان به تعزیرات معرفی شدند

  • کد خبر: ۱۱۱۷۵
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی متخلف در استان به تعزیرات معرفی شدند
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ۲۴ آبان ماه تا ۱۶ آذرماه حدود ۲۶ هزار بازرسی انجام شده که در این بازرسی‌ها یک هزار و ۷۰۰ متخلف در استان شناسایی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا شجاعی در خصوص وضعیت بازرسی‌های بازار مشهد، با تأکید بر این نکته که ما با هرگونه افزایش قیمت برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: برخی افزایش قیمت‌ها به دلیل وضعیت عرضه و تقاضا در بازار است، ممکن است امروز مرغ ۱۲ هزار و ۲۰۰ به فروش برسد و فردا ۱۲ هزار و ۵۰۰، این به معنی افزایش قیمت مرغ نیست، چراکه قیمت مصوب برای مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است، بنابراین در این تُرانس، جابه‌جایی قیمت، افزایش محسوب نمی‌شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: قیمت مصوب تخم‌مرغ ۸ هزار و ۹۰۰ تومان است و طبیعی است که با توجه به اینکه تقاضای تخم‌مرغ در تابستان کمتر است، قیمت کمتر و امروز که تقاضا رشد کرده، قیمت کمی تغییر کرده، اما تا ۸ هزار و ۹۰۰ تومان ایرادی ندارد.
وی تصریح کرد: از ۵۳ قلم کالای پرمصرفی که بیشتر مورد بررسی و بازرسی است، ۱۵ قلم کالا نظیر تخم‌مرغ، برنج ایرانی، گندم، شیر، کره، پنیر، روغن نباتی، روغن مایع، نخود کرمانشاهی، خرما، شن، سیمان‌سفید، گچ، لاستیک، موز هیچ‌گونه افزایش و یا کاهش قیمت نداشتیم.
شجاعی بابیان این نکته که از این تعداد ۱۳ قلم کالا کاهش قیمت داشتیم، که انواع نهاده‌های دامی مانند ذرت خارجی، گوشت گوسفندی، گوشت مرغ، گوسفند زنده، تیرآهن ۱۸، کنجاله سویا، جو داخلی، لوبیا سفید، انواع کاغذ و آجر بخشی از این کالاهاست.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بابیان این‌که گوجه‌فرنگی، پیاز زرد، سیب‌زمینی، رب گوجه‌فرنگی، دلار، سکه، طلا و شکر جزو کالا‌هایی هستند که طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمتشان بودیم، خاطرنشان کرد: در برخی کالا‌ها مانند گوجه‌فرنگی باید گوجه جنوب کشور برسد که قیمت متعادل شود، اما در سایر کالا‌ها وارد می‌شویم به‌طور مثال در شکر و برنج هر زمان که نیاز باشد از ذخایر استراتژیک استفاده خواهیم کرد.
وی در ادامه به افزایش قیمت برنج طی روز‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: با پیگیری‌ها بیش ۵ هزار تن سهمیه خراسان رضوی در حال توزیع است و مشکل خاصی نداریم و یا از ظرفیت اصناف استفاده می‌کنیم و یا از ذخایر تا قیمت‌ها افزایش نیابد.
شجاعی ضمن اشاره به این‌که سه نوع نظارت در بازرسی سازمان صمت وجود دارد، گفت: نظارت به‌صورت رندوم، نظارت شکایت محور، نظارت بر اساس اولویت‌بندی و هدف‌دار که بیشتر سعی کردیم بازرسی‌ها شکایت محور و اولویت‌دار باشد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در روز‌های اخیر بازرسی‌های اتاق اصناف فعال‌تر شده است، اظهار کرد: در استان حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که بازرسی از این تعداد بسیار مشکل است، به همین دلیل از بسیج اصناف هم برای این امر کمک گرفتیم.
وی بیان کرد: از ۲۴ آبان ماه تا ۱۶ آذرماه حدود ۲۶ هزار بازرسی مشترک با اصناف و تعزیرات حکومتی در خراسان رضوی انجام شد که در این بازرسی‌ها یک هزار و ۷۰۰ متخلف در استان شناسایی و ۵۶۷ میلیارد ریال پرونده تنظیم شد، همچنین در این مدت ۱۶ واحد متخلف پلمب شدند.
شجاعی بار دیگر با تأکید بر این موضوع که با هرگونه گران‌فروشی برخورد می‌کنیم و تعارفی با هیچ‌کس نداریم، گفت: از مردم می‌خواهم که به ما کمک کنند، یکی از ابزار‌های خودکنترلی، درج قیمت است و از مردم می‌خواهم که از واحد‌های صنفی خرید کنند که قیمت را بر روی کالا‌ها درج می‌کنند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ابراز کرد: مردم می‌توانند در صورت داشتن شکایت با سامانه ۱۲۴ تماس گیرند و یا برای آگاهی از قیمت‌ها به سایت www.۱۲۴.ir مراجعه کنند.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->