استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش را از دست دادیم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران برنامه‌های تلویزیون به‌مناسبت شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم رضا میرکریمی: خبر تلخی بود پیام تسلیت «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد در پی شهادت رئیس‌جمهور
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: مشهد می‌تواند قطب تولیدات معنوی سینمای ایران باشد

  • کد خبر: ۱۱۱۸۶۲
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
شهردار مشهد مقدس: مشهد می‌تواند قطب تولیدات معنوی سینمای ایران باشد
سید عبدالله ارجائی در مراسم افتتاحیه اکران فیلم «بدون قرار قبلی» از ظرفیت‌های مشهد برای تبدیل شدن به قطب تولیدات معنوی سینمای ایران سخن گفت.

مهدی صبوری نیک|به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در مراسم اکران فیلم بدون قرار قبلی که با حضور بهروز شعیبی کارگردان، محمد بابایی، تهیه کننده، بازیگران و دیگر عوامل فیلم در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد اظهار کرد: مشهد یک شهر ویژه و خاص بوده که به جز شهرهای مذهبی شیعه مثال دیگری در دنیا ندارد. یکی از ویژگی های مهم مشهد فلسفه ذاتی و وجودی آن است  که هر رویداد و رخداد  باید با آن فلسفه ذاتی هماهنگی داشته باشد. همچنین مشهد در مقابل کهن شهرهای ایران یک شهر جوان است که حدود هزار و ۳۰۰ سال از سن این شهر می گذرد.

ارجائی افزود: مشهد شهری نبوده که کنار یک عارضه طبیعی یا نهری خوش آب و هوا باشد و جمعیت برای استفاده از آن دور هم جمع شده باشند، یک شهر صنعتی هم نبوده که یک شهر کارگاهی و سپس شهر شود مثل شهرهایی هم نبوده که دولت‌ها آن‌ها را به وجود می‌آورند، شهری خوابگاهی هم نبوده  که کنار شاهراهی به وجود آمده باشد بلکه مشهد یک باغ خصوصی است که تبدیل به یک ابرشهر می‌شود با جمعیت ۳ میلیون و پانصدهزار نفر جمعیت و ده برابر جمعیت شهروندان به آن سفر می‌کنند.

او بیان اینکه مضجع شریف امام رضا (ع)  تنها چیزی است که سبب شده مشهد شکل بگیرد و توسعه یابد افزود: مشهد در مقایسه با کهن شهرهای اطراف خود مثل نیشابور و سبزوار سرعت جمعیت پذیری‌اش قابل مقایسه نیست و تنها یک دلیل باعث گرد آمدن زائر و مجاور شده و آن هم امام هشتم است. بنابراین  باید این مهم در تمام ابعاد شهری خودنمایی داشته باشد و هر رویدادی چه کالبدی و چه فرهنگی باید نسبت مشهص با فلسفه ذاتی و وجودی آن داشته باشد.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد: شما در شهر که قدم می‌زنید باید متوجه شوید که این شهر زیارتی است و هنر هم نسبتش با مشهد همین است. مشهد کانون نجیب هنر ایرانی است و بیشترین تراکم سالانه محاطب را دارد همچنین مشهد می‌تواند در صورتی که شما آستین همت بالا بزنید به عنوان قطب تولیدات معنوی سینمای ایران لقب بگیرد و در این زمینه طلایه دار باشد.

ارجائی تاکید کرد: مبنای ما در این دوره این است که زمینه این رخداد بزرگ را ایجاد کنیم و موسسه شهرآرا به نمایندگی از مدیریت شهری این کار را خواهد کرد. در موسسه شهرآرا تغییراتی ایجاد شده که این هدف را دنبال می‌کند.

اهالی نجیب سینمای ایران و هنرمندانی که تعلق خاطر به حضرت رضا(ع) دارند بهترین کمک‌کاران پیش‌رو هستند.

شهردار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: یاد دو هنرمند تازه درگذشت‌مان را گرامی می‌داریم و امیدواریم این فیلم خوب هم با فروش خوب و آغاز مقدسی که در شب میلاد حضرت رضا دارد پله‌های موفقیت را طی کرده و عوامل آن آثار بیشتری تولید کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->