پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: زائر و گردشگر در مشهد بر اساس ملاک‌های دینی جذب شود

  • کد خبر: ۱۱۲۱۸۹
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: زائر و گردشگر در مشهد بر اساس ملاک‌های دینی جذب شود
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: جامعه حرفه‌ای هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی در جذب گردشگر و زائر به ملاک‌های دینی توجه بیشتری داشته باشند.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ غلامعلی صادقی در مراسم «افتتاح شعبه همیاران صلح توسعه حل اختلاف» که با حضور فعالان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: شما به عنوان فعالان حوزه گردشگری خادمان زوار هستید که باید اتاق فکری با محوریت خود برای بهره‌برداری بیشتر از فرصت خدمت به زائران و بهره‌مندی مشهد و استان تشکیل دهید ما نیز در کنار شما خواهیم بود و به شما کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: معتقدم شما حاضران به عنوان هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانید سرمایه عظیم داخلی و خارجی را برای مشهد جذب کنید که این نقدینگی، اشتغال، ازدواج، سلامت و امنیت را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان این‌که آنچه توان داریم پای کار می‌آوریم به شرط آن‌که آنچه شما نیز در توان دارید انجام دهید، اضافه کرد: انتظار ما این است که جامعه حرفه‌ای هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی بهتر از گذشته برنامه ریزی کنند و جذب گردشگر و زائر را با رعایت ملاک‌های دینی انجام دهند، لازم نیست هنگامی که زائر به مشهد می‌آید دنبال خدمات بی‌ارزش باشیم.

وی تصریح کرد: زمینه مشهد «زیارت» است  و باید صنعت گردشگری حول زیارت را متفاوت از گذشته پیگیری کنیم. حتی با نگاه اقتصادی هم اگر برای جوان مشهدی یا خراسانی شغل ایجاد کنیم امام رضا (ع) خوشحال می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: راه‌اندازی شعبه همیاران صلح توسعه حل اختلاف خراسان رضوی برای تقویت فعالان صنعت گردشگری، هتلداری و دفاتر خدمات مسافرتی است، چرا که اختلافات در این جامعه بزرگ طبیعی است.

صادقی با اشاره به توان هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی گفت: شما خادمان زوار حضرت رضا (ع) هستید و اگر بدترین اتفاق و اختلاف را به شما واگذار کنیم می‌توانید آن را رفع کنید، چون اختلافات شدیدی را که ضابط، قاضی، وکیل و کارشناس نتوانسته، شما حل و فصل کرده‌اید. شما از وقت، آبرو و زندگی خود گذشته‌اید، اما اختلاف را حل و فصل کرده‌اید.

محمود رفسنجانی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: در حال حاضر ۴۵۰ شعبه حل اختلاف در حال فعالیت داریم و تلاش داریم شعبه‌های همیاران صلح را به ۸۰۰ شعبه افزایش دهیم.

وی با اشاره به عملکرد همیاران صلح در سال گذشته اظهار کرد: تعداد ۱۸ هزار و ۳۴۴ پرونده به همیاران صلح طی سال گذشته ارجاع شده که ۱۱ هزار و ۸۶۰ پرونده مختومه شده است. تعداد ۶۶۲۰ پرونده تقریبا معادل حدود ۵۰ درصد پرونده‌های مختومه با سازش و صلح مختومه شده است.

سعید، ولی زاده، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی نیز عنوان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۵۰۰ شرکت و دفتر خدمات مسافرتی فعالیت دارند که پس از تهران بیشترین تعداد را ما به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان این‌که کمیته حل اختلاف و سازش از بدو تاسیس انجمن فعال بوده است، افزود: فعالیت همکاران در این کمیته همواره مبتنی بر جلب رضایت مسافر و زائر است، به گونه‌ای که با داشتن رضایت فرد برای نوبت دیگر باز هم به همان دفتر و شرکت خدمات مسافرتی مراجعه کند.

در این مراسم که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، فعالان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری استان برگزار شد، شعبه همیاران صلح توسعه حل اختلاف خراسان رضوی در جامعه حرفه‌ای هتلداران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان افتتاح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->