انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توزیع عادلانه‌ی یارانه‌ها با ارائه تسهیلات به دامداران و کشاورزان

  • کد خبر: ۱۱۲۲۲۴
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
توزیع عادلانه‌ی یارانه‌ها با ارائه تسهیلات به دامداران و کشاورزان
حسین نفتی، مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: در کمتر از ۲۰ روز نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش دام و طیور کشور دادیم و این مبلغ تسهیلات به ۲۵۰۰ نفر از فعالان این بخش پرداخت شده است.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ حسین نفتی در نشست خبری نحوه تخصیص تسهیلات به دامداران بیان کرد: در کمتر از ۲۰ روز نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش دام و طیور کشور دادیم و این مبلغ تسهیلات به ۲۵۰۰ نفر از فعالان این بخش پرداخت شده است. این تعداد در سه گروه تقسیم بندی شده‌اند. یک گروه دامداران سنتی و عشایر ما بودند که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان توانستند این تسهیلات را بگیرند و دو گروه دیگر، از آنجا که سیاست حذف ارز ترجیحی وسیع‌تر بود، دامداران متوسط و کوچک را شامل می‌شود که ما مورد پوشش قرار داده‌ایم.

نفتی تاکید کرد: میزان اعطای تسهیلات در این قالب کاملا به همکاری موثر سازمان جهاد کشاورزی در معرفی متقاضیان وابسته است که خوشبختانه همکاری و سرعت عمل خوبی در این زمینه در جریان است و طبق اعلام دولت تا پایان شهریور روند ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

وی افزود: نقش اصلی ما در بانک کشاورزی پیاده سازی سیاست‌های دولت در زمینه‌ی کشاورزی، به خصوص در استان خراسان رضوی است. با توجه به اینکه دولت محترم سیاست حذف ارز ترجیحی و توزیع عادلانه‌ی یارانه‌ها را در دستور کار خود قرار دادند برای اینکه ما بتوانیم در این سیاست با دولت محترم همراهی و یاری‌رسانی داشته باشیم در بانک کشاورزی که بخش اعظم آن مربوط به دام و طیور کشور هست باید به نحوی ظاهر می‌شدیم که بتوانیم امنیت و آرامش این بخش عزیز کشورمان را فراهم آوریم و از کمترین نارضایتی میان دامداران و صنعت طیور کشور جلوگیری کنیم.

نفتی با اشاره به اینکه اعطای این تسهیلات در رویدادی بی‌سابقه و تعاملی صورت گرفته است، گفت: در تعاملات انجام شده به کلیه متقاضیان، بدون توجه به سابقه آنان از نظر چک برگشتی، بدهی معوق و غیره، با ضمانت‌های تسهیل شده و بسیار آسان، این تسهیلات در کمترین زمان ممکن از ثبت درخواست و مراجعه به بانک پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در خصوص ارائه تسهیلات در خصوص مبحث دانش بنیان و فناوری در بخش کشاورزی گفت: در بخش دانش‌بنیان اعتبارات خاصی در نظر گرفته شده است. تشخیص اینکه فعالیت دوستان در این خصوص در چه زمینه‌ای است و مجوز مربوط به این حوزه را از کجا گرفته‌اند مقدماتی است که در نظر گرفته شده. در حال حاضر ما در مرحله‌ی تشخیص و معرفی به بانک قدم برداشته‌ایم و فعلا اعتباری که پرداخت شده باشد را نداشته‌ایم مگر شرکت‌هایی که از قبل اقدام کرده و دانش بنیان بوده‌اند و ما برای آن‌ها ارائه تسهیلات را تمدید کرده‌ایم.

نفتی بیان کرد: نحوه مراجعه و دریافت دام و طیور برای کسانی که فعال هستند در این بخش فقط از طریق سامانه‌ی سیتای جهاد کشاورزی است. ما در این سامانه تا الان بالغ بر ۱۵ هزار نفر ثبت نامی داشته‌ایم و رتبه‌ی اول کشور از نظر معرفی شدگان را نیز داریم.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در خصوص میزان خرید دامداران با دامدارکارت گفت: ما در بانک مرکزی یک بخشنامه‌ای منوط به نظارت بر مصرف صحیح تسهیلات پرداختی داریم. دامدارانی که تسهیلات گرفته‌اند فقط در مراکزی که مورد تایید جهاد کشاورزی هستند مجاز به کارت کشیدن می‌باشند. از تعداد ۲۴۳۰ نفری که برایشان کارت صادر شده است نزدیک به ۱۸۰۰ نفر از این عزیزان کارت‌هایشان خالی شده است. تقدم و تاخری هم که بابت تعدادی به وجود می‌آید به خاطر وجود نهاده‌ها است. یعنی ممکن است روزی نهاده باشد و روزی دیگر نباشد که بتوانند کارت بکشند و از این بابت تاخیریبه وجود می‌آید. از روزی که ما مبلغ را در کارت به دامدار اختصاص می‌دهیم بر آن سود تعلق می‌گیرد و خود دامداران تمایل بیشتری دارند که سریعتر این مبلغ را به مصرف برسانند.

وی در خصوص ارائه تسهیلات در جهت تولید نهاده‌های دامی تصریح کرد: یک قسمتی از تسهیلاتی که ما پرداخت می‌کنیم به تولیدات دامی برمی‌گردد. دام و طیور پایه و اساس برخی از تولیدات است. برای مثال شیری که از این طریق تولید می‌شود پایه‌ی کل فرآورده‌های لبنی ماست.

نفتی بیان کرد: ما در بانک کشاورزی تفاوتی که با سیستم کلی بانکی داریم در خصوص منابع و مصارف است. ما باید ۸۰ درصد منابعی که داریم را هزینه کنیم ولی در واقع ۱.۵ تا ۲ برابر از منابع خود را در جهت تسهیلات می‌دهیم. تا حال حاضر نزدیک به ۱۶ هزار فقره از فروردین ماه تا الان تسهیلات داده‌ایم که معادل بالغ بر ۱۵۰۰ ملیارد تومان می‌شود. و برنامه‌ای که تا پایان سال داریم ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->