برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

همه چیز درباره تخصیص تسهیلات دامدارکارت به عشایر

  • کد خبر: ۱۱۰۱۹۳
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
همه چیز درباره تخصیص تسهیلات دامدارکارت به عشایر
نفتی، مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: در راستای حذف ارز ترجیحی در جهت حمایت از دامداران و عشایر تسهیلات ۲۰۰ میلیونی تحت عنوان دامدارکارت به آنها پرداخت می‌شود.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ حسین نفتی در نشست خبری نحوه تخصیص تسهیلات دامدارکارت به عشایر بیان کرد: صدور دامدارکارت با سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در راستای برنامه‌های دولت در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف حمایت از صنعت دام و طیور به خصوص در حوزه سنتی و عشایر در دستور کار قرار گرفته است. برای واحد‌های سنتی و عشایری اعتبار دامدارکارت با نرخ ۱۰ درصد و بازپرداخت ۹ ماهه از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دامداران با معرفی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق سامانه سیتا ثبت‌نام کرده و با مراجعه به شعب بانک کشاورزی در استان و ارائه کمترین مدارک و تضامین می‎توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی افزود: تا کنون بیش از ۳ تا ۴ هزار دامدار در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده که حدود ۲۰۰۰ نفر توسط سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به بانک کشاورزی معرفی شده و دامدارکارت خود را دریافت کرده‌اند. حداقل اعتباری که باید در این زمینه استفاده کنیم بر مبنای تعداد راس دام دامداران است. با توجه به اینکه تعداد راس دام خراسان رضوی بالا است، مبلغی که به دامداران خراسان رضوی باید اختصاص یابد قطعا از سایر استان‌ها بیشتر است.

وی تصریح کرد: برای تسهیلات دامداران، چک برگشتی و بدهی معوق آنان را در مدنظر قرار نداده و افزایش سقف ضمانتی را در نظر گرفتیم. به دلیل اینکه تمام فعالان بخش دام و طیور کشور را در حذف ارز ترجیحی حمایت کنیم، برای دامداران و مرغدارانی که در سطح ظرفیت متوسط و بزرگ‌تری قرار دارند، تسهیلاتی با نرخ ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد در نظر گرفته‌ایم.

نفتی ادامه داد: در کل کشور ۲۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در این خصوص در نظر گرفته‌اند که در حال حاضر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است. با توجه به سهم قابل توجه تعداد دام خراسان رضوی در کشور، حداقل ۴۰ درصد از این مبلغ باید به خراسان رضوی تخصیص داده شود. میزان مصرف اعتبار به میزان معرفی تعداد دامداران توسط سازمان جهاد کشاورزی بستگی دارد. حداقل ۳۰ هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار را می‌توانیم در خراسان رضوی هزینه کنیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در خصوص میزان استفاده دامداران از دامدار کارت در سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: در دوره گذشته که دامدار کارت را معرفی کردند، ۶۰۰۰ میلیارد ریال تخصیص دادند که ۸۰ درصد آن را جذب کردیم.

نفتی ادامه داد: دامداران به وسیله این دامدارکارت از مراکزی که مورد تایید جهاد کشاورزی استان در فروش نهاده‌های دامی قرار دارد، مجاز به استفاده از تسهیلات آن هستند. از لحظه‌ای که کارت آنان شارژ شد، دامداران می‌توانند با مراجعه به مراکز مشخص شده از کارت‌خوان‌های مخصوص این مراکز استفاده کنند، چرا که این وجه به طور مستقیم در اختیار دامداران قرار نخواهد گرفت.

وی تاکید: شعب بانک کشاورزی امروز، پنجشنبه ۵ خرداد تا ساعت ۱۸ به صورت کشیک حضور دارند و فردا، جمعه ۶ خرداد نیز به جهت خدمت‌رسانی در حوزه دامدارکارت از ساعت ۸ تا ۱۳ فعالیت خواهند داشت.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: به شعب اعلام کرده‌ایم که برابر بخش‌نامه بانک مرکزی، افرادی می‌توانند ضامن شوند که فقط دارای اعتبارسنجی بانک مرکزی باشند. شعب مجاز به دریافت فیش حقوقی، حکم کارگزینی، ضامن کارمند و گواهی کسر از حقوق نیستند. تمامی شعب در این خصوص کاملا توجیه شده‌اند. در حال حاضر مدیران و معاونان از شعب بانک کشاورزی استان روزانه بازدید میدانی و سرزده دارند.

نفتی بیان کرد: چنانچه دامداران و فعالان بخش دام و طیور در مراجعه به شعب در خصوص دریافت تسهیلات دامدارکارت با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند مستقیما به دفتر مدیر ستادی در مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی به بنده مراجعه کنند تا از طریق میز امداد مدیریت استان در اولین فرصت مشکل آنان پیگیری شود. از آنجا که موانع را حذف کرده‌ایم، مانع و مشکل به خصوصی به وجود نخواهد آمد. حتی در برخی مواقع که دامداران ما با مشکل مواجه بودند، می‌توانند از ضمانت زنجیره‌ای استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->