توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

شمار ایستگاه‌های دوچرخه‌اشتراکی مشهد به ۱۲۰ رسید

  • کد خبر: ۱۱۲۶۴۲
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
شمار ایستگاه‌های دوچرخه‌اشتراکی مشهد به ۱۲۰ رسید
از شش ماه گذشته تا به امروز تعداد ایستگاه‌های دوچرخه به بیش از دوبرابر رسیده است در این راستا به مناسب دهه کرامت نیز ۳۶ ایستگاه دیگر دوچرخه اشتراکی هوشمند «بایدو» با حضور مسئولان شهری مشهد به بهره برداری رسید.

علیرضا رضایی | شهرآرانیوز؛ پس از اجرای طرح جدید استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی شهری به نام «بایدو» در شهر مشهد که به صورت هوشمند به شهروندان ارائه خدمات می‌کند توسعه این شبکه حمل ونقل پاک شتاب گرفته و از شش ماه گذشته تا به امروز تعداد ایستگاه‌های دوچرخه به بیش از دوبرابر رسیده است در این راستا به مناسب دهه کرامت نیز ۳۶ ایستگاه دیگر دوچرخه اشتراکی هوشمند «بایدو» با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

در همین زمینه رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره بهره برداری از ایستگاه‌های جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه بیش از یک سوم از آلودگی هوای کلان شهر مشهد از طریق عبور و مرور خودرو‌های شخصی ایجاد می‌شود و این اتفاق سبب بروز بیماری‌های مختلف برای شهروندان، اخلال در زندگی مردم و در نهایت کاهش کیفیت زندگی می‌شود، یکی از سیاست‌های کلی شورای ششم کاهش موضوع خودرو محوری و کاهش رفت وآمد خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت است و در قبال آن افزایش استفاده از حمل ونقل عمومی و حمل ونقل پاک در دستور کار قرار دارد.

ایمان فرهمندی توسعه دوچرخه سواری را یک الزام دانست و افزود: برای این کار دو اقدام در دستور کار قرار گرفته است؛ نخست اینکه باید توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری مانند مسیر‌های دوچرخه سواری را در شهر داشته باشیم و در کنار این اتفاق باید تعداد ایستگاه‌ها دوچرخه و تعداد دوچرخه‌های فعال در شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز چند روزی از میلاد حضرت رضا (ع) نمی‌گذرد، به همین مناسبت ۳۶ ایستگاه دوچرخه اشتراکی هوشمند به بهره برداری رسید که از این تعداد، ۱۰ ایستگاه در منطقه ۱۰ شهرداری واقع شده است.

افزایش ۲ برابری ایستگاه‌های دوچرخه

فرهمندی با بیان اینکه در شش ماه گذشته تعداد شایان توجهی ایستگاه دوچرخه هوشمند اشتراکی «بایدو» در شهر به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این مدت تعداد ایستگاه‌ها دو برابر شده و به ۱۲۰ ایستگاه رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد بیان کرد: از مدیریت شهری مشهد انتظار داریم که رویکرد توسعه خدمات به سمت شرق و شمال شرق را در موضوع بهره مندی شهروندان ساکن در حاشیه شهر از دوچرخه هوشمند اشتراکی در دستورکار قرار دهد و دیگر وسایل حمل ونقل پاک مانند دوچرخه برقی، اسکوتر و اسکوتر برقی را نیز به سیستم حمل و نقل شهر اضافه کند.

افزودن ۲۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی تا ۳ ماه دیگر

همچنین مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با اشاره به بهره برداری از ۳۶ ایستگاه جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی «بایدو» در شهر گفت: در شش ماه گذشته مدیریت شهری مشهد توانسته است تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی را از عدد ۵۱ به ۱۲۰ ارتقا دهد و تلاش کرده ایم این ایستگاه هادر مناطق مختلف شهری پراکنده باشند.

سید جلال الدین حسینی واعظ افزود: رویکرد ما در بهره برداری از ۳۶ ایستگاه اخیر نیز معطوف به منطقه قاسم آباد بود که تعداد ۱۰ ایستگاه از مجموع ۳۶ ایستگاه بهره برداری شده در این منطقه است و بقیه ایستگاه‌ها نیز در راستای تکمیل مناطق مختلف شهری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دوچرخه‌های مستقر در هر ایستگاه به میزان تقاضای سفر شهروندان در آن ایستگاه بستگی دارد، تصریح کرد: برنامه آینده ما نیز این است که با همکاری تشکل‌های حاشیه شهر بتوانیم ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند اشتراکی را در مناطق حاشیه شهر ایجاد کنیم.

حسینی واعظ با بیان اینکه هم اکنون ما از برنامه خود برای ایجاد ایستگاه‌های اشتراکی جلوتر هستیم، ادامه داد: در راستای توسعه شبکه استفاده از سامانه دوچرخه سواری، امسال دو مرحله دیگر افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی را در دستور کار خواهیم داشت و همچنین تا سه ماه آینده دویست دستگاه دوچرخه نیز به تعداد دوچرخه‌های اشتراکی فعال شهر افزوده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->