سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

شمار ایستگاه‌های دوچرخه‌اشتراکی مشهد به ۱۲۰ رسید

  • کد خبر: ۱۱۲۶۴۲
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
شمار ایستگاه‌های دوچرخه‌اشتراکی مشهد به ۱۲۰ رسید
از شش ماه گذشته تا به امروز تعداد ایستگاه‌های دوچرخه به بیش از دوبرابر رسیده است در این راستا به مناسب دهه کرامت نیز ۳۶ ایستگاه دیگر دوچرخه اشتراکی هوشمند «بایدو» با حضور مسئولان شهری مشهد به بهره برداری رسید.

علیرضا رضایی | شهرآرانیوز؛ پس از اجرای طرح جدید استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی شهری به نام «بایدو» در شهر مشهد که به صورت هوشمند به شهروندان ارائه خدمات می‌کند توسعه این شبکه حمل ونقل پاک شتاب گرفته و از شش ماه گذشته تا به امروز تعداد ایستگاه‌های دوچرخه به بیش از دوبرابر رسیده است در این راستا به مناسب دهه کرامت نیز ۳۶ ایستگاه دیگر دوچرخه اشتراکی هوشمند «بایدو» با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

در همین زمینه رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره بهره برداری از ایستگاه‌های جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه بیش از یک سوم از آلودگی هوای کلان شهر مشهد از طریق عبور و مرور خودرو‌های شخصی ایجاد می‌شود و این اتفاق سبب بروز بیماری‌های مختلف برای شهروندان، اخلال در زندگی مردم و در نهایت کاهش کیفیت زندگی می‌شود، یکی از سیاست‌های کلی شورای ششم کاهش موضوع خودرو محوری و کاهش رفت وآمد خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت است و در قبال آن افزایش استفاده از حمل ونقل عمومی و حمل ونقل پاک در دستور کار قرار دارد.

ایمان فرهمندی توسعه دوچرخه سواری را یک الزام دانست و افزود: برای این کار دو اقدام در دستور کار قرار گرفته است؛ نخست اینکه باید توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری مانند مسیر‌های دوچرخه سواری را در شهر داشته باشیم و در کنار این اتفاق باید تعداد ایستگاه‌ها دوچرخه و تعداد دوچرخه‌های فعال در شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز چند روزی از میلاد حضرت رضا (ع) نمی‌گذرد، به همین مناسبت ۳۶ ایستگاه دوچرخه اشتراکی هوشمند به بهره برداری رسید که از این تعداد، ۱۰ ایستگاه در منطقه ۱۰ شهرداری واقع شده است.

افزایش ۲ برابری ایستگاه‌های دوچرخه

فرهمندی با بیان اینکه در شش ماه گذشته تعداد شایان توجهی ایستگاه دوچرخه هوشمند اشتراکی «بایدو» در شهر به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این مدت تعداد ایستگاه‌ها دو برابر شده و به ۱۲۰ ایستگاه رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد بیان کرد: از مدیریت شهری مشهد انتظار داریم که رویکرد توسعه خدمات به سمت شرق و شمال شرق را در موضوع بهره مندی شهروندان ساکن در حاشیه شهر از دوچرخه هوشمند اشتراکی در دستورکار قرار دهد و دیگر وسایل حمل ونقل پاک مانند دوچرخه برقی، اسکوتر و اسکوتر برقی را نیز به سیستم حمل و نقل شهر اضافه کند.

افزودن ۲۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی تا ۳ ماه دیگر

همچنین مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با اشاره به بهره برداری از ۳۶ ایستگاه جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی «بایدو» در شهر گفت: در شش ماه گذشته مدیریت شهری مشهد توانسته است تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی را از عدد ۵۱ به ۱۲۰ ارتقا دهد و تلاش کرده ایم این ایستگاه هادر مناطق مختلف شهری پراکنده باشند.

سید جلال الدین حسینی واعظ افزود: رویکرد ما در بهره برداری از ۳۶ ایستگاه اخیر نیز معطوف به منطقه قاسم آباد بود که تعداد ۱۰ ایستگاه از مجموع ۳۶ ایستگاه بهره برداری شده در این منطقه است و بقیه ایستگاه‌ها نیز در راستای تکمیل مناطق مختلف شهری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دوچرخه‌های مستقر در هر ایستگاه به میزان تقاضای سفر شهروندان در آن ایستگاه بستگی دارد، تصریح کرد: برنامه آینده ما نیز این است که با همکاری تشکل‌های حاشیه شهر بتوانیم ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند اشتراکی را در مناطق حاشیه شهر ایجاد کنیم.

حسینی واعظ با بیان اینکه هم اکنون ما از برنامه خود برای ایجاد ایستگاه‌های اشتراکی جلوتر هستیم، ادامه داد: در راستای توسعه شبکه استفاده از سامانه دوچرخه سواری، امسال دو مرحله دیگر افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی را در دستور کار خواهیم داشت و همچنین تا سه ماه آینده دویست دستگاه دوچرخه نیز به تعداد دوچرخه‌های اشتراکی فعال شهر افزوده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->