بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد
سرخط خبرها

شمار ایستگاه‌های دوچرخه‌اشتراکی مشهد به ۱۲۰ رسید

  • کد خبر: ۱۱۲۶۴۲
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
شمار ایستگاه‌های دوچرخه‌اشتراکی مشهد به ۱۲۰ رسید
از شش ماه گذشته تا به امروز تعداد ایستگاه‌های دوچرخه به بیش از دوبرابر رسیده است در این راستا به مناسب دهه کرامت نیز ۳۶ ایستگاه دیگر دوچرخه اشتراکی هوشمند «بایدو» با حضور مسئولان شهری مشهد به بهره برداری رسید.

علیرضا رضایی | شهرآرانیوز؛ پس از اجرای طرح جدید استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی شهری به نام «بایدو» در شهر مشهد که به صورت هوشمند به شهروندان ارائه خدمات می‌کند توسعه این شبکه حمل ونقل پاک شتاب گرفته و از شش ماه گذشته تا به امروز تعداد ایستگاه‌های دوچرخه به بیش از دوبرابر رسیده است در این راستا به مناسب دهه کرامت نیز ۳۶ ایستگاه دیگر دوچرخه اشتراکی هوشمند «بایدو» با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

در همین زمینه رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره بهره برداری از ایستگاه‌های جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه بیش از یک سوم از آلودگی هوای کلان شهر مشهد از طریق عبور و مرور خودرو‌های شخصی ایجاد می‌شود و این اتفاق سبب بروز بیماری‌های مختلف برای شهروندان، اخلال در زندگی مردم و در نهایت کاهش کیفیت زندگی می‌شود، یکی از سیاست‌های کلی شورای ششم کاهش موضوع خودرو محوری و کاهش رفت وآمد خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت است و در قبال آن افزایش استفاده از حمل ونقل عمومی و حمل ونقل پاک در دستور کار قرار دارد.

ایمان فرهمندی توسعه دوچرخه سواری را یک الزام دانست و افزود: برای این کار دو اقدام در دستور کار قرار گرفته است؛ نخست اینکه باید توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری مانند مسیر‌های دوچرخه سواری را در شهر داشته باشیم و در کنار این اتفاق باید تعداد ایستگاه‌ها دوچرخه و تعداد دوچرخه‌های فعال در شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز چند روزی از میلاد حضرت رضا (ع) نمی‌گذرد، به همین مناسبت ۳۶ ایستگاه دوچرخه اشتراکی هوشمند به بهره برداری رسید که از این تعداد، ۱۰ ایستگاه در منطقه ۱۰ شهرداری واقع شده است.

افزایش ۲ برابری ایستگاه‌های دوچرخه

فرهمندی با بیان اینکه در شش ماه گذشته تعداد شایان توجهی ایستگاه دوچرخه هوشمند اشتراکی «بایدو» در شهر به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این مدت تعداد ایستگاه‌ها دو برابر شده و به ۱۲۰ ایستگاه رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد بیان کرد: از مدیریت شهری مشهد انتظار داریم که رویکرد توسعه خدمات به سمت شرق و شمال شرق را در موضوع بهره مندی شهروندان ساکن در حاشیه شهر از دوچرخه هوشمند اشتراکی در دستورکار قرار دهد و دیگر وسایل حمل ونقل پاک مانند دوچرخه برقی، اسکوتر و اسکوتر برقی را نیز به سیستم حمل و نقل شهر اضافه کند.

افزودن ۲۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی تا ۳ ماه دیگر

همچنین مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با اشاره به بهره برداری از ۳۶ ایستگاه جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی «بایدو» در شهر گفت: در شش ماه گذشته مدیریت شهری مشهد توانسته است تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی را از عدد ۵۱ به ۱۲۰ ارتقا دهد و تلاش کرده ایم این ایستگاه هادر مناطق مختلف شهری پراکنده باشند.

سید جلال الدین حسینی واعظ افزود: رویکرد ما در بهره برداری از ۳۶ ایستگاه اخیر نیز معطوف به منطقه قاسم آباد بود که تعداد ۱۰ ایستگاه از مجموع ۳۶ ایستگاه بهره برداری شده در این منطقه است و بقیه ایستگاه‌ها نیز در راستای تکمیل مناطق مختلف شهری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دوچرخه‌های مستقر در هر ایستگاه به میزان تقاضای سفر شهروندان در آن ایستگاه بستگی دارد، تصریح کرد: برنامه آینده ما نیز این است که با همکاری تشکل‌های حاشیه شهر بتوانیم ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند اشتراکی را در مناطق حاشیه شهر ایجاد کنیم.

حسینی واعظ با بیان اینکه هم اکنون ما از برنامه خود برای ایجاد ایستگاه‌های اشتراکی جلوتر هستیم، ادامه داد: در راستای توسعه شبکه استفاده از سامانه دوچرخه سواری، امسال دو مرحله دیگر افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی را در دستور کار خواهیم داشت و همچنین تا سه ماه آینده دویست دستگاه دوچرخه نیز به تعداد دوچرخه‌های اشتراکی فعال شهر افزوده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->