سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

تعداد ایستگاه‌های جدید دوچرخه در مشهد به ۱۵۰ می‌رسد

  • کد خبر: ۶۳۳۷۶
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
تعداد ایستگاه‌های جدید دوچرخه در مشهد به ۱۵۰ می‌رسد
تا امروز و طبق آخرین آمار‌ها ۱۴۰۰ نفر برای استفاده ازاین‌دوچرخه‌ها در مشهد ثبت‌نام کرده‌اند که روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ حدود ۹ سال پیش و با حدود ۳۰۰۰‌دستگاه دوچرخه و ۱۵۰ ایستگاه، برای اولین‌بار پای دوچرخه‌های اشتراکی به مشهد باز شد؛ طرحی که البته بنا به دلایل مختلفی مثل نامناسب بودن دوچرخه‌ها و هزینه بالای استفاده از آن‌ها با شکست روبه‌رو شد و در آبان‌ماه سال گذشته، همه ایستگاه‌ها و دوچرخه‌های این‌طرح از شهر جمع آوری شد. ۳ ماه بعد از این‌ماجرا از نسل جدید دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد با شکل و شمایل به‌روزتر رونمایی شد؛ دوچرخه‌هایی که طبق آمار‌های مسئولان شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، به‌طور میانگین ۲۳۰ سفر در طول روز با آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما و با اشاره به استقبال خوب مردم از نسل جدید دوچرخه‌های اشتراکی گفت: تا امروز و طبق آخرین آمار‌ها ۱۴۰۰ نفر برای استفاده ازاین‌دوچرخه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود. میانگین ۲۳۰ سفر روزانه با دوچرخه‌های بایدو هم آماری پذیرفتنی است.


۱۵۰ ایستگاه تا پایان سال ۱۴۰۰

محمد‌مهدی اسدی در پاسخ به این‌سؤال که اکنون چه تعداد ایستگاه دوچرخه در شهر نصب شده است، تصریح کرد: در ابتدای کار و برای آزمایش دوچرخه‌ها و رفع نقایص، تنها ۲۱ ایستگاه در شهر فعال شد و اکنون ۷۰ «رک» یا ایستگاه دوچرخه نصب‌شده داریم که از این‌تعداد ۳۶ ایستگاه فعال هستند. البته با افزایش تعداد کاربران و استفاده‌کنندگان از دوچرخه‌ها، رک‌ها هم بیشتر خواهد شد.
 
پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان امسال ۱۵۰ ایستگاه فعال دوچرخه اشتراکی در مشهد داشته باشیم. این‌ایستگاه‌ها قسمت‌های اصلی شهر را پوشش خواهند داد و در نزدیکی ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس جانمایی می‌شوند. وی افزود: ایستگاه‌های کنونی علاوه بر این‌ویژگی ذکرشده، در مکان‌هایی نصب شده اند که همه مسیر‌های دوچرخه را پوشش بدهند.


مشکلی برای تأمین دوچرخه نداریم

تحریم برخی از قطعات دوچرخه‌های جدید اشتراکی شهر مشهد و مشکلاتی که بر سر راه تهیه آن‌ها پیش آمد باعث شد تا فرایند آغاز به کار «بایدو» ۳ ماه عقب بیفتد؛ مشکلی که اسدی از حل کامل آن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: فعلا ۲۰۰ دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد درحال رفت و آمد است که طبق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، ۲۰۰ دستگاه دیگر به آن‌ها اضافه خواهد شد و در مجموع ۴۰۰ دوچرخه فعال در شهر مشهد خواهیم داشت. برخی مشکلات که برسر راه تأمین قطعات دوچرخه‌ها گریبان‌گیر ما و شرکت سازنده بود حل شده است و برای تأمین دوچرخه هیچ مشکلی نخواهیم داشت. به محض آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم مثل قفل هوشمند، این‌دوچرخه‌ها به ناوگان اشتراکی شهر اضافه خواهند شد.


امکان استفاده از دوچرخه در روز‌های تعطیل فراهم می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با اشاره به جزئیات تغییرات زمانی استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی نیز ادامه داد: در روز‌های آینده امکان استفاده از دوچرخه‌ها در روز تعطیل برای مشترکان فراهم خواهد شد و در ماه مبارک رمضان هم ایستگاه‌هایی که بیشترین کاربر را دارند، ۲۴ ساعته می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->