به گزارش شهرآرانیوز؛ هوشمندسازی خدمات اداری در شهرداریها گامی بزرگ در جهت شفافسازی اطلاعات و تسریع امور شهروندان است؛ موضوعی که مدیریت شهری مشهد نیز با اهتمام و تأکید بر آن توانسته است برای اولین بار در کشور همه فرایند گردشکار پایانکار ساختمانی را در اختیار متقاضی قرار دهد تا گام مهمی در جهت هوشمندسازی فرایندها و شهروندسپاری بردارد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر گام برداشتن در مسیر هوشمندسازی و تسریع در فرایندهای صدور پروانه و پایانکار ساختمانی در شهر مشهد گفت: براساس آمار، سال گذشته 11 درصد پروانهها در مدت کمتر از سی روز، 23 درصد کمتر از شصت روز، 23 درصد کمتر از نود روز و 43 درصد بیش از نود روز زمان برده است؛ آماری که نشان از فرایند زمانبر دریافت مجوز پروانه در مشهد دارد.
حمید ضمیری با بیان اینکه براساس تأکیدات کمیسیون شهرسازی و معماری، همچنان تأکید داریم که شهرداری باید در مسیر کوتاهکردن فرایندها گام بردارد، افزود: به یکباره نمیتوان این بازه زمانی را به پانزده روز رساند ولی به مرور باید در مسیر کم شدن آنها گام برداریم تا در پایان چهار سال فعالیت شورای ششم، حداکثر رضایتمندی در این زمینه تحقق یابد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از مقدمات کوتاه شدن فرایندهای صدور مجوزها ساختمانی، هوشمندسازی است. گامهای اثرگذاری تاکنون برداشته شده ولی همچنان باید در مسیر تکامل و پیشرفت گام برداشت و باید بتوانیم به نقطه هوشمندسازی صددرصدی در همه مناطق سیزدهگانه شهرداری برسیم.
به گفته ضمیری اینکه همه فرایندهای گردشکار پایانکار ساختمانی را در اختیار متقاضی قرار دهیم حرکتی بسیار ارزشمند و سازنده در حوزه شهرسازی است و شهرداری نیز باید اطلاعرسانی لازم در این حوزه را انجام و راهنمای آموزش متناسب درفضاهای مجازی را در اختیار مالکان قرار دهد.
وی افزود: شورای ششم و کمیسیون شهرسازی و معماری از هیچ حمایت و پشتیبانیای در بحث هوشمندسازی فرایندهای پاسخگویی به شهروندان، مضایقه نخواهد کرد، زیرا هوشمندسازی ارتقای رضایتمندی عمومی را به همراه دارد و راهکار اصلی برای مقابله با فساد است.