ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

ناکامی مطلق تیم‌های پایه خراسان بزرگ در مسابقات کشوری سال ۱۳۶۷

  • کد خبر: ۱۱۲۸۱۰
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
ناکامی مطلق تیم‌های پایه خراسان بزرگ در مسابقات کشوری سال ۱۳۶۷
وقایع‌نگاری حضور تیم‌های خراسانی در دهه شصت را در ادامه می توانید بخوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ در آخرین قسمت مرور وقایع فوتبالی سال ۱۳۶۷ به بررسی نتایج منتخب نوجوانان و جوانان خراسان که آن زمان شامل سه استان کنونی رضوی، شمالی و جنوبی بود، در رقابت‌های کشوری و همچنین مسابقات دوستانه می‌پردازیم.

میزبانی بی‌نتیجه از مسابقات نوجوانان

فوتبالیست‌های نوجوان کشور تیرماه در سه شهر مشهد، قوچان و بجنورد گردهم آمدند تا قهرمان سال ۱۳۶۷ خود را مشخص کنند. رقابت‌های گروه یک (بلال) در مشهد، گروه دوم (سلمان) در قوچان و گروه سوم و چهارم (حمزه و کمیل) در بجنورد برگزار شد. نوجوانان خراسان در مشهد با تیم‌های مازندران، یزد، توابع تهران، کرمان، سیستان‌وبلوچستان و سمنان هم‌گروه شدند.

سه پیروزی ۱ بر ۰ مقابل سمنان، سیستان و کرمان، دو شکست ۲ بر ۱ مقابل مازندران و توابع تهران و یک تساوی مقابل یزد دستاورد تلاش خراسان در این مسابقات بود که برای صعود کافی نبود و تیم یزد گوی سبقت را از سایر رقبا ربود. البته در این مسابقات تیم مازندران به‌دلیل استفاده از بازیکن کم‌سن، چهار امتیاز از دست داد. در این گروه یزد با ۹، مازندران و کرمان با ۸، خراسان با ۷، توابع تهران با ۶، سیستان‌وبلوچستان با ۴ و سمنان بدون امتیاز به کار خود پایان دادند. یزدی‌ها همراه با سه تیم قهرمان سایر گروه‌ها در بجنورد به‌صورت دوره‌ای مصاف کردند که تاج قهرمانی بر سر خوزستان نشست و تهران و گیلان هم دوم و سوم شدند.

از نکات منفی این مسابقات همکاری‌نکردن اداره‌کل تربیت‌بدنی استان با هیئت فوتبال و نماینده اعزامی فدراسیون بود که موجب دل‌خوری شدید فوتبالیست‌ها شد. اداره‌کل با دراختیارگذاشتن زمین چمن تختی برای برگزاری مسابقات کشتی انتخابی تیم‌ملی و بیرون‌کردن نوجوانان خراسان از خوابگاه نشان داد که آنچه درباره بهادادن به تیم‌های پایه می‌گوید، شعاری بیش نیست. با این کارشکنی اداره‌کل، هیئت فوتبال مجبور شد تعدادی از مسابقات را در زمین چمن غیراستاندارد پارک ملت برگزار کند که حتی رختکن نداشت! آن‌ها همچنین مجبور شدند مرحله نهایی را نیز از مشهد به بجنورد منتقل کنند. در این دوره از مسابقات بیشتر تیم‌ها از بازیکنان غیرقانونی استفاده کردند؛ گویی تقلب جزو ذات مسابقات نوجوانان و جوانان شده است!

نوجوانان خراسان در آن سال شامل این بازیکنان بود: سعید محمدی‌راد، ساسان نعیمی، مرتضی ماجونی، علیرضا سدیری، جواد غفرانی، یوسف جعفرپور، اصغر نظافت، حمید صابری، علیرضا نجاتی، هادی حاجی‌زاده، اشکان عکاسره، بابک معصومیان، محمدحسین عسکری، رمضان شکری، حمیدرضا جبرئیلی، عبدالرضا وزیری، عبدا... ادگی‌پور و آرمین رهبر / مربی: سیدکاظم غیاثیان.

ناکامی جوانان خراسان در زاهدان

مسابقات مقدماتی فوتبال جوانان کشور در تعطیلات نوروزی از ۵ فروردین ۱۳۶۷ در شهر‌های کازرون، نورآباد ممسنی، زاهدان و شاهرود برگزار شد. خراسان در گروه سوم در زاهدان با تیم‌های سیستان‌وبلوچستان، مازندران، یزد، کرمان، سمنان و توابع تهران (ورامین) به رقابت پرداخت. خراسان با چهار شکست (۲ بر ۰ مقابل یزد و کرمان، ۱ بر ۰ مقابل سیستان‌وبلوچستان و توابع تهران) و دو تساوی صفرصفر مقابل مازندران و ۲ بر ۲ مقابل سمنان با کسب دو امتیاز، دو گل زده و هشت گل خورده به کارش پایان داد تا مشخص شود فوتبال خراسان و مشهد هیچ حرفی در سنین پایه ندارند. با پایان این مسابقات، تیم‌های مازندران و کرمان با ۹ و ۷ امتیاز از این گروه صعود کردند. سیستان‌وبلوچستان با هفت امتیاز و تفاضل گل کمتر، یزد، توابع تهران و سمنان هر سه با شش امتیاز سوم تا ششم شدند و خراسان هم با دو امتیاز در قعر جدول نشست.

خوزستان، بوشهر، آذربایجان‌شرقی، گیلان، اصفهان و تهران سایر تیم‌های صعودکننده بودند. مرحله دوم این رقابت‌ها از ۱۴ مرداد به‌صورت رفت و برگشت در دو گروه برگزار شد و خراسان با صعودنکردن فرصتی مناسب را از دست داد. در این مرحله هشت تیم حاضر در دو گروه رقابت کردند که در پایان مازندران بر سکوی قهرمانی جای گرفت و تیم‌های اصفهان، گیلان و کرمان نیز دوم تا چهارم شدند.

خداحافظی میثاقیان از فوتبال در بازی با تیم‌ملی

اردونشینان تیم‌ملی فوتبال برای کسب آمادگی شرکت در مرحله مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا، جمعه ۱۲ فروردین ۱۳۶۷ در ورزشگاه تختی مشهد به‌مصاف منتخب خراسان رفتند و در یک بازی سرد و بی‌روح به تساوی بدون گل دست یافتند، به‌طوری‌که ۱۰ هزار تماشاگر مشتاق حاضر در ورزشگاه، در پایان حسرت آمدنشان را خوردند و شعار دادند:‌ای وای،‌ای وای، حیف ۲۰ تومن! حسین تهرانی با کمک خسرو امامی و حسن اکبرنژاد این دیدار را قضاوت کردند. در این بازی اکبر میثاقیان دقیقه ۴۰ با بوسیدن چهار گوشه زمین از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و رسما به جرگه مربیان پیوست. پرتاب‌های بلند اوت میثاقیان باعث شده بود فوتبال‌دوستان مشهدی به او لقب اکبر اوتی بدهند.

تیم‌ملی: احمدرضا عابدزاده (رضا محتشم ۶۰)، امیر ابراهیم‌خواه، نادر میراحمدیان (سیامک رحیم‌پور ۷۰)، نادر محمدخانی، جواد زرینچه، مهدی فنونی‌زاده، سیروس قایقران، محسن آشوری، مرتضی کرمانی‌مقام (امیر داداش‌ضیائی ۶۴)، سیدمحمد علوی (جمشید شاه‌محمدی ۴۵) و صمد مرفاوی (احمد هادی ۷۷) / مربیان: رضا وطن‌خواه و بهمن صالح‌نیا.
تیم منتخب مشهد: حسین نخودیان، حسین رضایی، اکبر میثاقیان (محمد تشکری ۴۰)، فریدون مهریار، محمد سیدحسینی، شهریار رضایی، محمد اعظم، منصور شفیعی، حسین لعل (حسین شاملو ۶۰)، سعید صیامی و محمد شریعتی / مربی: سیدمهدی قیاسی.

خراسانی‌ها در اردوی تیم‌ملی

در سال ۱۳۶۷ محمد برزمهری، سرمربی تیم‌ملی جوانان، ۳۵ بازیکن را به اردوی تیم‌ملی دعوت کرد که نام عباس دهقانی از خراسان هم در میان اسامی بود. همچنین، محمود بیداریان، سرمربی تیم‌ملی نوجوانان، ۲۵ بازیکن را به اردو دعوت کرد که جواد علیزاده و منصور سبزی‌دری هم از خراسان در این فراخوان حضور داشتند. در مرحله بعدی که ۳۶ بازیکن دعوت شدند، حمید صابری هم از خراسان دعوت شد.

ناکامی مطلق تیم‌های پایه خراسان بزرگقابی از مراسم خداحافظی اکبر میثاقیان از فوتبال که بین دو نیمه بازی
تیم‌های منتخب خراسان و ملی ایران در جایگاه ویژه ورزشگاه تختی انجام شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->