رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
سرخط خبرها

دیوان کیفری بین‌الملل به پیگیری تحقیقات مستقل درباره جرایم احتمالی در افغانستان تاکید کرد

  • کد خبر: ۱۱۳۰۹۹
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
دیوان کیفری بین‌الملل به پیگیری تحقیقات مستقل درباره جرایم احتمالی در افغانستان تاکید کرد
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: دیوان کیفری بین‌الملل به پیگیری تحقیقات مستقل خود درباره جرایم بین‌المللی که ممکن است در افغانستان رخ داده باشد، ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «میچل باچله» کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: تحقیقات بر اساس چارچوب داخلی دیوان کیفری بین‌الملل ادامه خواهد یافت.

پنجاهمین جلسه حقوق بشر سازمان ملل ۱۳ ژوئن آغاز شده و تا هشتم ژوئیه ادامه دارد.

باچله همچنین گفت: ما نمی‌توانیم مردم افغانستان را فراموش کنیم. راه رسیدن به یک افغانستان صلح‌آمیز و با شکوه را نمی‌توان بدون اقدامات سازنده و مداوم از سوی مقام‌های دوفاکتو، بدون حمایت جامعه بین‌الملل و بدون حضور معنادار تمامی اقشار جامعه و سیاسیون این کشور و همچنین زنان و دختران پیمود.

سیمرا حمیدی، فعال عفو بین‌الملل در جنوب آسیا نیز نگرانی‌های خود را درباره تداوم استفاده از اقدامات سرکوبگرانه در افغانستان ابراز داشت و افزود: مقام‌های دوفاکتوی طالبان به استفاده از اقدامات سرکوبگرانه خود با پیامدهای مخربی که بر مردم کشور افغانستان می‌گذارد، ادامه می‌دهند. آنها آزادی بیان، برگزاری تجمعات و حق زندگی مردم را از آنها می‌گیرند. این روند تاثیری مخرب بر زندگی و حقوق زنان و دختران افغانستان دارد.

شهرزاد اکبر، رئیس سابق کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز گفت: حقوق زنان فقط مربوط به مساله حقوق بشر نیست. این یک مساله مربوط به امنیت ملی، منطقه‌ای و جهانی است که جهان باید به آن پاسخ دهد و راهی درست برایش بیابد.

فرستادگان ترکیه، عربستان، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل در این نشست نیز خوستار کمک‌های بیشتر برای افغانستان به منظور اجتناب از بحران گرسنگی در این کشور شدند.

نماینده ترکیه گفت: هنوز قحطی بزرگ و خطرناک و فروپاشی کامل سیستم در افغانستان وجود دارد.

این اظهارنظر در حالی مطرح شد که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری نگرانی خود را بابت اوضاع بشری در این کشور جنگ‌زده ابراز کرده‌اند؛ با این حال، طالبان افغانستان به صورت مداوم نقض حقوق بشر در این کشور را رد می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->