نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

چالش ۴ والیبالیست جوان مشهدی در ششمین آزمون آسیایی

  • کد خبر: ۱۱۳۱۷۴
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
چالش ۴ والیبالیست جوان مشهدی در ششمین آزمون آسیایی
اردوی پیوسته به اعزام تیم‌ملی جوانان برای حضور در قهرمانی قاره کهن آغاز شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سرمربی تیم‌ملی والیبال دختران جوان چهار ورزشکار مشهدی را به اردوی تیم‌ملی والیبال برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا دعوت کرد و دختران استان این شانس را دارند با بهترین‌های قاره کهن روبه‌رو شوند.

تیم‌ملی جوانان دختر ایران برای ششمین حضور در رقابت‌های قهرمانی کمتر از بیست سال آسیا آماده می‌شود و با شش مرحله اردوی آماده‌سازی داخلی و یک اردوی برون‌مرزی ایتالیا راهی این رقابت‌ها خواهد شد، اما رویارویی با مدعیان قاره‌کهن دشواری‌های خاص خود را دارد. پدیده بلوری‌زاده، به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی، چهارده ورزشکار را به ششمین اردوی آماده‌سازی این تیم که متصل به اعزام است، دعوت کرد که در نهایت دو نفر از این فهرست کم خواهد شد و کاروان راهی شهر نورسلطان می‌شود.

سارا بطا، اسما وطن‌خواه، رکسانا جدی و مبینا غفاریان چهار دختر والیبالیست مشهدی هستند که این شانس را دارند تا در جدال بهترین‌های قاره کهن به میدان بروند. چندی پیش رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا برگزار شد که سارینا یعقوبی تنها مشهدی حاضر در این دوره بود و توانست در کنار تیم‌ملی ایران به عنوان چهارمی آسیا دست یابد.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر کمتر از بیست سال آسیا از ۱۳ تا ۲۰ تیر به‌میزبانی قزاقستان در شهر نورسلطان برگزار می‌شود. مرحله گروهی این رقابت‌ها با حضور ۹ تیم در دو گروه پیگیری خواهد شد که تیم‌ملی والیبال جوانان دختر ایران با تیم‌های قزاقستان به‌عنوان میزبان، تایلند تیم سوم دوره قبل و کره‌جنوبی در گروه نخست رقابت می‌کند. تیم‌های ژاپن مدافع قهرمانی، چین نایب‌قهرمان دوره قبل، چین‌تایپه، هند و ازبکستان نیز در گروه دوم به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت.

ششمین حضور جوانان دختر ایران در جدال آسیایی‌ها

والیبال جوانان دختر ایران سال ۲۰۱۰ که پانزدهمین دوره این مسابقات برگزار شد، برای نخستین‌بار شرکت کرد و در نخستین حضور به مقام نهمی دست یافت. جوانان دختر ایران تاکنون در پنج دوره این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند که رتبه هشتمی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ بهترین جایگاه آن‌هاست. ملی‌پوشان ایران در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ با کسب رتبه نهمی حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند. در سال ۲۰۱۴ نیز در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند. جوانان دختر والیبال کشورمان امسال ششمین حضورشان را تجربه خواهند کرد و هدایت این تیم برعهده پدیده بلوری‌زاده است. ملی‌پوشان جوان ایران برای حضور در این رقابت‌ها دو اردوی انتخابی، شش اردوی آماده‌سازی در کمپ تیم‌های ملی والیبال زنان و یک اردوی برون‌مرزی در ایتالیا را تجربه کردند.

بیست دوره گذشته این رقابت‌ها در یک نگاه

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر در حالی امسال بیست‌ویکمین دوره خود را تجربه می‌کند که تاکنون ۲۵ کشور در بیست دوره این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند. بیستمین دوره این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و کنفدراسیون والیبال آسیا این دوره از مسابقات را بیست‌ویکمین دوره نامیده است.

کشور‌های ژاپن و کره‌جنوبی تجربه حضور در همه دوره‌های این رقابت‌ها (نوزده دوره) را در پرونده کاری خود دارند. تیم‌های استرالیا، چین و چین‌تایپه نیز در هجده دوره این رقابت‌ها شرکت کردند. چین پرافتخارترین کشور این رقابت‌هاست که در هجده دوره حضورش روی سکو رفته است و تا کنون دوازده عنوان قهرمانی، چهار نایب‌قهرمانی و دو مدال برنز در این مسابقات به‌دست آورده است.

این تیم فقط در سال ۲۰۰۰ در این رقابت‌ها حضور نداشت. ژاپن دیگر کشور پرافتخار این رقابت‌هاست که در همه دوره‌ها شرکت کرده و در هفده دوره نیز روی سکو رفته است. این کشور در شش دوره عنوان قهرمانی و مدال طلای این رقابت‌ها را به خانه برده است. تیم والیبال جوانان دختر ژاپن هشت نایب‌قهرمانی و سه عنوان سومی را نیز در پرونده کاری خود دارد. کره‌جنوبی نیز با یک قهرمانی، چهار مدال نقره و هشت برنز از نوزده حضور در رتبه سوم افتخارآفرینان مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر آسیا قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->