سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده
سرخط خبرها

آغاز ماجراجویی بانوان والیبالیست‌ ایران

  • کد خبر: ۱۶۹۶۶۵
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
آغاز ماجراجویی بانوان والیبالیست‌ ایران
از فردا اولین تجربه دختران ایرانی در چلنجرکاپ آسیا شروع می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی والیبال زنان ایران پس از اردوی برون‌مرزی‌اش در بانکوک برای شرکت در رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا راهی اندونزی شد.

دومین دوره مسابقات چلنجرکاپ زنان آسیا از ۲۸خرداد با حضور یازده تیم به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود و تیم‌ملی ایران نخستین‌بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. ملی‌پوشان کشورمان برای آماده‌سازی و شرکت در این رقابت‌ها از ۲۰ تا۲۵خرداد در تایلند اردوی تدارکاتی داشتند و سه بازی دوستانه هم با تیم جوانان کمتر از ۲۱سال تایلند برگزار کردند. ملی‌پوشان ایران پس از این اردو، پنجشنبه‌شب، ۲۵خرداد، تایلند را به مقصد اندونزی ترک کردند. تیم ایران ابتدا از بانکوک به جاکارتا، پایتخت اندونزی، رفت و سپس با پروازی دیگر به سورابایا رفت و ساعت۷ جمعه به وقت تهران به این شهر رسید.

در ادامه هم به سمت گرسیک، محل برگزاری این مسابقات، حرکت کرد و به هتل novotel رسید که محل اسکان تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌هاست. این سفر مسیری طولانی و خسته‌کننده برای دختران ایرانی بود. علاوه بر آن، آب‌وهوای میزبان یکی دیگر از مشکلات ملی‌پوشان است. البته اردوی تدارکاتی کمک کرد که ملی‌پوشان با آب‌وهوا هماهنگ شوند. چون وضع آب‌وهوایی تایلند و اندونزی خیلی متفاوت از ایران است و در این یک هفته بازیکنان توانستند با گرما و رطوبت زیاد منطقه کنار بیایند.

رقابت با چشم‌بادامی‌ها

تیم‌ملی ایران در دور مقدماتی این مسابقات با هنگ‌کنگ و چین‌تایپه هم‌گروه است و در اولین دیدارش ۲۹خرداد به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود. آیتک سلامت، مونا دریس‌محمودی، سودابه باقرپور، مونا آشفته، اسما سعیدی، مهسا کدخدا، نگار هاشمی، نگین شیرتری، حانیه محتشمی‌پور، فاطمه خلیلی، ریحانه کریمی، درسا فلاح، فاطمه امینی و کیمیا کیانی بازیکنان ایران در چلنجرکاپ آسیا هستند و فاطمه رشیدی هدایتشان را بر عهده دارد.

مهسا آراسته، مربی تیم‌ملی والیبال زنان ایران، درباره رویارویی با چین‌تایپه و هنگ‌کنگ در دور مقدماتی چلنجرکاپ، گفت: برنامه اصلی تیم روی بازی با چین‌تایپه است و برایمان اهمیت دارد. چون نتیجه‌اش برای دور بعد هم محاسبه می‌شود. هنگ‌کنگ نسبت به چین‌تایپه تیم راحت‌تری است. خوشبختانه روز اول مسابقات استراحت داریم و می‌توانیم بازی هر دو تیم را ببینیم و بررسی کنیم تا برنامه‌ها و تاکتیک‌هایی به تیم بدهیم که کمک کند.

۲ پیروزی تدارکاتی در تایلند

تیم‌ملی والیبال زنان ایران برای حضور در چلنجرکاپ آسیا از ۲۰ تا ۲۵ خرداد در تایلند با تیم جوانان کمتر از ۲۱ سال این کشور سه بازی دوستانه انجام داد که سهم میزبان یک پیروزی و سهم ایران دو برد بود. در بازی اول تیم ایران شکست سنگینی برابر جوانان تایلند داشت و ۴بر ۱ باخت. البته تیم تایلند در حال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جهانی است و از آمادگی خوبی برخوردار است. با این حال، تیم ایران در دومین دیدار دوستانه و تدارکاتی با تیم‌ملی جوانان تایلند به پیروزی رسید.

تیم ایران در دست‌های اول و دوم به پیروزی رسید، اما نتیجه دست سوم را واگذار کرد و در دست چهارم برد. با توافق سرمربیان دو تیم، این مسابقه یک دست دیگر ادامه پیدا کرد و تیم ایران در دست پنجم نیز با نتیجه ۱۶بر۱۴ به برتری رسید. بازی سوم تدارکاتی هم با پیروزی ایران تمام شد و اعتمادبه‌نفس تیم‌ملی را برای حضور در چلنجرکاپ بالا برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->