ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵۵۰ پرستار در مشهد تعدیل شدند

  • کد خبر: ۱۱۳۳۹۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
۵۵۰ پرستار در مشهد تعدیل شدند
رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد گفت: برآوردی در سطح کشور توسط نظام پرستاری انجام شد و افرادی که قراردادشان تمدید نشده یا در شرف تعدیل‌شدن هستند، وضعیت خود را اعلام کردند، طبق این برآورد در مشهد حدود ۵۵۰ پرستار تعدیل شدند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ همه گیری کرونا که در کشور آغاز و بیمارستان‌ها در موج‌های مختلف لبریز از بیماران کرونایی شد، کمبود شدید نیروی پرستاری که پیش از این وجود داشت و بار‌ها برخی مسئولان بهداشتی و درمانی به آن اشاره کرده بودند، خودش را نشان داد و مراکز درمانی مجبور شدند تا طرح پرستارانی را که دوره شان به پایان رسیده بود، چندین بار تمدید کنند و عده دیگری را با قرارداد‌های موسوم به ۸۹ روزه استخدام کنند تا کار بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها لنگ نماند.

اما پس از فروکش کردن کرونا در یکی دو ماه گذشته و درحالی که مسئولان تلویحا وعده داده بودند که پرستاران شاغل در بخش‌های کرونا در اولویت استخدام هستند، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری، اعلام کرد که بیش از ۵ هزار پرستار تعدیل شدند؛ خبری که عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، نیز آن را تأیید کرد و علت این اخراج را پایان طرح این پرستاران دانست! عبادی البته دو روز پیش این تعدیل گسترده را سوءتدبیر خواند و گفت که اگر مجلس تصویب کند، تبدیل وضعیت این ۵ هزار نفر در اولویت قرار می‌گیرد. با این همه، اما رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد می‌گوید در مشهد حدود ششصد پرستار به همین شیوه تعدیل شده اند و این اتفاق درحالی می‌افتد که نه تنها مشهد و استان، بلکه کشور با کمبود شدید پرستار روبه روست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد در گفتگو با شهرآرا و با تأیید تعدیل ۵ هزار پرستار بخش‌های کرونایی در کشور پس از فروکش کردن این بیماری، گفت: در زمان آغاز همه گیری کمبود پرستار بسیار جدی شد و خودش را کاملا نشان داد. به همین دلیل مراکز درمانی پرستاران طرحی را تمدید طرح کردند و آن‌هایی را هم که طرحشان تمام شده بود، دوباره فراخواندند و به شکل قرارداد ۸۹ روزه و شرکتی استخدام کردند و این پرستاران در بخش‌های کرونا مشغول شدند.

محسن گچ پزان ادامه داد: اکنون که بیماری کمی فروکش کرده است، مراکز درمانی به علت مسائل مالی و کمبود اعتبار پرستاران طرحی و شرکتی را تعدیل کرده اند، درحالی که اولویت استخدام با آن هاست. کار مراکز درمانی تا حدودی قانونی است، اما از دایره انصاف خارج است.
وی با اشاره به آمار پرستاران تعدیل شده در استان خراسان رضوی، بیان کرد: براساس آماری که در فراخوان‌های مختلف گرفتیم، نزدیک به ششصد پرستار در استان در این ماجرا تعدیل شده اند یا احتمالا برایشان پایان طرح خواهند زد.

پرستاران بخش‌های کرونا ایثارگر به شمار می‌روند

گچ پزان افزود: ما در نظام پرستاری به ریاست جمهوری نامه زدیم که این افراد در اولویت اول استخدام باشند و کار‌هایی دارد انجام می‌شود تا این پرستاران به حقشان برسند و دیگر خانه نشین نباشند. اکنون براساس قانون خانواده‌های ایثارگر تبدیل وضعیت می‌شوند. گواهی کار پرستاران ما در بخش‌های کووید ۱۹، مدرک ایثارگری شان است و خودشان ایثارگر محسوب می‌شوند و این قانون می‌تواند شامل حال آن‌ها هم بشود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران بر تقویت نیروی پرستاری تأکید کردند، گفت: ایشان امسال هم در جریان دیدار با پرستاران خطاب به وزیر بهداشت و مسئولان درمانی بر این مسئله تأکید کردند و گفتند که این کار باید بشود تا در بزنگاه‌هایی مثل شیوع کرونا ضربه نخوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->