سایپا قیمت محصولات خود را افزایش داد + جدول قیمت طرح تبدیل حواله پژو پارس ایران خودرو به سایر محصولات (تیر ۱۴۰۳) نحوه محاسبه کمیسیون بنگاه املاک چگونه است؟ ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۱۱ میلیارد دلار، صادرات ایران به چین در طی ۱۰ ماه

  • کد خبر: ۱۱۴۱۶
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
۱۱ میلیارد دلار، صادرات ایران به چین در طی ۱۰ ماه
معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران گفت: به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و چین باید روابط کارگزاری بانکی و همکاری بانک‌های چینی با بانک‌های ایرانی برای گشایش اعتبارات در کنار تسهیل صدور روادید اتفاق بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا کرباسی امروز در همایش تجاری ایران و چین گفت: دو کشور ایران و چین به واسطه منافع مشترک همواره روابط نزدیکی با یکدیگر داشته اند، ایران علاوه بر نفت بخشی از سنگ آهن و فولاد چین را تامین می‌کند چین نیز در بخش تکنولوژی و زیر ساخت به ایران کمک کرده و توسعه مترو تجریش و دو میدان نفتی آزادگان و یادآوران از جمله پروژه‌های مشترک همکاری میان دو کشور است.

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران افزود: در صنعت خودرو نیز سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی دو شرکت چینی انجام شده که سالانه ۳۰۰ هزار خودروی چینی در بازار ایران به فروش می‌رسانند.

وی بیان داشت: ضرورت دارد به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی بلندمدت روابط کارگزاری بانکی جهت کاهش هزینه‌های نقل و انتقال پول و همکاری بانک‌های چینی با بانک‌های ایرانی برای گشایش اعتبارات اسنادی در کنار تسهیل صدور روادید برای بازرگانان ایرانی و سرمایه‌گذاری جهت تولیدمشترک به منظور تامین نیاز‌های دو کشور و امکان صادرات به کشور‌های ثالث در اولویت ویژه‌ای قرار گیرد.

کرباسی گفت: شرکت‌های فعال چینی با استفاده از ظرفیت واحد‌های تولیدی داخلی در ایران می‌توانند نسبت به تولید محصولات با نشان معتبر اقدام نمایند که در آن صورت صادرات آن محصولات مشمول حداقل ۲۰ درصد معافیت مالیاتی خواهد بود.

معاون امور بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: ایران بزرگترین بازار کالا‌های واسطه‌ای در خاورمیانه است و به بازار ۴۵۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه دسترسی داشته و از موقعیت مناسبی برای گسترش تجارت و سرمایه‌گذرای برخوردار است و سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند از ایران به عنوان قطب صادراتی خود استفاده کنند.

وی افزود: اهمیت جاده ابریشم به عنوان یک فرصت طلایی در تجارت ایران و چین بر همگان آشکار است و ایران به عنوان مسیر کانون جاده ابریشم برای همه گونه همکاری آماده است.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر عضویت چین در بلوک‌های اقتصادی، چون سازمان همکاری شانگ‌های و سازمان همکاری‌های آسیا و پاسیفیک، اهمیت این کشور را در تحقق سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی دو چندان می‌کند و می‌تواند فرصت مناسبی برای ورود کالای ایرانی به این منطقه را فراهم کند.

وی بیان داشت: همچنین موقعیت منحصر به‌فرد ژئوپلیتیکی ایران که در چهارراه ارتباطی جهان واقع شده است فرصت بی‌بدیلی را برای چین فراهم می‌کند تا از طریق امن‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر دستیابی به کشور‌های CIS، افغانستان، عراق و ترکیه با سهولت بیشتری کالا‌های خود را به بازارگانان این کشور‌ها وارد کند.

کرباسی با اشاره به آمار‌های تجاری گفت: حجم تجارت دو جانبه در سال‌های گذشته با کاهش روبرو بوده بطوری که مبادلات ایران و چین در ۱۰ ماهه اول ۲۰۱۹ به حدود ۱۹ میلیارد دلار رسیده که از این میزان سهم ایران برای صادرات به چین ۱۱ میلیارد دلار و سهم چین برای صادرات به ایران ۸ میلیارد دلار بوده است.

معاون امور بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ضروری است با بهره‌مندای از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور سطح همکاری‌های تجاری به سطح مطلوب خود بازگردد.

وی افزود: همکاری مشترک در زمینه تولید و صادرات غذای حلال یکی دیگر از زمینه‌های مناسب همکاری میان ایران و چین است که در این راستا مرکز تحقیقات و اطلاعات رسانی بازرگانی اسلامی مستقر در اتاق ایران می‌تواند همکاری لازم را با طرف‌های چینی بعمل آورد.

کرباسی گفت: لازم است به نقش منطقه آزاد چابهار به عنوان منطقه معاف از تحریم‌های آمریکا اشاره کنم با عنایت فعالیت شرکت‌های چینی در بندر گوادر در پاکستان و نزدیکی بندر گوادر به منطقه چابهار تجار چینی می‌توانند با استفاده از مشوق‌ها جهت توسعه همکاری تجاری به ایران استفاده و از این بندر جهت ترانزیت کالا به کشور‌های منطقه بهره ببرند.

وی افزود: انتظار جامعه اقتصادی ایران از سرمایه‌گذاران چینی که به عنوان بزرگترین شریک اقتصادی کشورمان بیش از پیش از سرمایه‌گذاری در ایران را هدف قرار داده و با انتقال سرمایه روابط بلند مدت میان دو کشور را تقویت و مشکلات موجود سر راه تجارت را حل کنند.

کرباسی بیان داشت: اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آمادگی نقش آفرینی گسترده‌تر در توسعه همکاری دو کشور را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->