شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

رفع تصرف ۴۰ هکتار از زمین‌های ملی در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۴۲۱۴
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
رفع تصرف ۴۰ هکتار از زمین‌های ملی در مشهد
حسن محمدزاده، رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد گفت: در اردیبهشت 1401 حدود صد قطعه از زمین‌های منابع ملی از سودجویان پس گرفته شد و در مواردی که در آن ساخت‌وساز شده بود، با کمک شورای حفظ حقوق بیت‌المال این ساخت‌وساز‌ها قلع‌وقمع شد.

لاله‌سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ چند سالی است که قطعه‌فروشی و تفکیک زمین‌های کشاورزی به واحد‌های کوچک‌تر و فروش اراضی دولتی به شهروندان با قیمت پایین‌تر از عرف، یکی از راه‌های کسب درآمد سودجویانی شده که حالا دیگر کارشان از دلالی و واسطه‌گری گذشته است و به خریدوفروش مال غیر روی آورده‌اند.

عده‌ای از خریداران نیز دانسته یا نادانسته مشتری دست‌اول این سودجویان می‌شوند و با قیمتی وسوسه انگیز زمین‌های ملی را به تاراج می‌گذارند. این معضل این روز‌ها چنان گلوی منابع‌طبیعی استان را می‌فشارد که به گفته رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد، فقط در یک ماه از امسال مساحتی بیش از چهل هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان از دست سودجویان رفع تصرف شده است.

حسن محمدزاده در گفتگو با خبرنگار ما و با اعلام این خبر، افزود: در اردیبهشت حدود صد قطعه از زمین‌های منابع ملی از سودجویان پس گرفته شد و در مواردی که در آن ساخت‌وساز شده بود، با کمک شورای حفظ حقوق بیت‌المال این ساخت‌وساز‌ها قلع‌وقمع شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این تصرفات شامل ساخت باغ‌ویلا‌های غیرمجاز، حصارکشی، ساخت استخر و منابع ذخیره آب بوده است، افزود: بیشتر این زمین‌ها کاداستر شده‌اند، اما متأسفانه سودجویان با تقسیم و قطعه‌فروشی زمین‌های زراعی کار غیرقانونی خود را انجام می‌دهند.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد بیان کرد: این سودجویان با فروش مال غیر، قطعات کوچک‌شده را به ارزش بین ۳۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان به خریداران واگذار کرده‌اند و خریداران نیز باوجود هشدار و ابلاغ مأموران یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان به ساخت‌وساز شبانه خود ادامه دادند.

محمدزاده اظهار کرد: هشتاد قطعه از این زمین‌ها در محدوده حسن‌آبادشوراب در اطراف مشهد و بیست قطعه واقع در رباط‌خاکستری در محدوده شهرستان تربت‌حیدریه بوده است.

وی ارزش ریالی مساحت خلع‌یدشده را معادل ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه امسال فقط در یک ماه بیش از چهل هکتار از زمین‌های ملی خلع ید شد و این در حالی است که پارسال درمجموع حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های ملی خلع ید و رفع تصرف شده است.

وی ادامه داد: حفاظت از زمین‌های ملی مهم‌ترین وظیفه قانونی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد است. بیش از ۵۰ درصد مساحت شهرستان مشهد را عرصه‌های ملی و منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهد.

قلع‌وقمع ۸۰قطعه باغ‌ویلای غیرمجاز در مشهد

دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز گفت: بیش از ۲۶هکتار از زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز در حال تبدیل‌شدن به هشتاد قطعه باغ‌ویلای غیرقانونی در این شهرستان بود، به همت دستگاه‌های متولی قلع‌وقمع شد و به وضع پیشین بازگشت.

به گزارش روابط‌عمومی دادگستری خراسان‌رضوی، محمدحسین درودی افزود: این زمین‌ها در راستای اجرای قانون حفظ زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها در هفته گذشته در محدوده آرامگاه فردوسی شناسایی شده و به وضع پیشین بازگشته است. این مقام ارشد قضایی استان ضمن هشدار به سودجویان و مجرمان حوزه تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی، درباره برخورد قاطع و بدون چشم‌پوشی با آن‌ها، از مردم نیز خواست به‌هیچ‌عنوان فریب تبلیغات واهی این افراد را نخورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->