نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آشنایی با پرسپولیس مدل ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۱۴۵۵۸
  • ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
آشنایی با پرسپولیس مدل ۱۴۰۱
با جذب گادوین منشا و کاسیانو دیاز، تیم رؤیایی قرمزپوشان تکمیل می‌شود

ابوطالب عرب | شهرآرانیوز؛ تیم فوتبال پرسپولیس شروع قدرتمندی در نقل‌و‌انتقالات داشت و در‌حالی‌که هنوز مدت زیادی تا آغاز لیگ‌برتر (۲۰‌مرداد) باقی مانده است، قرمز‌ها هفت خرید تابستانی خود را انجام داده‌اند و البته باتوجه‌به جذب پورعلی‌گنجی و بیرانوند از تیم‌های خارجی، هنوز امکان خرید بازیکنان لیگ‌برتری دیگر را نیز دارد.

خط دروازه؛ شماره یک در اختیار بیرانوند

پس از دو سال خط دروازه پرسپولیس دوباره گلر شماره یک خواهد داشت. علیرضا بیرانوند که چهار سال درخشان را در پرسپولیس گذراند، دوباره در قفس توری این تیم قرار خواهد گرفت. جانشین او احمد گوهری است که برخلاف حامد لک، حضور به‌عنوان گلر ذخیره را پذیرفته و تلاش خود را خواهد کرد تا جانشین مطمئنی برای گلر اول تیم‌ملی باشد.

دفاع مرکزی؛ ۵+۱ گزینه برای بازگشت استحکام

خداحافظی سیدجلال حسینی مهم‌ترین اتفاق درباره دفاع وسط پرسپولیس است و سرخ‌پوشان پس از شش سال، بدون حضور او به میدان پا خواهند گذاشت. بااین‌حال فرشاد فرجی، علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی سه گزینه‌ای هستند که از فصل گذشته در ترکیب این تیم حضور دارند. همچنین گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی این فصل جذب شده‌اند و به‌نظر می‌رسد شانس زیادی برای تشکیل زوج خط دفاعی دارند. همچنین وحدت حنانوف جوان، دیگر گزینه خط دفاعی پرسپولیس است. احتمال دارد علیرضا ابراهیمی از فهرست خط بخورد تا امکان جذب دو بازیکن به‌وجود بیاید.

دفاع کناری؛ دانیال و چند مهره غیرتخصصی

دانیال اسماعیلی‌فر این فصل جایگزین رامین رضاییان شده است و یکی از خرید‌های پرامید پرسپولیس در تابستان محسوب می‌شود. او سابقه بازی در ذوب‌آهن، تراکتور و سپاهان به‌عنوان تیم‌های مدعی لیگ‌برتر را دارد و همین موضوع باعث شده است به‌نوعی خیال یحیی از جناح راست راحت باشد. علاوه بر او بازیکنانی مانند سیامک نعمتی می‌توانند در این پست بازی کنند. برای جناح چپ، اما با جدایی سعید آقایی و علی شجاعی، محمدمهدی احمدی گزینه نخست است و وحید امیری و علی نعمتی دیگر بازیکنانی هستند که می‌توانند به کار گرفته شوند.

هافبک دفاعی و مرکزی؛ خرید بعدی اینجاست؟

یحیی گل‌محمدی پس از جدایی اسدی و شریفی به‌دنبال خدابنده‌لو بود تا مهره‌ای با مدل بازی احمد نوراللهی را برای این پست به‌عنوان مکمل کمال/سرلک جذب کند، اما در خرید او ناکام ماند. مهدی حسینی دیگر گزینه‌ای بود که به‌دلیل داشتن قرارداد، هنوز نتوانسته است به پرسپولیس ملحق شود. بااین‌حال، گام بلند سرخ‌پوشان در پست هافبک تدافعی تمدید با میلاد سرلک بود که البته به‌مدت یک‌سال انجام شد تا احتمالا از اواسط فصل گمانه‌زنی درباره آینده او دوباره شکل بگیرد.

قرمز‌ها همچنین سروش رفیعی را به‌عنوان هافبک بازی‌ساز خریده‌اند و این درحالی اتفاق افتاد که پرسپولیس فصل گذشته هیچ بازیکن پلی‌میکری نداشت و همین موضوع سبب شده بود بار حملات و موقعیت سازی روی دوش هافبک‌های کناری بیفتد، اما حالا یحیی چه در ترکیب اصلی و چه به‌عنوان بازیکن ذخیره، فرصت مطلوبی برای ایجاد تنوع در بخش تهاجمی تیمش خواهد داشت. احتمال دارد پرسپولیس یک هافبک مرکزی یا دفاعی دیگر هم بخرد.

هافبک کناری؛ دست پر یحیی باوجود چند جدایی

جدایی احسان پهلوان، علی شجاعی و... هم باعث نشده است ترافیک همیشگی پست هافبک کناری در پرسپولیس از بین برود. سرخ‌پوشان مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه، سعید صادقی و سیامک نعمتی را به‌عنوان هافبک کناری دارند که این تراکم باعث شده است احتمال نیمکت‌نشینی دست‌کم دو نفر از آن‌ها بسیار زیاد باشد. قرمز‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی با ترابی و نعمتی تمدید کردند و سعید صادقی تنها وینگر جدید پرسپولیس است.

مهاجم؛ زوج خارجی با همراهی پاکدل و عبدی؟

گادوین منشا و کاسیانو دیاز دو مهاجم مدنظر پرسپولیس برای خط حمله هستند که با جذب آن‌ها فهرست بزرگ‌سالان پرسپولیس نوزده‌نفره خواهد شد. کاسیانو مهاجم سی‌وسه‌ساله برزیلی است که در ۱۰ باشگاه مختلف برزیلی بازی کرده است و سابقه حضور در فوتبال کره‌جنوبی و چین را هم دارد. او فصل گذشته سی بازی در سطح اول فوتبال پرتغال انجام داد و ۹ گل به‌ثمر رساند. زوج احتمالی او، گادوین منشا، نیز سابقه یک دوره حضور در پرسپولیس را دارد و حالا دوباره به این تیم بازخواهد گشت. نکته مهم درباره خط حمله پرسپولس اینکه علاوه‌بر حضور حامد پاکدل، مهدی عبدی و احتمالا امیر شهیم نیز مهاجمان زیر ۲۳ سال این تیم خواهند بود که می‌توانند انرژی بیشتری را به بخش تهاجمی تیم تزریق کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->