وزیر دفاع روسیه: اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ روسیه شد اردوغان در راه بازگشت از عراق: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد
سرخط خبرها

پاسدار خط امام

  • کد خبر: ۱۱۴۵۸۳
  • ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
پاسدار خط امام
گفتاری از دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مجاهدت‌های شهید دیالمه

شهید دیالمه به اسلام ناب باور داشت و این باور به‌خوبی در همه رفتار و سخنان ایشان بود و معتقد بود حیات واقعی در اسلام است. بر همین اساس، کوچک‌ترین انحرافی را تحمل نمی‌کرد و هیچ تسامح و تساهلی نداشت.

سخنرانی‌های شهید برای من جالب بود و صحبت‌هایی که او می‌کرد مشخص می‌شد آن اندیشه نابی که انقلاب بر آن مبنا شکل گرفته و امام (ره) منادی آن بود یک نفر به‌خوبی دارد آن را بیان و از آن دفاع و به همه جریاناتی که به نوعی از آن جریان دورند حمله می‌کند و آن‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

پاسدار خط امامبرجسته‌ترین ویژگی شهید دیالمه این بود که او هیچ زاویه‌ای از خط اصیل انقلاب، امام (ره) و اسلام ناب را بر نمی‌تابید. اگر انحرافی در شخص و جریانی می‌دید، احساس تکلیف می‌کرد که باید آن را به‌خوبی برای مردم تبیین کند. شهید دیالمه بر همان نکاتی که به آن اعتقاد و باور داشت پافشاری می‌کرد. شهید دیالمه برای خود در تبیین اندیشه‌های اسلام ناب رسالتی احساس می‌کرد و تلاش می‌کرد مفاهیم با اندیشه اسلام ناب توافق داشته باشد.
در اوایل انقلاب، موضوع نفاق در شکل‌ها و ادعا‌های مختلفی بروز پیدا می‌کرد. شاهد بودیم بسیاری از سخنان و حرف‌های شهید دیالمه درباره نفاق برخی شخصیت‌ها بعد‌ها افشا شد و آن‌ها نفاق واقعی خود را نشان دادند.

این سخنان براساس شاخص‌های اسلام ناب بود و ایشان این شجاعت را داشت که با صراحت این موضوعات را بیان کند و جسارت‌هایش این بود که اجازه نمی‌داد ابتکار عمل به سمت دشمن باشد. شهید دیالمه در نقد اندیشه منافقین جدی بود و جلسات نقد و تحلیل بسیاری در خصوص سخنان سرکرده منافقین برگزار می‌کرد.

اگر سی سال پیش منافقین اعلام جنگ مسلحانه کردند و خود را از دایره انقلاب جدا کردند، این موضوع حاصل تلاش سرداران جنگ نرم در افشای چهره و نفاق آن‌ها بود و افشای جریانات انحرافی حاصل تلاش شهدایی مانند عبدالحمید دیالمه بود.

امروز با جنگ نرم در مقیاس‌های بزرگ‌تری مواجه هستیم و نه‌تن‌ها رسالت ما کمتر نشده بلکه این رسالت به حد اعلای خود رسیده است و ما باید براساس الگو‌هایی مانند شهید دیالمه حرکت کنیم. یکی از تأکیدات جدی شهید دیالمه را که امروز باید مورد توجه داشته باشیم، فهم صحیح اندیشه دینی است که آن را صرفا از مسیر قرآن و اهل بیت باید دنبال کرد.

شجاعت بیان شهید دیالمه یکی دیگر از شاخصه‌های او بود. امروز به برکت انقلاب اسلامی، شعایر دینی، دعای کمیل، نماز جمعه و اعتکاف پررنگ است، اما در سال ۵۸ برپایی این مراسم با حضور گروه‌های مختلف سیاسی شجاعت خاصی را می‌طلبید.

فهم صحیح شهید دیالمه از حرکت و شگرد‌های دشمن از دیگر ویژگی‌های شهید دیالمه است، آن هم در زمانی که جریان نفاق بسیار فعال بود. شهید دیالمه درباره بنی‌صدر گفت که انتخاب وی به ریاست جمهوری برای کشور فاجعه خواهد بود، زیرا او به اصل ولایت فقیه اعتقاد ندارد. این سخن در آن زمان درباره بنی‌صدر برای بسیاری غیرقابل‌انتظار بود.

مطالب شهید دیالمه در خصوص بنی‌صدر و برخی دیگر بر اساس پیش‌گویی نبود بلکه بر اساس چهارچوب‌های مشخص اسلامی وی بود. این‌گونه بود که او جسارت ابراز این مطالب را نیز داشت. دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده بود. شبی در پایان سخنرانی شهید دیالمه در دانشکده علوم، یک نفر پرسید: نظر شما درباره انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

شهید دیالمه گفت: نامزد‌ها هنوز کامل نشده‌اند، اما امشب در مورد یکی از آن‌ها صحبت می‌کنم. انتخاب آقای ابوالحسن بنی‌صدر به ریاست جمهوری برای کشور فاجعه در پی خواهد داشت. خیلی غیرمنتظره بود. مجلس شلوغ شد. بعد که کمی آرام شد، جمله دومش را گفت: دلیلش را می‌گویم و بعد حاضرم بنشینم با کسانی که مخالف این نگاه هستند بحث کنم. آقای بنی‌صدر به اصل ولایت فقیه اعتقاد ندارد. جلسه دوباره شلوغ شد. این جلسه کلید مخالفت با بنی‌صدر زده شد و در جلسات بعد ادامه پیدا کرد.

بنی‌صدر در آن زمان مدعی بود که حاضر است با همه قشر‌ها و گروه‌ها مناظره کند. شهید دیالمه بار‌ها پیشنهاد مناظره را به بنی‌صدر داد، اما بنی‌صدر هیچ‌گاه جرئت این کار را پیدا نکرد. او جلساتی را بر نقد ضعف‌های این فرد داشت، به گونه‌ای که طرف‌داران منافقین در برابر سخنان وی هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. او مصداقی از بصیرت در آن سال‌های دفاع مقدس و سه سال ابتدایی انقلاب اسلامی است. شهیدانی همچون مطهری پرچم‌داران این جنگ و شهید دیالمه افسران آن‌ها بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->