سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

«دیالمه» سردار جنگ نرم در سال‌های اول انقلاب بود

  • کد خبر: ۱۱۴۵۷۰
  • ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
  • ۱
«دیالمه» سردار جنگ نرم در سال‌های اول انقلاب بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهید دیالمه را سردار جنگ نرم در سال‌های اول انقلاب در برابر انحرافات و تردید‌ها عنوان کرد.

مهدی بی‌باک|شهرآرا نیوز، سعید جلیلی امروز در همایش «دیالمه، نیاز امروز» که به مناسبت بزرگداشت شهید دیالمه در مشهد برگزار شد گفت: اگر عمل صالحی انجام می‌دهید اقتضای آن عمل صالح است که در زمان خودش انجام شود. اگر تبیینی قرار است انجام شود و همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند باید جهاد تبیین در زمان خودش انجام شود.
وی تصریح کرد: ویژگی بارز شهید دیالمه این بود که زمان را می‌شناخت و به موقع اقدام می‌کرد.
نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی ادامه داد: شهید دیالمه سردار جنگ نرم در سال‌های اول انقلاب در برابر انحرافات و تردید افکنی‌ها بود که با تمام توان در مقابل آن‌ها قیام کرد.
به گفته جلیلی، اگر صحبت از ایمان می‌کنید الزاماتی دارد که باید آن را بشناسید و بدانید چه چیز‌هایی باعث زاویه گرفتن می‌شود که این نیاز به تلاش است.

جلیلی با اشاره به اینکه امروز دشمن با این امپراطوری رسانه‌ای که دارد، مرتب در حال شبه افکنی و ... است، افزود: برای مقابله با این اقدامات اقتضائش یک حرکت مستمر و جهادی مثل اقدامات شهید دیالمه است. دیالمه نمونه برجسته جهاد تبیین در زمان خودش است. او دشمن را می‌شناخت، رصد میکرد و در به موقع عمل میکرد.

عضو مجموع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: دشمنان با اسم جمهوری اسلامی ایران مشکلی ندارند، بلکه با حقیقت آن مشکل دارند. باید این حقیقت را تبیین کرد که این یک کار بزرگ و جهادی است.
وی افزود: امروز ما به دیالمه‌ها نیاز داریم که این مسائل را در عرصه‌های مختلف تبیین کنند. این یک بصیرت لازم دارد. شهید دیالمه همه این‌ها را در آن دوران داشت و تلاش مجاهدانه کرد. او از روز‌های نخست انقلاب خطر انحراف گروهک‌های مختلف مانند منافقین را رصد و برای مردم بیان می‌کرد.
به گفته نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی کشور، اگر امروز به مدد فضای مجازی مطالبی مطرح می‌شود باید به آن‌ها پاسخ داد. نباید به راحتی از کنار آن‌ها عبور کرد، زیرا هر کلام از این‌ها می‌تواند در ذهن مردم تردید ایجاد کند. امروز باید نقاط قوت و ضعف را در این ۴۲ سال عمر انقلاب نشان داد.
جلیلی افزود: در این سال‌ها هرجا از ایمان و عمل صالح دور شدیم موفقیتی بدست نیاوردیم و هرجا ایمان و عمل صالح را سرلوحه کار خود قرار دادیم به موفیت رسیدیم و دشمن می‌خواهد این موضوع را برعکس منعکس کند.

شاخص شهید دیالمه وسعت اطلاعات و منطق و ادب او بود

همچنین در ابتدای این همایش حسین بانک، از یاران شهید دیالمه در سخنانی گفت: زمانی که من وارد دانشگاه مشهد شدم با شهید دیالمه آشنا و آن موقع بود که نیمه گمشده خود را در دانشگاه پیدا کردم. شهید دیالمه با برنامه وارد دانشگاه شده بود و نسبت به محیط دانشگاه و همچنین جذب دانشجویان برنامه داشت.
وی، بصیرت، سیرت، صبر، ادب، وسعت اطلاعات و منطق و ادب را از ویژگی‌های شهید دیالمه عنوان کرد و گفت: در دانشگاه همه دانشجو‌ها جذب او می‌شدند. حتی دانشجو‌هایی که با تفکرات مختلف در گروه‌های دیگر به فعالیت سیاسی می‌پرداختند. او حتی دامنه فعالیت‌هایش را به خارج دانشگاه گسترش داده بود و در سطح شهر مشهد و حاشیه شهر مشغول فعالیت بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ارشد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
شهید دیالمه یک منبع عالی برای الگو برداری امروز فعالان فرهنگی اجتماعی شهر هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->