پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نفت انجام شد

  • کد خبر: ۱۱۴۶۰۰
  • ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
  • ۷
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نفت انجام شد
صندوق بازنشستگان نفت با انتشار اطلاعیه اعلام کرده است که متناسب‌سازی ۱۴۰۰ با تأثیر ۹ تا یازده درصد بر مستمری‌ها انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، صندوق بازنشستگی کارکنان نفت اعلام کرد ترمیم مستمری و مقرری بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را با افزایش ده درصدی از پایان ماه اردیبهشت عملیاتی شده است.

این صندوق با انتشار اطلاعیه اعلام کرده است که متناسب‌سازی ۱۴۰۰ با تأثیر ۹ تا یازده درصد بر مستمری‌ها انجام شده است. صندوق‌ها پنج ماه معوقۀ سال ۹۹ را با میانگین هشت تا ده میلیون تومان برای هر بازنشسته پرداخت کردند؛ بنابراین، همه تعدیل‌هایی که قانون و مقررات حاکم پیش‌بینی کرده بودند طبق قانون به انجام رسیده است.

این صندوق اعلام کرده است که در حوزه رفاهی ماهانه حدود دو میلیون تومان به‌عنوان سرانه گردشگری، ورزش، خدمات باشگاهی و کمک‌معیشت - به شکل نقدی، همراه با مستمری به بازنشستگان ارجمند صنعت نفت پرداخت می‌شود؛ افزون بر این در سه ماه گذشته، خدمات حضوری غذای باشگاهی نیز بازگشایی شده است. مبالغ سرانه‌های نقدی یادشده در همین مدت از پنجاه تا سیصد درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب سرانه‌های ماهانه کمک‌معیشت، باشگاه و ورزش و گردشگری به ترتیب به مبالغ ۶۵۰.۶۰۰ و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. هدیه روز تولد بازنشستگان نیز از ۳۵۰ به مبلغ پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

همنچنین در حوزه درمان کارکنان بازنشسته نفت، مدت زمان انتظار برای بازپرداخت هزینه‌های درمانی به نسبت یک سال گذشته، به‌شدت کاهش یافته است و روند کاهشی تا دستیابی به زمان میانگین ده روز ادامه دارد (البته در حدود ۵ درصد موارد که ملزم به بازبینی یا ارجاع به شوراست این زمان به طور طبیعی افزایش می‌یابد). بنابراین، در سه ماه گذشته روند تحویل نسخ و اسناد پزشکی از سوی بازنشستگان ارجمند صنعت نفت با رویه معمول انجام شده است. بدین ترتیب در سه ماه نخست امسال حدود ۴۷۰ هزار نسخه و اسناد پزشکی از سوی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن‌ها تحویل نمایندگی‌ها شده است در همین بازه زمانی حدود ۴۹۰ هزار (که بخشی از آن مربوط به اسفندماه بود) بازپرداخت انجام شده است.

تعرفه‌های درمانی نیز در سال ۱۴۰۱، مطابق فهرست دارویی کشوری و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بهبود یافته است. در مراکز خصوصی فقط ده درصد فرانشیز دریافت می‌شود که این عدد دارای منطق بیمه‌گری و کنترلی است؛ اما همه خدمات درمانی ارائه‌شده در مراکز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و دولتی رایگان است. درزمینۀ سرانه خدمات درمان، صندوق نفت به‌یقین سرآمد است، چون افزون بر ظرفیت‌های پیش‌گفته، این صندوق با ۱۲۰۰ مرکز تشخیصی و درمانی قرارداد دارد تا بازنشستگان به‌راحتی از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند خبر خوب اینکه روند افزایش این مراکز ادامه خواهد داشت.

از سوی صندوق‌ها، در سه ماه نخست سال انواع وام به همۀ متقاضیان بازنشسته و شاغل پرداخت شده است. افزایش وام‌ها نیز همان‌طور که در اجلاس کانون‌ها مطرح شد در دست بررسی است.

این صندوق در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱، موفق به پرداخت بیش از ۳۵ هزار فقره علی‌الحساب مستمری شد که منابع آن را از محل سرمایه‌گذاری‌ها تأمین کرد.

صندوق نفت در اطلاعیه خود صریح کرده است: (جدا از بحث متناسب‌سازی حقوق)، در خصوص همسان‌سازی، بخشنامه یا قانونی دال بر این موضوع به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ابلاغ نشده است. با این حال هرگونه بخشنامه‌ای که مربوط بر حوزه پرداخت باشد چنانچه از سوی کارفرما منابع آن پیش‌بینی شود، اجرایی خواهد شد. سال‌های متمادی است که متناسب‌سازی در صندوق نفت در حال اجراست به‌طوری‌که بررسی‌های بخش مطالعات استراتژیک و بیمه‌ای صندوق‌ها نشان می‌دهد میزان دریافتی بازنشستگان نفت با حقوق مشمول کسور شاغلان تناسب دارد؛ زیرا اضافات سالانه و شایستگی (برای بازنشستگان متناسب‌سازی) هم‌تراز در طول سال‌ها گذشته انجام شده است.

در این اطلاعیه درباره بخشی از بازنشستگان گفته شده: در خصوص کد ۲۳ نیز در اطلاعیه‌های قبلی توضیح داده شده است که این عزیزان تعهد مانده‌ای در صندوق نفت ندارند؛ به این معنا که به تناسب اندوختۀ خویش (حق بیمه پرداختی یا کسور) از مبلغ مستمری برخوردار هستند. افزون بر این به دلیل سیاست حمایتی صندوق، همواره در ادوار مختلف در تعدیل‌ها، عدد ثابت برای حمایت از این عزیزان لحاظ شده است و بسیاری از این عزیزان بیش از کسور پرداختی، دریافتی دارند. با این حال با توجه به سختی معیشت این گروه از همکاران، در نشست‌های مختلف به‌طور مرتب مسئولان صندوق‌ها با همراهی معاونت محترم منابع انسانی وزارت نفت مجدانه از کارفرمایان آن‌ها درخواست حمایت دارند؛ چون محاسبات بیمه‌ای (اکچوئری) مبنای ایجاد تعهد برای صندوق است. بنابراین، کارفرما باید حق بیمه (کسور) پرداختی این عزیزان را افزایش دهد تا صندوق نیز به‌تناسب، مستمری را افزایش دهد. بنابراین، صندوق نفت هرگونه اقدام کمک‌کننده از سوی کارفرما برای این عزیزان را حمایت و همراهی می‌کند و همچنان پیگیر است. همچنین در خصوص نظارت بازنشستگان بر صندوق نفت، این صندوق اقداماتی فراتر از موارد پیش‌بینی‌شده انجام داده است؛ برای نمونه، صندوق تکلیفی برای ارائه صورت‌های مالی در سامانه کدال ندارد، اما همۀ صورت‌های مالی را در سامانه کدال منتشر کرده است تا همگان بتوانند وضعیت صندوق‌ها را بررسی کنند.

این صندوق درباره فرزندان بازنشستگان تحت پوشش اظهار کرده است: در خصوص اشتغال فرزندان بازنشستگان، همان‌گونه که پیشتر هم اعلام شده است در شرکت‌های مربوط به صندوق‌ها، اگر استخدامی صورت گیرد با رعایت نظام جذب و استخدام، شامل آزمون، مصاحبه و طب صنعتی، بنابراین فرزندان بازنشستگان در شرایط برابر امتیاز خواهند داشت.

درباره برخی حواشی مطرح درباره زاویه صندوق با کانون‌های بازنشستگی در اطلاعیه آمده است: صندوق‌ها بار‌ها تصریح کرده است مسئولان صندوق نفت، به‌ویژه در دوره جدید مدیریت آن، کانون‌ها را همکار تلقی می‌کنند؛ اما صندوق‌ها در نحوه و چگونگی ادارۀ کانون‌ها دخالتی ندارد، چون آن‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد هستند؛ لذا ضرورت دارد همکاران ارجمند در رسانه‌های نفتی هنگام انتشار مطلبی دربارۀ نظام بیمه‌ای نسبت به نظام بیمه‌ای حاکم بر صندوق‌ها توجه لازم را داشته باشند.

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
اگر طرح ۲۳ دریک زمانی قرار بوده اختلاف درکف وسقف حقوقها با این اختلاف فاحش باشد هیچکدام از دوستان زیر بار این بی عدالتی نمیرفتند واشکال کار دردست مدیران صندوق وزیر میباشد که متاسفانه هیچ کمکی نکرده وفقط درحد حرف باقی مانده
منصور طهماسبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
چرا پول دستگاه فشار خون را که متخصص برای همسرم نوشته است و یک میلیون ششصد هزار تومان بابت آن پرداخت کردیم ثندوق نمی دهد اگر همین دستگاه نبود تا کنون دوبار نزدیک بود همسرم را از دست بدهم با رساندن آن به بیمارستان جانش را نجات دادیم برای همین هم دیگر دستگاه قند خون را خریداری نکردیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
چرا مدام شعار ی جانباز ۴۹درصد کد۲۳ب مدت۱۸سال دوندگی جهت بازگشت بکارم کسی یاریم نکرد ی طرح دادن اشتباه کردیم باید تا اخرعمر بسوزیم ایا دولت وظیفه ندارد مارا یاری کند.جونمان ب لبمان رسیده نهایت جلوی وزارت جانم گرفته شود بهتر شرمنده خانواده ام باشم این همه سال رنج مجروحیت فریاد راسی نیس گفتن تا مرداد۴۰۱ صبرمیکنم نشد خدا بهتر میدونه ب امید حقیقت
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
0
سلام امیدوارم به وعده خودشان عمل کنند.جانبازکد۲۳ زمین خورده زندگیم را فنا کردند داروهایم در ماه شده ۲/۵میلیون با سه فرزند دختر این همه سال بیکار فاقد مسکن مناسب امیدبخدا اقای بیات که پیگیر هستن فرمودندتا ۲۰مردادبا وزیر محترم صحبت کنند جانبازان زمین خورده را به یاری خدا بلندکنند.ما در جنگ هربارزمین خوردیم بلندشدیم حال نوبت مسئوالین توکل دست عزیزان کد۲۳ را بگیرید
حسین جوادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
همه این حرفها کشک
قاسمعلی نطری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
من همسرم فوت شده برای عضوچکارکنم
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
0
0
سلام والا بنده دیگه خسته شدم هرجا که بود اعلام کردم بابا وقتی افزایش سال ۱۴۰۱طبق دستور دولت ده درصد شدصندق بازنشستگی نفت مگر همان ده درصد را اجرا نکرد ایا یک ریال اضافه کرد حالا که دولت افزایش بازنشستگان تامین اجتماعی را۳۸درصد کرده شامل صندوق بازنشستگی نفت نمیشه چرا نمی‌دونم حداقل مسئولین بازنشستگی نفت نمیان توضیح بدن یابگن پیگیر آن هستیم به هرحال جایی که کارکنان شریف نفت کار میکردن کمتر کسی میتواند آنجا کار کند آیا همسان سازی شامل کارمندان رسمی تامین اجتماعی نشده واین همسان سازی برای سایر صندوقهای است وایااین همسان سازی معادل ۳۸درصد میشه بنده نمیدانم کاش کسی بیاد توضیح بده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->