کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

خط آتش ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تیم‌ملی

  • کد خبر: ۱۱۴۷۰۹
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
خط آتش ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تیم‌ملی
زیروروکردن فهرست ۵۰ نفره ارزشمندترین بازیکنان ایرانی در ترانسفرماکت نشان داد خط حمله تیم ملی حساب گرانقیمت است.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ فهرست پنجاه فوتبالیست ارزشمند ایرانی که روز گذشته از سوی سایت معروف ترانسفرمارکت منتشر شده است، حاوی نکات جالب توجهی است؛ از فاصله عمیق بین نفر اول تا آخر این فهرست بگیرید تا دیدن اسم‌های جالبی مانند مهدی تیکدری و محمدرضا اخباری. این فهرست درحالی از دیدگاه سایت ترانسفرمارکت منتشر شده است که کاملا تحت سیطره لژیونر‌ها قرار دارد، به‌طوری‌که در بین بیست نفر اول فقط نام سه بازیکن شاغل در لیگ ایران دیده می‌شود که یکی از این سه نفر علیرضا بیرانوند است که تازه از اروپا برگشته و هنوز در لیگ ایران بازی نکرده است.

آزمون و طارمی در صدر

در فهرست طلایی سایت ترانسفرمارکت همچنان سردار آزمون با وجود افت نسبی بعد از انتقال به بایرلورکوزن، ارزشمندترین بازیکن ایران است. برای او رقم ۲۲ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده است که معادل ریالی آن می‌شود چیزی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان. نفر دوم این فهرست مهدی طارمی، مهاجم پورتوست که در چند سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او زمانی که به لیگ پرتغال و تیم ریوه‌آ رفت، حدود ۶۰۰ هزار دلار قیمت داشت و بعد به پورتو ۳ میلیون یورو فروخته شد. دو فصل نمایش عالی در یکی از سه قطب فوتبال پرتغال حالا قیمت او را به ۲۰ میلیون یورو رسانده و این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده ارزش او بیشتر از این هم بشود. به این ترتیب ارزش خط حمله تیم‌ملی ایران اکنون ۴۲ میلیون یورو یعنی نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

اختلاف زیاد کاپیتان تیم‌ملی با صدر

بعد از سردار آزمون و مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش در مکان سوم قرار دارد، اما با یک اختلاف معنادار ۱۶.۵میلیون یورویی! کاپیتان تیم‌ملی چند سال قبل و در زمان پیوستن به برایتون بیشترین قیمت را در بین بازیکنان ایرانی با ۱۸ میلیون یورو به خود اختصاص داده بود، اما مصدومیت و سپس نیمکت‌نشینی‌های طولانی او در این تیم حالا ارزش او را در بازار جهانی فوتبال به سه‌ونیم‌میلیون یورو تنزل داده است. جهانبخش البته فصل نسبتا خوبی را در فاینورد سپری کرد، اما کنارگذاشته‌شدن از لیگ جزیره که اکنون معتبرترین لیگ فوتبال جهان است، کاملا در ارزش‌گذاری جهانی او تأثیرگذار بوده است.

فهرست تحت سیطره لژیونر‌ها

در فهرست پنجاه‌نفره ارزشمندترین بازیکنان فوتبال ایران آن‌گونه که گفتیم، لژیونر‌ها در جایگاه ویژه‌ا‌ی قرار دارند. سه نفر از این فهرست بازیکنان لژیونر هستند که طبیعتا دستمزد‌های بیشتری از بازیکنان شاغل در لیگ ایران می‌گیرند. البته این شامل همه نمی‌شود و برخی از بازیکنان مثل سعید عزت‌اللهی و احسان حاج‌صفی با وجود لژیونربودن از برخی بازیکنان ایرانی این فهرست ارزش کمتری دارند. گران‌ترین بازیکن در بین لژیونر‌ها سردار آزمون و ارزان‌ترین آن‌ها محمد نادری با ۶۰۰ هزار یورو و محمد محبی با ۷۰۰ هزار یورو هستند. دو بازیکنی که گفته می‌شود در فصل جدید قرار است پیراهن آبی استقلال را بپوشند.

نورافکن شاخ ایرانی‌ها

در این فهرست، ارزشمندترین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ‌برتر ایران، امید نورافکن است که با عملکرد خوب خود در ترکیب سپاهان و تیم‌ملی ایران، با یک‌میلیون‌و۲۰۰هزار یورو در صدر بازیکنان داخلی قرار دارد، اما در فهرست کلی فوتبال ایران، در رتبه شانزدهم قرار گرفته است. بعد از او علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی هرکدام با یک‌میلیون یورو قیمت‌گذاری شده‌اند و بعد از آن‌ها در رتبه بیست‌ودوم و بیست‌وسوم سرلک و سعید صادقی و سپس امیرحسین حسین‌زاده قرار دارند. آخرین بازیکن فهرست پنجاه‌نفره هم یک بازیکن شاغل در ایران است؛ پیمان بابایی بازیکن تیم تراکتورسازی که مورد توجه تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم قرار دارد. قیمت او در ترانسفرمارکت ۵۷۵ هزار یوروست که حدود ۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->