نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پاداش تیم ملی ایران و اسکوچیچ برای جام جهانی مشخص شد

  • کد خبر: ۱۱۴۲۵۷
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
پاداش تیم ملی ایران و اسکوچیچ برای جام جهانی مشخص شد
جوایز درنظرگرفته‌شده فیفا برای تیم‌های حاضر در قطر مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشریه قطری از جزئیات ریزپاداش‌های فیفا برای ۳۲تیم شرکت‌کننده در جام‌جهانی‌۲۰۲۲ خبر داد. نشریه «الرایه» قطر در گزارشی به جوایز در‌نظر‌گرفته‌شده برای جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر پرداخت و این دوره را گران‌ترین تاریخ معرفی کرد.

این دوره جام‌جهانی، برای آخرین‌بار با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود و تیم‌ملی فوتبال کشورمان که در دوره سرمربیگری دلهره‌آور ویلموتس تا آستانه حذف از این مسابقات نیز پیش رفت، با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ کروات مقتدرانه به رقابت‌های جام‌جهانی راه یافت. تیم‌ملی ایران تا همین‌جا نیز اندوخته خوبی در جام‌جهانی قطر کسب کرده است و ملی‌پوشان کشورمان با حضور در سه دیدار مرحله گروهی، دست‌کم ۹ میلیون‌دلار به دست خواهند آورد.

طبق اعلام نشریه قطری، فیفا در جام‌جهانی قطر در‌مجموع برای ۳۲تیم شرکت‌کننده، ۴۴۰ میلیون دلار پاداش در نظر گرفته است. توزیع جوایز جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر به این ترتیب است که تیم قهرمان این رقابت‌ها مبلغ ۴۲ میلیون دلار به جیب خواهد زد. نایب‌قهرمان این رقابت‌ها، ۳۰ میلیون دلار دریافت می‌کند و تیم‌های سوم و چهارم جام نیز به‌ترتیب ۲۷ و ۲۵ میلیون دلار از فیفا دریافت خواهند کرد. با ارقام اعلام‌شده، جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر گران‌ترین جام‌جهانی خواهد بود.

در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فیفا مبلغ ۳۸ میلیون دلار به تیم قهرمان یعنی فرانسه تقدیم کرد، ۲۸ میلیون دلار به کرواسیِ نایب‌قهرمان داد و ۲۴ میلیون دلار به بلژیک رسید.
در جام‌جهانی پیش‌رو مجموع جوایزی که به تیم‌های پنجم تا هشتم جدول تعلق می‌گیرد، ۶۶ میلیون دلار است که سهم هر تیم، ۱۷ میلیون دلار خواهد بود. تیم‌های نهم تا شانزدهم نیز ۱۰۴ میلیون دلار می‌گیرند که به هر تیم، ۱۳ میلیون دلار تعلق می‌گیرد. تیم‌های هفدهم تا سی ودوم جام هم هر یک ۹ میلیون دلار و درمجموع ۱۴۴ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

طبق قانون فیفا، ۳۰‌درصد جوایز تیم‌ها به بازیکنان حاضر در تیم‌های ملی می‌رسد. بدین‌ترتیب از جایزه ۴۲‌میلیون‌دلاری قهرمان، مبلغ ۱۲.۶‌میلیون دلار به بازیکنان می‌رسد؛ یعنی هر بازیکن تیم قهرمان ۵۴۷‌هزار دلار پاداش دریافت می‌کند.
طبق اعلام نشریه قطری، تیم‌هایی که در دور اول از رقابت‌های جام‌جهانی۲۰۲۲ خداحافظی می‌کنند، مبلغ ۹‌میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند. ۳۰‌درصد از این پاداش یعنی ۲.۷‌میلیون دلار به بازیکنان تیم‌ها می‌رسد و هر بازیکن ۱۱۷‌هزار دلار به‌دست می‌آورد.

تیم‌ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم مسابقات جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر حضور دارد و باید با تیم‌های ملی آمریکا، انگلیس و ولز رقابت کند. طبق اعلام نشریه قطری، تیم‌ملی کشورمان تا الان ۹‌میلیون دلار از حضورش در مرحله گروهی دریافت می‌کند و بازیکنان ایران هم فقط با حضور در هر سه بازی، هر کدام ۱۱۷‌هزار دلار به جیب می‌زنند. شاگردان اسکوچیچ با عبورشان از مرحله گروهی مسابقات، مبلغ ۴ میلیون دلار دیگر به اندوخته ۹ میلیون‌دلاری‌شان اضافه خواهند کرد.

با یک حساب سرانگشتی و باتوجه‌به قیمت افسارگریخته دلار در بازار، تیم کشورمان با نرخ دلار در بازار امروز بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان کسب کرده است و با عبور از مرحله گروهی، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر آورده مالی خواهد داشت. باید دید تیم‌ملی فوتبال کشورمان چقدر از مجموع حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان فیفا بهره‌مند خواهد شد؛ هرچند باتوجه‌به تحریم‌های ظالمانه دنیا علیه کشورمان، تعلق این پاداش یک بحث است و دریافت آن از فیفا، بحثی دیگر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->