تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

‎۲۱۰۰ مدرسه با ۱۱هزار کلاس از مهر سال جاری آماده خواهد شد

  • کد خبر: ۱۱۴۷۱۸
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
‎۲۱۰۰ مدرسه با ۱۱هزار کلاس از مهر سال جاری آماده خواهد شد
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا مهر امسال ۲۱۰۰ مدرسه با ظرفیت ۱۱ هزار کلاس آماده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

مهدی بی‌باک|شهرآرانیوز؛ عبدالهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام این خبر گفت: ۹ درصد منابع اعتباری و عمرانی کشور توسط سازمان نوسازی مدارس کشور هزینه می‌شود. باید روی جذب و هزینه کرد به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی‌ تصریح کرد: سیاست اصلی ما در حوزه ساخت مدارس افزایش کیفیت در ساخت و سازها است. مدارس باشگاه اجتماعی هستند و اگر زمانی حادثه‌ای رخ داد تبدیل به مرکز مدیریت بحران می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: باید از ظرفیت سایرنهادها در استان‌ها استفاده کرد و همچنین باید در برخی فرایندها بازنگری شود.

وی گفت: بیش از ۷ میلیون از جمعیت کشور در مناطق حاشیه شهر هستند لذا حوزه حاشیه‌نشینی‌از اولویت زیادی برخوردار است و مسکن مهر نیز جزو اولویت‌های جدی است. تعدادی شهر جدید در کشور شکل گرفته و باید به این شهرها با کمک وزارت راه و شهرسازی به آنها پرداخت.

عبدالهی به مدیریت سبز اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰درصد باید اصول مدیریت سبز شامل فضای سبز و استفاده از پنل خورشیدی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی هم استفاده کرد ادامه داد: در کشور ۳۰هزار مهاجر و اتباع داریم که ۳.۵ درصد از فضای آموزشی ما در قالب ۲۰هزار کلاس در اختیار آنها است و لذا باید به این مسئله هم توجه ویژه کرد.

همچنین در ادامه این نشست مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان نوسازی مدارس به استناد آمار و ارقام همواره جزو سازمان‌های پیش‌رو بوده است. آنچه سازمان نوسازی مدارس می‌سازد، جزو مدارس باکیفیت است که با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر بنا می‌کند. ایت خدمات نیز می‌تواند به سایر استان‌ها و کشور‌های همجوار نیز انتقال داده شود.

سالیانی با اشاره به اینکه در نوسازی مدارس باید به فکر استفاده از خیرین و ظرفیت‌های مختلف باشید، تصریح کرد: منابع مالی و بودجه را باید از طرق مختلف مانند فروش اموال مازاد و سایر ظرفیت‌ها تامین کرد و از طرفی هم باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید ارتباط بین اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش بیشتر و مستمر باشد. همچنین در موضوع مدارس غیرانتفاعی نیز باید اقدامات اصلاحی در نظر بگیریم، زیرا در مکان‌هایی مجوز داده می‌شود که مسکونی است و همراه با سیل شکایت مردم به فرمانداری و استانداری است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی با تاکید براینکه ۱۵۰۰ مگاوات کسر منابع انرژی در استان داریم، خاطرنشان کرد: در ساخت و نوسازی مدارس باید از تکنولوژی روز در ذخیره انرژی استفاده کرد. همچنین می‌توان پنل‌های خورشیدی برای مدارس در نظر گرفت که باید با وزارت نیرو نیز همکاری کرد.

مدارس کانکسی طی ۲ سال حذف خواهد شد

در ادامه این نشست، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی طی دو سال آینده در استان جمع خواهد شد، گفت: همچنین هوشمندسازی ۱۲۰۰ کلاس در دست اجرا است.
ابوالقاسم بابایی خاطر نشان کرد: در سطح استان خراسان رضوی ۱۷ سقف نیمه تمام و ۱۳ سالن ورزشی نیمه تمام داریم که به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز آن‌ها نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر مشهد ۱۴۶ هزار نفر دانش آموز وجود دارد، ادامه داد: سرانه آموزشی هر دانش آموز در حاشیه شهر مشهد ۲/۲ متر است که به ۱۸۶ هزار مترمربع فضا نیاز داریم.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه ۸ مجتمع آموزشی ۵۰ کلاسه در حاشیه شهر مشهد ساخته خواهد شد، ادامه داد: توزیع اعتبارات در وزارت آموزش و پرورش باید نقشه راه ما باشد. یکی از دغدغه‌های ما نیز در شهر مشهد تامین زمین مناسب است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->