برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

شورای عالی جهاد سازندگی به زودی تشکیل می‌شود (۹ تیر ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۴۹۲۷
  • ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
شورای عالی جهاد سازندگی به زودی تشکیل می‌شود (۹ تیر ۱۴۰۱)
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اعلام کرد: شورای عالی جهاد سازندگی در حال شکل‌گیری بوده و رئیس جمهور دیروز حکم اعضای حقیقی را  امضا کرده است. جلسه اول آن بعد برگزاری نمایشگاه تحت عنوان همه با هم از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر حسین مدنی در حاشیه مراسم نخستین گردهمایی مدیران عملیاتی جهادی سازمان بسیج دانشجویی و دبیران استانی گروه‌های جهادی حوزوی در جمع خبرنگاران در خصوص احیای واحدهای اقتصادی راکد در مناطق محروم کشور اظهار کرد: هدف‌گذاری شده تا در سال جاری ۵۰۰۰ واحد اقتصادی راکد در کشور احیا شود. بخشی از این احیا بر عهده نهادهای مختلف، صندوق کارآفرینی امید؛ مجموعه‌های خرد احیاگر، مجموعه‌های دانش بنیان، سازمان بسیج و... است. از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۵۰ واحد اقتصادی راکد در کشور احیا شده است. 

وی افزود: همچنین پیش‌بینی شده که طی سال جاری در روستاها و مناطق محروم نیز ۲۰۰۰ واحد اقتصادی راکد احیا شود. که از ۶۵۰ واحد اقتصادی راکد احیا شده در کشور ۴۰۰ واحد در مناطق محروم و روستاها بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم درباره منابع احیای این واحدها ادامه داد: منابع در دو بخش است. یکی از طریق سرمایه گذاری است. این منابع به صورت سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، شرکت‌های بورسی و ... است. در این حوزه طبق دستور معاون اول رئیس جمهور ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است. این منابع در کنار منابع مردمی و ظرفتی‌های احیا بیش از ده برابر می‌شود. بخشی دیگر از منابع به میزان ۱۰ میلیارد تومان در کمیته نهضت احیای واحدهای اقتصادی فعلا با ۶ بانک عامل دنبال می‌شود که این تسهیلات ۱۸ درصد است. در حال حاضر به دنبال این هستم، که لایحه تامین بخشی از سود را به دولت ببریم تا بخشی از این سود را دولت بپردازد.

مدنی درباره برنامه‌های موجود برای توسعه واحدهای صنعتی در مشهد بیان کرد: مشهد در حوزه اقتصادی، شهر پیشرو و رو به جلویی است. در مشهد بخش از مشکلات در حوزه اقتصادی مربوط به حوزه زیر ساختی است. در حوزه اقتصادی و رونق اقتصادی خراسان رضوی و مخصوصا مشهد و اطراف آن مشکل اصلی قوانین و مقررات است . در این زمینه باید تسهیلگری و اختصاص منابع صورت گیرد. در این زمینه منابع خوبی از محل بانک‌ها، تبصره ۱۸ و ...در نظر گرفته  شده است. در این خصوص از محل صندوق کارآفرینی امید در سال جاری برای خراسان رضوی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص برگزاری گردهمایی مدیران عملیاتی جهادی سازمان بسیج دانشجویی و دبیران استانی گروه‌های جهادی حوزوی گفت: شورای عالی جهاد سازندگی در حال شکل‌گیری بوده و رئیس جمهور دیروز حکم اعضای حقیقی را  امضا کرده است. جلسه اول آن بعد برگزاری نمایشگاه تحت عنوان همه با هم از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت برگزار خواهد شد. در این جلسه روسای ۱۶ نهاد و وزارتخانه  و ۷ نفر عضویت مردمی حضور خواهند داشت. مصوبات خوبی در نظام فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، نوآوری و حکمرانی در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->