شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

لزوم توجه به پیوست فرهنگی در پروژه‌های اقتصادی مشهد

  • کد خبر: ۱۱۵۰۲۵
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
لزوم توجه به پیوست فرهنگی در پروژه‌های اقتصادی مشهد
موسی الرضا حاجی بگلو گفت: در شورای ششم در کمیسیون اقتصادی از همان ابتدا گفتیم که هر پروژه اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شورای ششم شهر مشهد در این دوره مدیریت فرهنگی که غالبا رویکردی فرهنگی دارند، تأکید می‌کند که در همه اقدامات به موضوعات فرهنگی توجه شود. ازاین رو علاوه بر اینکه موضوعات فرهنگی با توجه به هر منطقه شهری به مناطق در حال واگذاری است، در سطح کلان شهری نیز همچنان نمایندگان مردم مشهد در شورای این شهر مقید هستند موضوعات فرهنگی و پیوستگی فرهنگی در پروژه‌های مختلف وجود داشته باشد.

این موضوع در جلسه تودیع و معارفه معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ هم از قلم نیفتاد و سخنگوی شورای اسلامی مشهد در این جلسه بار دیگر بر موضوع پیوست فرهنگی پروژه‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو در این جلسه با بیان اینکه در شورای ششم در کمیسیون اقتصادی از همان ابتدا گفتیم که هر پروژه اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: حوزه فرهنگی جزو مهم‌ترین حوزه‌های مدیریت شهری است و اگر در این حوزه درست کار کنیم، بسیاری از موضوعات حتی موضوعات اقتصادی و عمرانی نیز در مرحله پیشرفت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: اگر در حوزه فرهنگ خوب عمل کنیم، قطعا در رفع بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی که امروز متأسفانه شهر را فراگرفته است، موفق خواهیم بود و می‌توانیم ضمن بهبود این مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.
سخنگوی شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: یکی از موضوعات فرهنگی مهم موضوع ناهماهنگی معاونت‌های فرهنگی مناطق با پایگاه‌های بسیج، مساجد و شورای اجتماعی محلات است و برای حل این ناهماهنگی‌ها باید کارگروه‌هایی تشکیل شود و موضوعات با هماهنگی گروه‌های مختلف و معاونت‌های فرهنگی صورت گیرد.

زمینه سازی ورود بازیگران فرهنگی

همچنین معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این مراسم با تأکید بر اینکه باید زمینه برای ورود بازیگران فرهنگی مانند مساجد و بسیج باز شود، اظهار کرد: مدیریت شهری در حوزه فرهنگی از منظر موقعیت سیاست گذاران و مجریان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و خوشبختانه همه اعضای شورای شهر فارغ از کار تخصصی‌ای که دارند، دارای نگاه فرهنگی خوبی به موضوعات نیز هستند.

حسین باغ گلی ادامه داد: در رویکرد جدید سازمان فرهنگی، عملیات فرهنگی در هر منطقه باید مبتنی بر شرایط خودش پیش رود؛ بنابراین افزایش اختیارات منطقه و تبدیل شدن سازمان فرهنگی به عنوان انتقال دهنده سیاست‌های شورا به جریان برنامه به این موضوع کمک خواهد کرد. وی افزود: علاوه بر این، نظارت بر فعالیت‌های اجرایی برای بازخورد به منطقه برای بهبود کار‌ها نیز جزو مأموریت‌های کلیدی است؛ همچنین باورمان این است که موضوعات فرهنگی در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت‌های جدی دارند.

باغ گلی با بیان اینکه تاکنون ۴۶۲ منطقه در شهر برای موقعیت‌های برپایی جشن و مراسم علامت گذاری و موقعیت‌هایی ایستگاه صلواتی نیز در ۵۳۰ منطقه شناسایی شده است، ادامه داد: این اقدام را برای لایه بندی آذین بندی‌ها نیز ادامه خواهیم داد و برای هر مناسبتی در هر منطقه، مستعدترین گروه فرهنگی در آن منطقه برای انجام کار انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌هایی که در حوزه فرهنگی داریم این است که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که در حوزه فرهنگی انجام شده، ظرفیت‌های خوبی را به وجود آورده و موقع این است که به هم افزایی این ظرفیت‌های مختلف فکر کنیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت فرهنگی شهرداری در سه سطح بیان کرد: سطح اول زمینه سازی برای خانواده شهرداری است که مهارت‌های لازم را برای ارتباط با مخاطبان فرا گیرند و افراد با احساس خوشایندی شهرداری را ترک کنند.

باغگلی ادامه داد: لایه دوم کمک به مدیریت شهری در آموزش شهروندی و لایه سوم بخشی است که موظف هستیم ارزش‌های کلان جامعه را به شهروندان انتقال دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->