اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

دبیر ستاد امر به معروف: عده‌ای با طرح مباحثی به دنبال ایجاد نارضایتی اجتماعی در مشهد هستند

  • کد خبر: ۱۱۰۶۶۹
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
  • ۱
دبیر ستاد امر به معروف: عده‌ای با طرح مباحثی به دنبال ایجاد نارضایتی اجتماعی در مشهد هستند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی با بیان اینکه عده‌ای با طرح مباحثی به دنبال ایجاد نارضایتی اجتماعی در مشهد هستند گفت: در رابطه با غذاخوری‌ها در معابر، ما نگفته‌ایم این مکان‌ها را ببندید و نگفته‌ایم که جمع کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبر «ممنوعیت اختصاص پیاده‌روها به رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها بنابر درخواست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی» چند روزی است که در فضای مجازی ترند شده و دست به دست می‌چرخد و با واکنش‌های بسیاری از سوی شهروندان روبرو شده است.

موسی الرضا حاجی بگلو در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره این موضوع اظهار داشت: در فضای مجازی و رسانه‌ها مطلبی بیان شده که شورای اسلامی شهر مشهد و یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تصمیمی مبنی بر جمع آوری کافی شاپ و رستوران‌ها در معابر سطح شهر اخذ کرده‌اند.

وی در پاسخ به ادعا‌های مطرح شده بیان کرد: مطالب عنوان شده را تکذیب کرده و هیچ تصمیمی از جانب شورای اسلامی شهر مشهد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این راستا گرفته نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: مصوبه‌ای پیرامون این مسئله در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد وجود داشته که برای آن مهلت و وقت قانونی معین کرده‌اند.

حاجی بگلو با اشاره به اینکه بایستی مشخص گردد که چرا در شرایط کنونی، این مطالب بیان و منتشر می‌شود، گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی از جانب شورای اسلامی شهر مشهد و یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیرامون این مسئله گرفته نشده است؛ مدیریت شهری در دوره ششم مباحث مد نظر را سنجش و بررسی کرده و در نهایت بهترین تصمیم اخذ می‌شود.

ما نگفته‌ایم ببندید و نگفته‌ایم جمع کنید

«مهدی رضایی»؛ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی نیز در خصوص ممنوعیت رخ داده از سوی این ستاد به شهرآرانیوز گفت: در این خصوص از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد این موضوع را پیگیری کنید، چرا که من توضیح خاصی در این خصوص ندارم. ما مکاتبه‌ای را که در این خصوص داشته‌ایم که ابتدا باید بگویم که این نامه جز اسرار محرمانه بوده که منتشر شده و خود جای پیگیری دارد، چرا که نمی‌دانیم از چه طریقی منتشر شده است.

وی افزود: حدود پنج الی ۶ ماه است که نامه‌ای در این خصوص زده شده، اما هدف ما (ستاد امر به معروف و نهی از منکر) کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها نبوده است، بلکه موضوع ما غذا خوردن در پیاده‌روها بوده چرا که الان این موضوع از کافی‌شاپ‌ها هم فراتر رفته است و به بحث غذا خوردن در اماکن عمومی و پیاده‌روها رسیده است که این مهم در دین اسلام و براساس احادیث پیامبر گرامی اسلام و سایر ائمه معصومین مذمت شده است که در ملا عام غذایی خورده شود. چرا که شاید فردی نتواند آن را تهیه کند و به همین دلیل ما از این باب وارد شدیم و با دوستان شهرداری هم صحبتی داشتیم تا این موضوع را مدیریت کنند.

رضایی تصریح کرد: ما نگفته‌ایم این مکان‌ها را ببندید و نگفته‌ایم که جمع کنید. در این خصوص کمیسیون فرهنگی باید تصمیم بگیرد و اقدام کنند و ما در این خصوص هیچ اصراری نداریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: من علت این شانتاژهای رسانه‌ای که توسط عده‌ای راه‌اندازی می‌شود را نمی‌دانم که آنها چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

رضایی بیان کرد: ما برای این موضوع صرفا صحبت شفایی با آقای منصوریان در شورای شهر مشهد داشته‌ایم و در این خصوص پیگیری دیگری و اقدامی از سوی شهرداری نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و افراد متصدی باید اصل قضیه را پیگیری کنند، نه اینکه بنده نامه رسمی زده‌ام یا غیررسمی و یا این اتفاق بیافتد و یا نیافتد. چرا که این فرع است، بلکه باید اصل موضوع را پیگیری کرد که این اتفاق خوب هست یا نه.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی تاکید کرد: این وضعیت که حاصل تصمیمات دوره گذشته بوده، باید ما بیاییم تلاش کنیم که همان قشری که در این حوزه فعالیت می‌کنند و درآمدزایی اقتصادی دارند، ضرر نکنند و هم مردمی که قشر متدین انقلابی که در این قضیه دغدغه دارند و بارها از ارگان‌های مختلف از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شهرداری و غیره مطالبه کرده‌اند. آنها هم آسیب نبینند و یک فکری برداشته شود تا این موضوع مدیریت شود.
‌رضایی تصریح کرد: اینکه عده‌ای بیایند و نامه‌ای منتشر کنند که فلانی یا فلانی این را گفته‌اند، صرفا حواشی است که دامن زدن به این موضوعات در شرایط کنونی خودش یک اتفاق بزرگ است. چرا که این مهم متعلق به سال گذشته بوده و آنهایی که الان این نامه را منتشر می‌کنند و می‌خواهند یک جرقه نارضایتی اجتماعی در مشهد درست کنند که قطعا ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت آنهایی که شانتاژ رسانه‌ای می‌کنند به اهداف خود برسند.

وی گفت : معاون پیشگیری قوه قضاییه دادگستری، معاون قضایی ستاد هستند که ما هر نامه‌ای را بخواهیم به مجموعه‌ای در بیرون بزنیم یک رونوشت به آنها خواهیم زد. اما قبل از این اتفاقات خود معاونت پیشگیری قوه‌قضاییه به خاطر مطالبات بسیاری که از آنها در این زمینه شده بود، خودشان پیگیر این موضوع بودند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: ما اگر بدانیم موضوعی درست است، نگران هیچ چیز به خصوص شانتاژ رسانه‌ای نخواهیم بود و اقدام لازم را خواهیم کرد. اما الان مشخص است، آنهایی که در این خصوص احساس خطر کرده‌اند در حال انجام این کارها هستند.

رضایی در پایان تصریح کرد: در این موضوع هدف ما نه این است که مردم و نه گروه‌هایی که از این موضوع ارتزاق می‌کنند، آسیب ببینند، نیست. بلکه هدفمان صرفا مدیریت این موضوع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
سلام
اولا به دوستان تصمیم گیرنده توصیه میشه قانون اساسی رو‌مطالعه کنن . دوما :شخص بنیانگذار انقلاب صراحتا اعلام کردن تعرض به مسلمان بدحجاب حرام است و هر شخصی چنین عملی رو انجام بده قوای انتظامی باید با اون شخص برخورد کنه .
سوما : قبل از هر حرکتی توصیه مردم به مسئولین دلسوز اینه که شرایط اقتصادی و جو روانی حاکم بر جامعه رو بسنجین بعد تصمیم بگیرید .با ۴ نفر آدم باسواد نه تحصیل کرده مشورت بگیرید
شخصی از صبح تا شب سرکار درآمد هزینه زندگیش رو‌نمیده با خانوادش قصد داره بیرون بره باید جنگ روانی داشته باشه که مثلا بیرون کجا بره کجا نره که مبادا بخاطر پوشش ‌… جلو زن و بچه اش تحقیر نشه؟
البته که رویه طوریه که تصمیم گیرنده ها باسواد نیستن و فقط تحصیل کرده اند متاسفانه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->