سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

آیا پساب‌ها در تولید محصولات کشاورزی مشهد دخیل‌اند؟

  • کد خبر: ۱۱۵۴۹۸
  • ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
آیا پساب‌ها در تولید محصولات کشاورزی مشهد دخیل‌اند؟
نماینده مردم مشهد گفت: باید گزارش مستند داشته باشیم که آیا در مشهد از پساب‌ها برای تولید محصول کشاورزی استفاده می‌شود یا اینکه این مسئله فقط یک توهم است.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز، نصرالله پژمانفر در نشست بررسی آخرین وضعیت ساماندهی کشف‌رود عنوان کرد: در کشور با تهدید مواجه هستیم که اگر برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم می‌تواند باعث افزایش آسیب‌ها در کشور باشد، اما اگر مقابل این معظلات با برنامه عمل کنیم می‌توانند به یک فرصت تبدیل شوند.

وی افزود: در ابتدا، قضیه و معضل پساب خیلی جدی گرفته نمی‌شد، اما امروزه آسیب‌های مختلف بهداشتی ناشی از عدم استفاده صحیح از پساب‌ها به وجود آمده است که جمع‌آوری این موضوع به عهده وزارت نیرو قرار گرفته است. وزارت نیرو در ارتباط با این موضوع گزارشات خود از پساب‌ها را جمع‌آوری کند که آیا ۱۰۰ درصد آن‌ها در تصفیه‌خانه‌ها قرار می‌گیرد یا خیر. همچنین تکلیف تصفیه فاضلاب‌های خاص مانند صنعتی و بیمارستانی باید روشن شود.

پژمانفر بیان کرد: هیات دولت نیز در خصوص معضل پساب‌ها مصوبه‌ای دارد. برخی‌ها برداشت کرده‌اند که این مصوبه مختص تهران است، اما اگر این مصوبه مختص تهران بود باید به فرماندار و یا استاندار تهران ابلاغ می‌شد، نه وزارت کشور.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: مشهد دومین کلان‌شهر کشور است که این موضوع به صورت خاص در آن پیگیری می‌شود. همچنین از سوی دیوان محاسبات، شرکت آب و منطقه، وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها به دلیل شکایتی که به کمیسیون اصل ۹۰ صورت گرفته معضلاب کشف رود باید پیگیری شود. استانداری خراسان رضوی نیز در این خصوص باید ورود کرده و رفع تکلیف کند. طی صحبتی که با وزیر کشور داشتیم مقرر شده تا به صورت جدی ورود کرده تا از ظرفیت ملی برای حل این معضل استفاده کند.

پژمانفر تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به دلیل کاشت سبزی‌جات و سیفی‌جات در آن منطقه باید آزمایشاتی انجام داده و به صورت میدانی رصد کند تا واقعیت مسئله و آلودگی کشف رود روشن شود. اگر گزارشی هم از سوی سازمان غذا و دارو منتشر نشده کوتاهی شده است، چرا که این محصولات جزو خوراک مردم است و سازمان غذا و دارو در این خصوص تکلیف دارد.

نماینده مجلس بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان نیز باید پاسخ مکتوب دهد که آب‌های این منطقه برای محصولات کشاورزی مناسب هستند یا خیر. باید گزارش مستند داشته باشیم که آیا در مشهد از پساب‌ها برای تولید محصول کشاورزی استفاده می‌شود یا اینکه این مسئله فقط یک توهم است.

وی اضافه کرد: باید برای این گزارشات جدول زمان‌بندی داشته باشیم، چرا که این گزارش‌ها در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. وظیفه مجلس نظارت است و نمی‌تواند به وظایف سایر دستگاه‌ها ورود کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->