نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر
سرخط خبرها

حذف ملی‌پوش مشهدی از تیم ملی تیراندازی با کمان!

  • کد خبر: ۱۱۵۸۰۸
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
حذف ملی‌پوش مشهدی از تیم ملی تیراندازی با کمان!
پس از اعتراض ۵ کمان‌دار کامپوند، ویدا حلیمیان به اردوی ملی‌پوشان دعوت نشد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ روز گذشته فدراسیون تیروکمان اعلام کرد که دور جدید تمرینات تیم‌ملی تیراندازی باکمان از ۱۸تیر آغاز می‌شود و فهرست اردونشینان را نیز منتشر کرد که در این فهرست جدید نام دو ملی‌پوش باتجربه که روز قبل به وضعیت تیم‌ملی و تصمیمات فدراسیون معترض بودند، خط خورده بود. سیده‌ویدا حلیمیان، کمان‌دار مشهدی، یکی از این دو ملی‌پوش معترض بود!

دوشنبه ۱۳ تیر، پنج کمان‌دار کشور شامل ویدا حلیمیان، کوثر خشنودى، راحله فارسى، حسام کوثر و حمزه نکویى در مصاحبه‌ای مفصل با فارس خواستار تغییرات براى بازگشت به اردوی تیم‌ملى شدند. آن‌ها اعتراضاتی را به اردو‌های تیم‌ملی، اعزام به مسابقات جهانی و بازی‌های کشور‌های اسلامی داشتند و اعلام کردند در صورتی که شرایط خوبی فراهم نشود، نه‌تن‌ها اردو را ترک می‌کنند، بلکه در مسابقات کشور‌های اسلامی هم حاضر نخواهند شد. حمایت از دو ورزشکار خاص، تعطیلی اردو‌ها با وجود فرصت باقی‌مانده تا بازی‌های اسلامی، اعتراض به عملکرد کادرفنی و مدیر تیم‌هاى ملى، دخالت‌هاى اسپانسر و... از دیگر مواردی بود که این کمان‌داران به آن معترض بودند.

فقط کمان‌دار مشهدی دعوت نشد!

اما بعد از گذشت یک روز از جنجال خبری، فهرست جدید اردونشینان اعلام شد. از بین پنج کمان‌دار که در اعتراض به شرایط تیم‌ملی صحبت‌هایی را مطرح کردند، دو کمان‌دار دعوت نشدند. در اردوی تیم‌ملی کامپوند که قرار است تا ۳۰ تیر در اردوی تیم‌ملی حضور داشته باشند هم اسامی محمدصالح پالیزبان، حسام‌الدین کوثر، امیر کاظم‌پور، گیسا بایبوردی، راحله فارسی و کوثر خشنودی‌کیا دیده می‌شود. فدراسیون اعلام کرده است که به‌موقع حاضر نشدن هر یک از ورزشکاران در این اردو به‌منزله انصراف از تیم‌ملی است. به‌این‌ترتیب، ویدا حلیمیان در بین بانوان کمان‌دار تنها کسی بود که مورد غضب فدراسیون‌نشینان و کادرفنی قرار گرفت و از فهرست حذف شد، اما بقیه بانوان کمان‌دار معترض به اردو فراخوانده شدند.

ماجرای اعتراض ۵ ملی‌پوش

اما ماجرای اعتراض این پنج ملی‌پوش چه بود؟ بانوان ملی‌پوش تیراندازی با کمان می‌گویند: زمانی که انتخابات برگزار شد، به ما قول اعزام به مسابقات را دادند و گفتند بودجه لازم هم هست و دومین فدراسیون در ردیف دریافت بودجه هستیم، اما حالا اردو‌های تیم‌ملی تعطیل شده است.

اما به‌نظر می‌رسد تیم‌ملی فقط برای گیسا بایبوردی و محمدصالح پالیزبان است، زیرا آن‌ها به مسابقات جهانی فرانسه اعزام شدند و حالا بایبوردی سهمیه وردگیمز را هم دارد. آیا واقعا هزینه‌کردن براى اعزام به مسابقه وردگیمز آمریکا براى یک نفر که طبق رکورد مشخص است هیچ دستاوردى به‌همراه نخواهد داشت، مهم‌تر از تأمین هزینه برگزارى اردوی همه کمان‌داران برای آمادگى در بازی‌هاى کشورهاى اسلامى است. به ما گفتند این دو کمان‌دار با حمایت اسپانسر به فرانسه رفتند، اما آیا اسپانسر نفرات تیم‌ملی را معرفی می‌کند؟ بعد هم گفتند بخشی از هزینه را فدراسیون داده است، این درحالی است که بین چهار کمان‌دار، رکورد بایبوردی در آخرین مسابقه جهانى در کره‌جنوبى از همه کمتر بود.

ملى‌پوشان کشورمان به حذف یک ورزشکار از تیم چهارنفره اعزامی به بازی‌های کشور‌های اسلامی هم معترض بودند. اعتراض کمان‌داران به این شکل بود: قبلا گفته بودند قرار است چهار کمان‌دار به بازی‌ها اعزام شوند، حالا می‌گویند یک‌نفر خط می‌خورد. ما هم گفتیم اگر از بین ما یک ورزشکار حذف شود، برای حمایت هیچ‌کدام به مسابقات نمی‌رویم. عملا فدراسیون ما را نمی‌بیند و بدون اطلاع اردو‌ها را تعطیل می‌کند.

واکنش رئیس فدراسیون به اعتراضات

پس از این اعتراضات، رئیس فدراسیون تیروکمان واکنش نشان داد. غلامرضا شعبانی‌بهار به فارس گفت: برای مسابقات وردگیمز دست ما نیست چه کسانی به مسابقات اعزام شوند، بلکه فدراسیون جهانی براساس رکورد‌هایی که ورزشکاران دارند، آن‌ها را انتخاب می‌کند، حالا ممکن است از ایران ورزشکاری شرکت کند یا نکند. فدراسیون جهانی گیسا بایبوردی و محمدصالح پالیزبان را معرفی کرد. برای مشکلات مالی با حامی مالی فدراسیون صحبت کردیم و گفتیم به ما کمک کند.

رئیس فدراسیون تیراندازی باکمان همچنین درباره حذف دو کمان‌دار از بازی‌های کشور‌های اسلامی، تصریح کرد: طبق برنامه، از قبل اسامی چهار کمان‌دار را از ما خواسته بودند که به کمیته ملی المپیک اعلام کردیم، اما وقتی برنامه مسابقات اعلام شد، به ما گفتند باید سه نفر اسم بدهیم که در مجموع دوازده نفر می‌توانند به مسابقات اعزام شوند. آقای سعیدی، دبیرکل کمیته، از ما خواست نام سه نفر را اعلام کنیم. ما هم در یک روز با نظر مربی و رکورد‌هایی که ورزشکاران در مسابقات داخلی و خارجی داشتند، اسامی را به کمیته اعلام کردیم. ما از خدا می‌خواستیم چهار ورزشکار به مسابقات بروند، اما کمیته برگزاری بازی‌ها نپذیرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->