بازدید شهردار مشهد از شهرداری‌های مناطق ۱۰ و ۱۱ + عکس حاجی‌بگلو: همراهی و همسویی شهردار و شورا اتفاقات خوبی را برای شهر رقم می‌زند اعمال قانون هزار و ۵۹۹ فقره تخلفات حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۹ دستگاه خودروی متخلف (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) شهردار مشهد از فعالیت ۴۰ ساعته قطار شهری به مناسبت تحویل سال خبرداد هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳
سرخط خبرها

استقرار ۱۴۱ خانه فرهنگ کار در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۵۸۷۵
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
استقرار ۱۴۱ خانه فرهنگ کار در خراسان رضوی
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خانه‌های فرهنگ کار بر اساس بزرگی واحد‌های صنعتی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و سایر مسائل مختلف مربوط به آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد چکشیان امروز ۱۵ تیر ماه در مراسم افتتاح یکصد و چهل و یکمین خانه فرهنگ کار در خراسان رضوی در خصوص وضعیت خانه‌های فرهنگ کار در کشور اظهار کرد: امروز در کشور ۷۰۰ خانه فرهنگ فعالیت دارد که بیش از ۱۴۰ مورد آن در خراسان رضوی مستقر است. امروز هم با افتتاح خانه فرهنگ کار اخیر این تعداد در خراسان رضوی به ۱۴۱ مورد رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص فعالیت خانه‌های فرهنگ کار و خانه‌های بهداشت با اشاره به اینکه ۳۵۴ خانه بهداشت در واحد‌های صنعتی خراسان رضوی فعالیت دارد، گفت: خانه‌های فرهنگ کار فعال در واحد‌های صنعتی سه دسته است. دسته اول برای مجموعه‌های دارای ۵۰۰ نفر به بالا، دسته دوم برای واحد‌های صنعتی بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر و دسته سوم ایستگاه‌های بهگر برای واحد‌های بین ۲۰ تا ۵۰ نفر است.

چکشیان بیان کرد: خانه‌های فرهنگ کار بر اساس بزرگی واحد‌های صنعتی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و سایر مسائل مختلف مربوط به آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود. امروز حل مسائل در موضوعات و آسیب‌های اجتماعی نوپدید در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی اجتماعی‌ترین وزارت در کشور بوده و دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی همواره در وزارتخانه مورد توجه است. هیچ کار فرهنگی بزرگتری از امید آفرینی وجود ندارد. امکان ندارد امروز حرکت رو به جلو بدون نگاه به گذشته ایجاد شود. کسی که بتواند با تکیه بر گذشته حرکتی آغاز کند انقلاب و تحول ایجاد می‌کند.  

این مقام مسئول در ادامه افزود: وقتی در مورد کار اجتماعی و فرهنگی صحبت می‌کنیم باید رویکردمان را تغییر دهیم. بزرگترین کار اجتماعی و فرهنگی در کشور ایجاد اشتغال است. جهت دهنده همه حرکت‌ها اشتغال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است ‌که کار ارزشمند باشد. مقام معظم رهبری همواره فرموده‌اند که کار مهم و ارزشمند است. نباید صرف نگاه اقتصادی و مادی به کار داشته باشیم. باید مولفه‌های فرهنگ کار را مانند فرهنگ مهارت اموزی، مشارکت، یادگیری و... را ارتقا دهیم. ارتقای فرهنگ کار یکی از مهمترین دغدغه‌ها در کشور در حوزه کار است. نگاه اسلامی و ایرانی به کار بسیار مترقی‌تر از وضع موجود در کشور است.

چکشیان با اشاره به نیروی کار و سرمایه انسانی تصریح کرد: وقتی در خصوص جامعه کار و تولید و خدمات اجتماعی حرف می‌زنیم در خصوص مهمترین عنصر یعنی نیروی کار حرف می‌زنیم. نگاه به نیروی کار باید سرمایه انسانی باشد نه هزینه. اگر کار آفرینان و مدیران بخش‌های تولیدی این مساله رو به خوبی درک کنند سیر پیشرفت ایجاد خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی تصریح کرد: کمتر کسی پیدا می‌شود که در جامعه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط نداشته باشد. جامعه مستقیم کار در کشور ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های یاریگری برای واحدهای تولیدی افزود: راهی برای حل مشکلات کشور جز سپردن حل این مسائل به مجموعه‌های مردمی وجود ندارد و باید این مساله را فرهنگ کنیم. وقتی به فردی در جامعه کمک می‌کنیم دو هدف یعنی کمک به خود فرد و ارتقای جامعه را دنبال کرده‌ایم.

در ادامه محمد امین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: امروز ۳۵۴مین خانه بهداشت در استان و ۱۴۱ خانه فرهنگ کار در خراسان رضوی افتتاح شد. هم اکنون ۴۶۵ ایستگاه بهگر در استان فعال بوده و ۵۰۸ واحد مشمول برای افتتاح این ایستگاه‌ها هستند.

وی افزود: امید است تا پایان سال در واحدهای مشمول در استان ایستگاه‌های بهگر افتتاح شود.

بابایی بیان کرد: کار خوبی که وزراتخانه در بحث آسیب شناسی در واحدهای صنعتی به منظور توانمندی نیروهای کار از سال ۹۶ شروع کرده برگزاری دوره‌های آموزشی و راه اندازی کانونی به نام کانون یارگران کار و تولید است.

وی افزود: این کانون‌ها کمک می‌کند تا نیروها به سمت آسیب‌های اجتماعی بازگشت نداشته و موجب خود مراقبتی کارگران می‌شود. تا کنون در خراسان رضوی ۱۱ مجموعه کانون یاریگران فعال و امروز دوازدهمین مجموعه کانون یاریگران در استان افتتاح شد. واحدهای تولیدی باید ما را در این مساله یاری کنند. افراد آسیب دیده نیاز به کمک و همراهی ویژه دارند. امید است خراسان رضدی در حوزه کانون یاریگران پیشتاژ باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکصد و چهل و یکمین خانه فرهنگ کار و سیصد و پنجاه و چهارمین خانه بهداشت واحدهای صنعتی در خراسان رضوی در کارخانه کاشی فیروزه افتتاح شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->