مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

نظارت جدی‌تر بر آلایندگی صنایع در مشهد

  • کد خبر: ۹۲۵۶۷
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
نظارت جدی‌تر بر آلایندگی صنایع در مشهد
نظارت و پایش صنایع، بخش ریخته گری و کوره‌های آجرپزی و شن شویی و پایش سوخت نیروگاه و نظارت بر مراکز معاینه فنی پیرامون مشهد در دستورکار بررسی و نظارت‌های زیست محیطی قرار گرفت.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ بعد از برگزاری پنجاه وسومین نشست کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان و به دنبال اجرای یکی از مصوبات این کارگروه، اداره کل محیط زیست خراسان رضوی به صورت جدی‌ترموضوع نظارت، پایش و مقابله با آلاینده‌های محیطی در بخش صنایع را در دستورکار قرار داد.

به موجب این ارزیابی‌ها از هفته‌ای که گذشت، نظارت و پایش صنایع، بخش ریخته گری و کوره‌های آجرپزی و شن شویی و پایش سوخت نیروگاه و نظارت بر مراکز معاینه فنی پیرامون مشهد در دستورکار بررسی و نظارت‌های زیست محیطی قرار گرفت.

گاز جایگزین مازوت شد

نیمه آذر بود که بعد از تداوم روز‌های ناسالم و قرارگرفتن هوای مشهد در وضعیت هشدار، سرانجام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضرورت تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا را اعلام کرد. بعد از آن متولیان اجرایی امر، افزون بر تعطیلی یک روزه مدارس، تصمیمات دیگری نیز در حوزه اجرا گرفتند.

این روند ادامه داشت تا اینکه ۲۲ آذر با ادامه روز‌های هوای ناسالم در شهر، پنجاه وسومین نشست کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان در فاصله‌ای کمتر از ۲ هفته تشکیل شد. مهدی اله پور، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در آن نشست به این نکته اشاره کرد که با توجه به اهمیت موضوع آلودگی ناشی از نیروگاه‌ها و پیگیری کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان، سهم نیروگاه توس از گاز یک میلیون لیتر افزایش یافته و جایگزین مازوت شده است.

هوای مشهد در مرز هشدار آلودگی

با گذشت حدود یک هفته از آخرین تصمیمات برای کنترل آلودگی هوای شهر، دیروز هوای مشهد در چند ایستگاه حساس و پرتردد شهر (سمزقند، کریمی، مفتح، نخریسی، خیام جنوبی و شمالی، الهیه و میدان شریعتی) باز هم با رنگ نارنجی و شاخص بین ۱۰۰ تا ۱۲۰‌ای کیو آی بود که این وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

۶ روز سالم، یک روز ناسالم

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز درباره وضعیت آلودگی هوای مشهد در هفته گذشته گفت: بر اساس جدول شاخص کیفیت هوا در هفته گذشته، ۶ روز هوا سالم بوده و در این هفته فقط یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

محمد عرفانی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در هفته گذشته کار نظارت محیط زیست در حوزه صنایع شدت گرفت. درحقیقت در هفته قبل کار پایش آلودگی هوا در نیروگاه ها، صنایع ریخته گری و کوره‌های آجرپزی و شن شویی و پایش سوخت نیروگاه و نظارت بر مراکز معاینه فنی اجرایی شد.

وی گفت: مهم‌ترین علت آلودگی هوا در ماه‌های سرد سال افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون است. ذرات معلق یکی از آلاینده‌های خطرناک موجود در هوا هستند و ممکن است بیماری‌های قلبی و ریوی را تشدید کنند و در مواجهه طولانی مدت سبب بروز حملات قلبی و ابتلا به آسم شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->