یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد به کارتخوان هوشمند مجهز شدند

  • کد خبر: ۱۱۵۹۶۲
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
فرماندار مشهد: ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد به کارتخوان هوشمند مجهز شدند
فرماندار مشهد از تجهیز ۸۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند خبر داد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ محسن داوری صبح امروز در نشست خبری نصب دستگاه‌های هوشمند در نانوایی‌های سطح شهر مشهد عنوان کرد: تا کنون ۸۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به دستگاه هوشمند مجهز شده‌اند. دستگاه‌های ۱۵ درصد باقیمانده نانوایی‌های مشهد نیز آماده است، اما به دلیل مشکلات مالیاتی، بهداشتی و اخذ برخی از مجوز‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز نشده‌اند.

وی افزود: در ۱۵ درصد باقیمانده هیچ مشکلی برای نصب دستگاه کارتخوان هوشمند نداریم، به محض اینکه نانوایی مشکل خود را بر طرف کند، دستگاه کارتخوان در اسرع وقت برای آنان نصب خواهد شد. برخی از نانوایی‌ها می‌توانند خودشان مشکل خود را بر طرف کرده، برخی‌ها نیز باید برای حل مشکل خود به اتحادیه مراجعه کرده و پروانه برخی‌ها از نانوایی‌ها نیز باید لغو شود تا نانوایی دیگری جایگزین آنان شود.

داوری بیان کرد: ۲۰ روز گذشته اولین کارتخوان هوشمند در یکی از نانوایی‌های مشهد نصب شد که قول دادیم تا نیمه تیرماه نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند نصب شود.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه هنوز استان‌های کوچک ایران که به اندازه یک چهارم مشهد هم نیستند این دستگاه را نصب نکرده‌اند خاطرنشان کرد: اجرای طرح یارانه‌سازی هوشمند نان قطعا بدون اشکال نخواهد بود. در هر جامعه یک درصد احتمال دارد تعدادی از این طرح خسارت ببینند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید آگاهانه خرید کنند، ادامه داد: مردم توجه داشته باشند تا نانوا بیش از مقدار نیازشان سفارش نان ندهد، چرا که نانوا به تعدادی که نان می‌فروشد یارانه آرد دریافت می‌کند. نانی که ارائه می‌شود قیمتش در تمام نقاط مشهد در دستگاه مشخص و یکسان است.

داوری گفت: در حال حاضر هیچ مشکل جدی وجود ندارد و اجرای این طرح برای برخی از افراد متخلف مشکل ایجاد کرده است. برخی از نانوایی‌ها حاضر نبودند این دستگاه را بپذیرند، از همین رو ما این نانوایی‌ها را محکوم کردیم.

فرماندار مشهد یادآور شد: در حال حاضر هیچ شلوغی در نانوایی‌های مشهد وجود ندارد. حضور ۷ تا ۱۰ نفر در صف نانوایی طبیعی است و اگر در یک نانوایی این میزان صف وجود نداشته باشد، آن دیگر نانوایی نخواهد بود.

داوری با اشاره به اینکه استفاده مردم از دستگاه کارتخوان هوشمند توسط رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: به گونه‌ای باشد که مردم بدون کارت بانکی خرید نکنند. در گام بعدی شاید دیگر نتوان با پول نقد نان خریداری کرد.

وی با اشاره به اینکه اتباع در صورت آمایش خدمات دریافت خواهند کرد، گفت: مقرر شده کشور در مورد اتباع تعیین تکلیف کند. برای کسانی تعیین تکلیف می‌شود که سرشماری شوند. کسانی که سرشماری نشوند قطعا برایشان تعیین تکلیف نخواهد شد.

داوری بیان کرد: کیفیت نان منافاتی با این طرح ندارد. نظارت بر نانوایی‌ها همانند گذشته با شدت ادامه دارد و سامانه ۱۲۴ کماکان پاسخگو است تا اگر تخلفی صورت گرفت به آن رسیدگی کنند.

فرماندار مشهد اظهار کرد: قیمت پلاستیک ۵۰۰ تومان است و اگر کسی ۱۰۰۰ تومان بابت آن بپردازد نانوایی تخلف کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->