بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد
سرخط خبرها

جمع‌آوری و خرید آنلاین پسماند‌های خشک در مشهد فراهم شد

  • کد خبر: ۱۱۶۰۸
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
جمع‌آوری و خرید آنلاین پسماند‌های خشک در مشهد فراهم شد
جشنواره‌ی فصلی، فرهنگی و آموزشی محله‌ی پاک، ویژه‌ی مناطق ۳، ۴، ۵، ۶ شهرداری مشهد، در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، جشنواره‌ی فصلی، فرهنگی و آموزشی محله‌ی پاک، ویژه‌ی مناطق ۳، ۴، ۵، ۶ شهرداری مشهد، در فرهنگسرای غدیر با حضور شماری از مسئولان شهرداری و بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان برگزار شد و طی آن ۱۰ نفر از افرادی که فصل گذشته در زمینه‌ی جمع آوری پسماند خشک، بیشترین همکاری را با سازمان مدیریت پسماند داشتند با اهدای جوایزی ارزنده، مورد تکریم قرار گرفتند.
جشنواره‌ی فصلی فرهنگی و آموزشی محله پاک در پایان هر فصل با هدف آشنا سازی شهروندان با فرهنگ جمع آوری پسماند خشک و با هدف جلب مشارکت آنان برای تفکیک زباله از مبدا در یکی از محلات مشهد برگزار می‌شود.
مدیر عامل سازمان پسماند در این مراسم با تاکید بر این که تفکیک پسماند از مبدأ یک رفتارشاخص اجتماعی است، گفت: با توجه به این که جند سالی است، میزان بازیافت زباله خشک در شهر مشهد در محدوده‌ی ۱۰ تا ۱۱ درصد ثابت مانده است؛ در تلاش هستیم، این میزان را تا ۲۰ درصد افزایش دهیم و این امر در صورتی محقق می‌شود که شهروندان برای مشارکت فعالانه، انگیزه بیشتری داشته باشند.
ابوالفضل کریمیان افزود: تفکیک زباله هم یک موضوع اقتصادی و هم یک موضوع محیط زیستی است، به همین دلیل کار افرادی که در این زمینه با ما همکاری می‌کنند بسیار قابل تقدیر است.
وی در ادامه با بیان این که هوشمند سازی جمع آوری زباله خشک نه تنها به اقتصاد شهر بلکه به افتصاد خانواده‌ها نیز کمک می‌کند افزود: این سازمان سعی می‌کند از طریق طرح‌های جدید، از جمله با ایجاد انگیزه‌های مالی و تسهیل شرایط بازیافت از مبدأ، شهروندان را برای مشارکت ترغیب کند و در این راستا طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک را در دستور قرار دادهاست.
وی یادآور شد: هم اکنون طرح هوشمند سازی در قالب طرح «سیمپ» به صورت آزمایشی در دو ناحیه در شهرداری منطقه ۹ مشهد درحال اجراست.
کریمیان اظهار داشت: «سیمپ» نرم‌افزاری است که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است و این نرم‌افزار امکان درخواست، جمع‌آوری و خرید پسماند‌های خشک شهروندان را به صورت آنلاین فراهم می‌آورد. شهروندان با نصب این اپلیکیشن می‌توانند، در منطقه‌ی تحت پوشش، درخواست خودرو کنند تا در کمترین زمان، نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام شود.

وی ادامه داد: به دنبال موفقیت طرح «سیمپ»، این سازمان، در نظر دارد با همکاری مرکز نوآوری شهری، فعالیت جمع آوری پسماند خشک را در سطح شهر مشهد به روش هوشمند مبتنی بر نرم افزار‌های موبایلی، برابر ضوابط و در چارچوب مصوبات، به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بخش خصوصی دارای صلاحیت، واگذار کند.
وی تأکید کرد: با توجه به این که در این طرح به محض تحویل پسماند خشک، کیف پول افراد شارژ می‌شود، خانواده‌ها می‌توانند روی درآمد آن حساب باز کنند.
کریمیان با بیان این که هدف اصلی این طرح استفاده از فناوری مدرن و کاهش هزینه هاست، افزود: طرح هوشمندسازی جمع آوری زباله‌ی خشک به دلیل کاهش هزینه‌ها، می‌تواند گوشه‌ای از سبد اقتصادی خانواده‌ها را پوشش دهد تا به این طریق مشارکت آنان را بیشتر از گذشته جلب کند.
در جشنواره‌ی روز گذشته که در محله شهید شیرودی (منطقه‌ی ۶) برگزار شد، علاوه‌بر اهدای جوایزی مثل اجاق گاز، بخاری گازی، دوچرخه و جارو برقی به شهروندان نمونه، جوایز مختلفی نیز به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.
از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌توان به اجرای موسیقی، تقلید صدا و اجرای موسیقی محلی اشاره کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->