سرخط خبرها

گلایه تهیه کننده «برف بی صدا می‌بارد» از زمان پخش این سریال

  • کد خبر: ۱۱۶۲۹۴
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
گلایه تهیه کننده «برف بی صدا می‌بارد» از زمان پخش این سریال
تهیه کننده «برف بی صدا می‌بارد» می‌گوید من به مسئولین گفتم زمانی که انتخاب کردند برای پخش سریال اشتباه است و همان کاری که با سریال سرباز انجام شد، با این کار هم صورت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، پخش مجدد سریال «برف بی صدا می بارد» که به دلیل همزمانی با عید نوروز و ماه رمضان متوقف شده بود، از ابتدای هفته گذشته از سر گرفته شده و به همین مناسبت محمدرضا شفیعی تهیه کننده این سریال در گفتگو با برنامه سینماچی رادیو جوان از بلاتکلیفی برای ساخت فصل دوم این سریال خبر داد. 

شفیعی در مورد پخش فصل اول «برف بی‌صدا می‌بارد» و ساخت فصل دوم این سریال گفت: «برف بی‌صدا می‌بارد»، ماحصل دو سال تحقیق و پژوهش مرحوم مسعود بهبهانی‌نیاست. دوسال تحقیق در حوزه سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی که در فضای داراماتیک به آن پرداخته شد. ما از همان ابتدا که شاکله کلی سریال برف بی‌صدا می‌بارد طراحی شد، به این نتیجه رسیدیم که این سریال باید در دو فصل طراحی شود، یک فصل در فضای دهه ۶۰ و فصل دیگر در زمان حال تولید شود. ما فصل اول سریال را در صد قسمت ساختیم و صد قسمت فصل دوم هنوز ساخته نشده است و نمی‌دانم که تلویزیون بنایی بر ساخت ادامه این سریال دارد یا خیر. این موضوع را باید از تلویزیون بپرسیم زیرا که به من پاسخی ندادند. اما در حال حاضر از قسمت‌های فصل اولی که از این سریال ساخته شده است، حدود شصت و پنج قسمت تا قبل از عید پخش شده و بعد از نوروز و ماه رمضان که پخش آن متوقف شد، قسمت باقی مانده آن در حال پخش است. 

مسئولیت پخش سریال با مدیران شبکه‌هاست

شفیعی در پاسخ به صحبت علی مرادخانی، مجری برنامه در مورد اینکه این مدل پخش کردن آسیب جدی به مخاطب سریال می‌زند گفت: نه تنها آسیب زد بلکه نابود کرد. مسئولیت پخش سریال با مدیران شبکه‌هاست و ما تهیه‌کننده‌ها دربخش تولید اعمال نظر می‌کنیم. من به مسئولین گفتم زمانی که انتخاب کردند برای پخش سریال اشتباه است و همان کاری که با سریال سرباز شد، با این کار هم صورت گرفت. فیلم سرباز هم در ماه رمضان پخش شد، در حالی که اصلا مناسب ماه رمضان نبود، اما دوستان بخاطر کرونا، تعطیلی پروژه‌ها و نداشتن سریال، کار ما را روانه آنتن کردند. در مورد سریال برف بی‌صدا می‌بارد نیز بخاطر همزمانی با سه ماه آخر سال و آماده پخش نبودن سریال‌‌های دیگر، مجبور شدیم کار را پخش کنیم.

مردم سریال‌های نمایش خانگی را دنبال می‌کنند

شفیعی در مورد اینکه چرا سریالی مثل وضعیت سفید که در سال‌های قبل ساخته شد، آنقدر جریان ساز می‌شود اما سریال‌هایی که این روزها در تلویزیون ساخته می‌شود، اصلا این ویژگی را ندارند توضیح داد: این قضیه دلایل متفاوتی دارد. هر پروژه با پروژه دیگر فرق دارد. وضعیت سفید یک سریال الف ویژه بود و برای آن زمان بیشتری گذاشته شده بوده و برف بی‌صدا می‌بارد یک ملودرام هرشبی است که با یک بودجه بسیار محدود ساخته شده. همچنین از آن سالی که وضعیت سفید پخش شد تا به امروز سلایق مردم متفاوت شده است. سریال‌های شبکه‌ نمایش خانگی و خارجی را دنبال می‌کنند. شاید ده یا دوازده سال قبل این امکانات وجود نداشت و از همه مهمتر اینکه سلایق مدیران سازمان صداوسیما لزوما به معنای سلایق مخاطبین نیست.

سریال فاصله‌ها خیابان‌ها را خلوت می‌کرد

تهیه کننده برف بی‌صدا ‌می‌بارد در پاسخ به این سوال که آیا مدیران سازمان محافظه کار شده‌اند تصریح کرد: نمی‌دانم معانی محافظه کاری چیست اما این را می‌دانم که محافظه کاری بیشتر در حوزه سیاست معنا دارد. به نظر می‌آید، فضای دوستانی که در دوران‌های متعدد تلویزیون را اداره می‌کنند با فضای سریال‌های عمومی که خیابان را خلوت می‌کرد همخوانی ندارد. من برای شما مثال وضعیت سفید را زدم که به نظرم مقایسه کردن آن با سریال برف بی‌صدا می‌بارد اصلا درست نیست، ولی در همان دوران وضعیت سفید، سریال فاصله‌ها از همین جنس سریال‌های ملودرامی و هر شبی ساخته شد که به لحاظ کیفی از سریال برف بی‌صدا می‌بارد پایین‌تر بود، اما نود درصد مخاطب داشت و خیابان‌ها را خلوت می‌کرد، در نتیجه این‌ مسئله باید دقیق‌تر و مفصل‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->