مقامات امنیتی اسرائیل با خروج از غزه موافقت کردند باقری‌کنی: حمایت بی‌دریغ یمن از مردم مظلوم غزه مایه مباهات امت اسلامی است حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟ سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد
سرخط خبرها

آمریکا ۷.۳۲ میلیارد دلار تاکنون به اوکراین کمک کرده است

  • کد خبر: ۱۱۶۳۰۴
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
آمریکا ۷.۳۲ میلیارد دلار تاکنون به اوکراین کمک کرده است
وزارت خارجه آمریکا با اعلام کمک نظامی 400 میلیون دلاری دیگر این کشور به اوکراین خبر داد که مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به 7.32 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن کمک‌های نظامی به اوکراین را طی هفته‌های گذشته تسریع بخشیده است.

وزارت خارجه اوکراین اضافه کرد که این کشور ۴۰۰ میلیون دلار کمک‌های نظامی جدید به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به هفت میلیارد و سیصد و بیست میلیون دلار رسیده است.

روز گذشته بود که یک مقام پنتاگون با اشاره به کمک ۴۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین گفته بود که این کمک‌ها شامل توپ‌های هیمارس و خمپاره انداز‌های بسیار دقیق است.  

این مقام نظامی آمریکا گفت که بسته کمک‌های نظامی جدید شامل هزار خمپاره از نوع ۱۵۵ میلیمتری بسیار دقیق است که حاکی از تحول در حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه است.  

ارسال این سامانه‌های راکتی در حالی انجام شده که روسیه پیشتر هشدار داده بود اگر این سامانه‌های دوربرد با دقت بالا به اوکراین برسد، اهدافی را در نظر خواهد گرفت «که تا کنون هدف قرار نگرفته‌اند».

طی هفته‌های گذشته، نیرو‌های روسی توانسته‌اند با استفاده از برتری در قدرت توپخانه‌ای، پیشروی‌های قابل توجهی در دونباس داشته باشند.

چند روز پیش نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که دو سامانه موشکی زمین به هوا، بخشی از دور جدید کمک‌های این کشور به اوکراین خواهد بود.

پنتاگون اعلام کرد بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، دو سامانه موشکی «ناسامس»، چهار رادار ضد توپخانه‌ای ۱۵۰ هزار دور مهمات ۱۵۵ میلیمتری را شامل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->