ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
سرخط خبرها

آمریکا ۷.۳۲ میلیارد دلار تاکنون به اوکراین کمک کرده است

  • کد خبر: ۱۱۶۳۰۴
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
آمریکا ۷.۳۲ میلیارد دلار تاکنون به اوکراین کمک کرده است
وزارت خارجه آمریکا با اعلام کمک نظامی 400 میلیون دلاری دیگر این کشور به اوکراین خبر داد که مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به 7.32 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن کمک‌های نظامی به اوکراین را طی هفته‌های گذشته تسریع بخشیده است.

وزارت خارجه اوکراین اضافه کرد که این کشور ۴۰۰ میلیون دلار کمک‌های نظامی جدید به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به هفت میلیارد و سیصد و بیست میلیون دلار رسیده است.

روز گذشته بود که یک مقام پنتاگون با اشاره به کمک ۴۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین گفته بود که این کمک‌ها شامل توپ‌های هیمارس و خمپاره انداز‌های بسیار دقیق است.  

این مقام نظامی آمریکا گفت که بسته کمک‌های نظامی جدید شامل هزار خمپاره از نوع ۱۵۵ میلیمتری بسیار دقیق است که حاکی از تحول در حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه است.  

ارسال این سامانه‌های راکتی در حالی انجام شده که روسیه پیشتر هشدار داده بود اگر این سامانه‌های دوربرد با دقت بالا به اوکراین برسد، اهدافی را در نظر خواهد گرفت «که تا کنون هدف قرار نگرفته‌اند».

طی هفته‌های گذشته، نیرو‌های روسی توانسته‌اند با استفاده از برتری در قدرت توپخانه‌ای، پیشروی‌های قابل توجهی در دونباس داشته باشند.

چند روز پیش نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که دو سامانه موشکی زمین به هوا، بخشی از دور جدید کمک‌های این کشور به اوکراین خواهد بود.

پنتاگون اعلام کرد بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، دو سامانه موشکی «ناسامس»، چهار رادار ضد توپخانه‌ای ۱۵۰ هزار دور مهمات ۱۵۵ میلیمتری را شامل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->