تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

توصیه‌های بهداشتی در ذبح دام برای پیشگیری از تب کنگو

  • کد خبر: ۱۱۶۳۲۶
  • ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
توصیه‌های بهداشتی در ذبح دام برای پیشگیری از تب کنگو
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در غرب کشور، بر ضرورت رعایت جدی موارد بهداشتی در فرایند قربانی کردن دام‌ها در آستانه عید قربان تاکید کرد.

به کزارش شهرآرانیوز، علیرضا زالی گفت: با توجه به اینکه اخیرا مواردی از تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شده است، شهروندان باید به صورت جدی نکات بهداشتی را در قربانی کردن و ذبح دام رعایت کنند.

وی علت ضرورت رعایت نکات بهداشتی در حین ذبح حیوانات را انتقال بیماری از طریق لاشه دام عنوان کرد و افزود: مخزن و ناقل اصلی این بیماری یک نوع کنه سخت است که در فصل گرما فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه از گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی دارد از اصالت بالاتری برخوردار است، افزود: استفاده از برخی مواد گوشتی مانند جگر خام بلافاصله پس از ذبح به دلیل احتمال وجود ویروس بسیار خطرناک است و افراد باید از خوردن گوشت خام به شدت اجتناب کنند.

دکتر زالی ادامه داد: کسانی که با لاشه دام تماس مستقیم دارند باید حتما از دستکش استفاده کنند و پس از ذبح حتما محیط را از خونابه پاکسازی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد پس از قربانی کردن، افراد گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهند و سپس استفاده کنند.

وی توضیح داد: عامل تب کریمه کنگو با ۵۶ درجه سانتی گراد حرارت در مدت ۳۰ دقیقه از بین می‌رود، بنابر این طبخ غذا ویروس را از بین می‌برد، اما گوشت خام می‌تواند تا مدتی ویروس را در خود زنده نگه دارد.

دکتر زالی درباره علائم این بیماری گفت: علائمی شبیه به سرماخوردگی، بدن درد، درد مفاصل در اندام‌ها، تب پیش‌رونده، وجود کبودی و خونریزی‌هایی به اندازه سرسوزن در اندام‌های مختلف، سرخی گونه و مواردی از این دست از مهمترین نشانه‌های ابتلا به تب کریمه کنگوست.

وی افزود: معمولا پس از تماس با لاشه دام آلوده پس از سه تا پنج روز علائم بیماری ظهور پیدا می‌کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->