اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

واکنش کارگردان «علفزار» به انتقاد‌های تند از فیلمش

  • کد خبر: ۱۱۶۳۷۷
  • ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
واکنش کارگردان «علفزار» به انتقاد‌های تند از فیلمش
کارگردان فیلم علفزار که این روزها فیلمش بر پرده سینماهای کشور قرار دارد نیز به صحبت های برخی منتقدان واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با روزهای پایانی اکران فیلم علفزار روی پرده سینماهای ایران، کاظم دانشی کارگردان این فیلم در برنامه تخصصی سینماچی از رادیو جوان در مورد مخالفان و انتقادهای تند درباره فیلمش صحبت کرد.

کاظم دانشی کارگردان فیلم علفزار در ابتدا در مورد میزان فروش فیلمش در سینماها گفت: تا به امروز فروش فیلم به ده میلیارد رسیده است. اگر قبل از کرونا فیلم را ساخته بودم و اکران شده بود، خیلی بیشتر از این به فروش می‌رسید، اما این روزها مشکلات معیشتی و بحث گرانی بلیت بسیار تاثیرگذار بوده است. البته به طور کلی مخاطب سینما طبق آمارها در بهار ۱۴۰۱ نسبت به بهار ۱۳۹۸ یک میلیون نفر کاهش داشته است. 

دانشی در ادامه در پاسخ به سوال علی مرادخانی مجری برنامه درباره نظرات مردمی در مورد این فیلم توضیح داد: بیشتر فروش ما براساس تبلیغ مردم بوده است، یعنی مردمی که به تماشای فیلم نشستند برای دیگران تعریف کردند و این تعریف‌های مردمی مزید برعلت شده است که اتفاق خوبی برای ما رقم بخورد.

کارگردان علفزار همچنین در مورد مخالفین این فیلم گفت: اخیرا ما فیلم را در جشنواره شهر شرکت دادیم، اما فیلم علف زار به این جشنواره راه پیدا نکرد که این بسیار عجیب است. فیلمی که در ۱۳درصد بخش‌های مختلف جشنواره فجر کاندید شده، به فاصله چهار ماه به جشنواره دیگری راه پیدا نکرده است و این معنی از آن برداشت می‌شود که علفزار مخالفین سرسختی دارد.

مطمئنا مخالفت با این فیلم از بعد کیفیت یا مسائلی از این دست نیست و این دوستان بحث محتوایی و ایدئولوژیک دارند. هرجا از ما تقاضا کردند که صحبت کنیم با کمال میل پذیرفتیم، اما در موزه سینما فیلم ما را نمایش ندادند و گفته شد فیلم ما ضد خانواده است. البته درخواست گفتگو با آنها را داشتیم که متاسفانه وقت ملاقاتی به ما داده نشد. 

دانشی با تاکید بر اینکه فیلمش مبتنی بر پژوهش است افزود: زمانی که فیلمنامه را نوشتیم، در بحث جرم، آسیب شناسی انجام دادیم و فیلنامه این فیلم مبتنی بر پژوهش و کارشناسی نوشته شده است، اما سلیقه بعضی‌ها متفاوت است. امیدوارم که حداقل مردم این فیلم را دوست داشته باشند و فکر می‌کنم اکثریت هم دوست داشتند.

این کارگردان سینما در پاسخ به سوال مجری برنامه سینماچی که آیا کار جدیدی در پیش خواهد داشت بیان کرد: کار جدید هم از نظر اقتصادی و هم از نظر مجوز خیلی سخت شده است، با این حال خیلی دوست دارم امسال فیلم جدیدی داشته باشم.

او با بیان اینکه بین سینما و پلتفرم نمایش خانگی سینما را انتخاب خواهد کرد ادامه داد: خیلی به سینما ارق دارم و دوست دارم چراغ سینما روشن بماند و همه فیلم بسازند. آقای پژمان جمشیدی هم در کنار بنده است و می‌گویند به فیلم سینمایی توجه داشتم باشم تا سریال سازی و در دوران پیری وقت برای ساخت سریال بسیار است. اگر حواسمان به سینما نباشد زمانی می‌رسد که دیگر دیر است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->