تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شعار هیئات در محرم ۱۴۰۱ اعلام شد

  • کد خبر: ۱۱۶۵۳۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
شعار هیئات در محرم ۱۴۰۱ اعلام شد
در آستانه ماه محرم شعار مشترک جامعه محبان اهل‌بیت (ع) و هیئات در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه ایام عزای سید و سالار شهیدان، پس از اولویت‌سنجی محورهای‌‌ محتوایی و هم‌اندیشی جامعه ‌فعالان ‌هیأت، شعار «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» به‌عنوان شعار مشترک جامعه محبان‌ اهل‌بیت(ع) و هیأت‌ها در ایام محرم ۱۴۰۱ انتخاب شد.

نهادها و جامعه هیأتی‌ کشور از تمام هیأت‌ها و مجموعه‌ها، خواسته‌اند تا ضمن حفظ شعار و نشان و استقلال‌ خود، با نمایش جلوه‌ای از وحدت و همدلی جامعه هیأت‌های حسینی، در این حرکت جمعی هم مشارکت کنند و این شعار را در حاشیه تولیدات، تبلیغات و فضاسازی هیأت درج کرده و در محتوای هیأت مدنظر قرار دهند.

هرساله در ایام منتهی به محرم، «فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم» برگزار می‌شود تا با مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌فعالان ‌هیأت و نخبگان فرهنگی، عبارتی از کلمات اهل‌بیت(ع) یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد، به‌عنوان شعار مشترک محرم ۱۴۰۱ انتخاب شود.

هیأت، محل فریاد دردهای انسان است، دردهای انسانیت و شعارهای هیأت، عصاره و چکیده همه این دردها و دغدغه‌ها و مسأله‌هاست. هیأت‌ها در فرصت مناسبت‌ها، این دردها و مسأله‌ها را در قالب شعار هیأت، فریاد می‌کنند. هر هیأت، موضوع محوری، مسأله و شعار مختص به خود را دارد و در مناسبت‌ها بر دست گرفته و فریاد می‌کند. در کنار این امر اما لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید. شعار مشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است.

در سال ۱۴۰۰ «زیر عَلَمت امن‌ترین جای جهان است»، در سال ۹۹ «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود» به عنوان شعار مشترک هیأت‌ها انتخاب شده بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->