اطلاعیه شماره ۵ ستاد انتخابات کشور | شناسه دو کاندیدا اعلام شد پایان تبلیغات مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ویدئو | سخنگوی ستاد انتخابات: تعداد بسیار محدودی افزایش شعب اخذ رای خواهیم داشت نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج اردوغان خواستار پایان جنگ داخلی در سوریه شد معاون ستاد کل نیروهای مسلح: پرچم عِلم در نیروهای مسلح با هدایت فرمانده کل قوا برپا شده و پیش رفته است ۱۰ پهپاد اوکراین بر فراز روسیه منهدم شدند حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم در زمان اخذ رای (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی دیگر در کرانه باختری جلیلی در مصلی تهران: جلیلی: امروز سر یک دو راهی هستیم آیا بایدن از انتخابات آمریکا انصراف داد؟ ویدئو | لحظه عملیات ضدصهیونیستی در شمال اراضی اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ضربه قسام به اشغالگران | سرنگونی پهپاد اسکای لارک + فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بایدن در حال بررسی ادامه یا کناره‌گیری از انتخابات آمریکا واکنش کنعانی به آزادی بشیر بی‌آزار از بازداشت در فرانسه جلیلی در برنامه تلویزیونی: حالا نوبت انتخاب است+ فیلم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ترجیح می دهیم بر سر مرزهای شمالی توافق کنیم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شورای امنیت درباره تمدید مکانیسم کمک‌های فرامرزی در سوریه به توافق رسید

  • کد خبر: ۱۱۶۶۳۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
شورای امنیت درباره تمدید مکانیسم کمک‌های فرامرزی در سوریه به توافق رسید
به گفته معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اعضای شورای امنیت به تازگی در خصوص تمدید شش ماهه عملیات مکانیسم ارائه کمک‌های فرامرزی به سوریه بر اساس طرح پیشنهادی مسکو روسیه به توافق رسیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شورای امنیت به توافقی در خصوص ادامه مکانیسم ارائه کمک‌های فرامرزی به سوریه دست یافته است.

این دیپلمات روس در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره گفت: "این توافق به تازگی حاصل شده است. هنوز مشخص نیست که رای گیری چه زمانی برگزار خواهد شد، البته به احتمال زیاد ظرف یکی دو روز آینده. این نشست هنوز برنامه ریزی نشده است. "

وی افزود: «توافق بر سر طرح پیشنهادی روسیه با تغییرات جزئی گرفته شده است. تمدید مکانیزم برای مدت شش ماه خواهد بود، به اضافه شش ماه دیگر، در صورت تصویب قطعنامه مربوطه».

در این رابطه یک مقام بلندپایه در سازمان ملل متحد نیز به این خبرگزاری گفت که سازمان ملل امیدوار است تا پایان این هفته بر سر قطعنامه‌ای درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به سوریه توافق نهایی حاصل شود.

مکانیسم ارائه کمک‌های فرامرزی در سال ۲۰۱۴ برای کمک رسانی به گروه‌های مخالفان سوری و با دور زدن گمرک دولتی و مقامات رسمی این کشور از سوی کشور‌های غربی بوجود آمد و سپس با تغییراتی ادامه یافت.

چند روز قبل، شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص تمدید مکانیزم کمک‌های فرامرزی در سوریه را تصویب نکرد. روسیه و چین به حمایت از این سند رای دادند، ولی کشور‌های انگلیس، ایالات متحده و فرانسه به آن رای منفی داده و بقیه اعضای شورای امنیت - آلبانی، برزیل، گابن، غنا، هند، ایرلند، کنیا، مکزیک، نروژ و امارات متحده عرب نیز به این سند رای ممتنع دادند. این قطعنامه به دلیل نداشتن تعداد آرای لازم در حمایت از آن (حداقل ۹ رای لازم) تصویب نشد.

در همان روز، فدراسیون روسیه نیز از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه پیش‌نویس قطعنامه کشور‌های غربی درباره تمدید کمک‌های فرامرزی به سوریه استفاده کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->