هشدار خود مراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش در مشهد: هیچ دانش‌آموز عشایری نباید از تحصیل بازبماند

  • کد خبر: ۱۱۶۶۴۶
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
وزیر آموزش و پرورش در مشهد: هیچ دانش‌آموز عشایری نباید از تحصیل بازبماند
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: نباید هیچ دانش‌آموز عشایری بازمانده از تحصیل باشد و باید برای آموزش از فضای مجازی و اقدامات دانش‌بنیان استفاده کرد.

مهدی بی‌باک|شهرآرانیوز، یوسف نوری صبح امروز در بیست‌ویکمین اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر پسر در مشهد گفت: عشایر انسان‌های صاف و صادقی هستند که هیچ‌گونه اضافه‌ای ندارند. به‌گفته رهبر کبیر انقلاب عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۹۲ ایل و ۴۵۴ طایفه داریم، ادامه داد: تمام عشایر کشور یک قوم و تولیدکننده هستند که زیر چتر جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند. متأسفانه اکنون جمعیت روستایی و عشایری ما رو به کاهش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: زندگی شهری جاذبه‌های کاذبی دارد و وقتی وارد آن می‌شویم، دوست داریم به زندگی ساده و روستایی خودمان برگردیم؛ بنابراین باید روی این مسئله هم کار کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: باید برای همه دانش‌آموزان و مخصوصا دانش‌آموزان عشایر فرصت برابر آموزش و تعلیم و تربیت را فراهم کنیم. نباید هیچ دانش‌آموز عشایری بازمانده و تارک از تحصیل باشد و باید از فضای مجازی در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به تولیدات و محصولات عشایر در سطح کشور نیز گفت: باید محصولات عشایری تجاری‌سازی شود و بتوانیم به‌گونه‌ای تبلیغ کنیم که به‌دست مردم برسد.

به‌گفته وزیر آموزش و پرورش، باید زمینه حضور مؤثر و نقش‌آفرین شما دانش‌آموزان عشایر را در جامعه دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنیم تا در آینده نقش مؤثری در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشید.

چراغ مدارس عشایر در دوران کرونا خاموش نشد

در ادامه این مراسم معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در حوزه آموزش عشایر اتفاقات خوبی درحال انجام است.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه در دوران کرونا اجازه ندادیم چراغ مدارس عشایری خاموش شود، ادامه داد: متأسفانه در مناطق عشایرنشین امکاناتی مانند آزمایشگاه یا کارگاه و... نداریم، بنابراین مجبوریم کیفیت معلم‌ها را در این مناطق و مدارس افزایش دهیم. در این زمینه نیز احیای دانش‌سرای عشایر در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی یک گام روبه‌جلو است. همچنین باید در زمینه آموزش اولویت را در زمینه رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان عشایر در نظر بگیریم.

شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، نیز در این مراسم گفت: در این همایش بین افرادی هستیم که همه اهل تولید هستند و این افتحاری برای کشور است. زندگی عشایری باید الگویی برای ما باشد و بتوانیم قسمتی از نیاز خودمان را تولید کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->