پایان موفقیت‌آمیز آزمون‌های دریایی نفتکش ساخت ایران

  • کد خبر: ۱۱۶۸۹۰
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
پایان موفقیت‌آمیز آزمون‌های دریایی نفتکش ساخت ایران
تست‌های دریایی کشتی افراماکس ۲ که توسط متخصان داخلی ساخته شده، در خلیج فارس انجام شد و علیرغم وجود امواج و باد مخالف این نفتکش به سرعت ۱۵.۲ گره دریایی رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، تست‌های دریایی کشتی افراماکس ۲ در خلیج فارس انجام شد و علیرغم وجود امواج و باد مخالف این نفتکش به سرعت ۱۵.۲ گره دریایی رسید.

این نفتکش، نفتکشی است که توسط متخصصان داخلی ساخته شده و ماه گذشته تحویل ونزوئلا شد و مقرر شد پیش از عزیمت به این کشور، تست‌های دریایی آن در خلیج فارس انجام شود.

در حالی سرعت نفتکش ساخت ایران در تست‌های دریایی به ۱۵.۲ گره دریایی رسیده که بر اساس قرارداد منعقد شده با ونزوئلا، رسیدن به حداکثر سرعت ۱۴.۸ گره دریایی توسط نفتکش افراماکس ۲ کافی بود.

در نهایت این کشتیِ ساخت ایران اسلامی تحت کلاس شرکت متخصص رده بندی ایرانی و با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تمامی تست‌های ضروری را با هدایت نیرو‌های بومی ایرانی با موفقیت پشت سر گذاشت. تمامی آزمون‌ها با حضور تیم مهندسی متخصص از شرکت pdv marine ونزوئلا انجام شد.

نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افراماکس ۲ با ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع تا روی عرشه، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن وزن در مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته شده است و دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار می‌باشد.

این نفتکش دارای سه دیزل ژنراتور است که هر کدام ظرفیت تولید ۹۰۰ کیلووات برق را دارا بوده و با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنسین‌ها و ملوان‌های خود، قابلیت حرکت با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->