سود ۱۵۰ برابری قاچاقچیان سوخت در آب‌های بین المللی وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کانال سوئز دوباره بسته شد

  • کد خبر: ۶۲۴۸۵
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کانال سوئز دوباره بسته شد
منابع خبری از بازگشت کشتی کانتینربر به گل نشسته در کانال سوئز به وضعیت قبلی خود به خاطر وزش بادهای شدید و بسته شدن مجدد این کانال خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع خبری از بازگشت کشتی کانتینربر به گل نشسته در کانال سوئز به وضعیت قبلی خود به خاطر وزش بادهای شدید و بسته شدن مجدد این کانال خبر دادند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت مصر امروز اعلام کرده بود که کشتی به گل نشسته در کانال سوئز رهاسازی شده و برای بررسی و بازبینی وضعیت به منطقه البحیرات هدایت شده است که این روند بازبینی ممکن است ۴۸ ساعت طول بکشد.

درپی این امر نیز «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که مصری ها امروز موفق شدند که به بحران کشتی به گل نشسته در کانال سوئز پایان دهند.

رئیس اداره کانال سوئز نیز گفت که به احتمال زیاد حرکت دریانوردی در این کانال از ظهر امروز دوشنبه از سرگرفته شود.

اما خبرگزاری رویترز سپس به نقل از یک شاهد و منبع مصری گفت که این کشتی پیش از دومین تلاش برای یدک کشیدن آن، به علت وزش بادهای شدید، به وضعیت قبلی خود در عرض کانال بازگشت.

کشتی کانتینربر Ever Given که متعلق به شرکت ژاپنی Shoei Kisen است و توسط شرکت تایوانی Evergreen  Marine اداره می‌شود، یک هفته پیش در کیلومتر ۱۵۱ کانال سوئز در مسیر چین به روتردام به گل نشست. طول این کشتی ۴۰۰ متر، عرض آن ۵۹ متر و ظرفیت حمل آن حدود ۲۲۴ هزار تن است.

انسداد کانال سوئز که حدود ۱۰ درصد از نفت و فرآورده‌های نفتی جهان از طریق این کانال عبور داده می شود، در پی به گل نشستن این کشتی، افزایش ۷.۵ درصدی قیمت نفت را در پی داشت.

کانال سوئز یکی از مهمترین و پر رفت و آمدترین مسیرهای عبور کشتی‌ها و نفتکش‌ها در جهان به شمار می‌رود. این کانال مسیر دریایی بین آسیا و اروپا را تا ۱۵ روز کاهش داده و خطرات سفردریایی را نیز پایین می‌آورد. 

با توجه به این مزیت، روزانه حدود ۵۰ کشتی و نفتکش از این کانال عبور می‌کنند. انسداد این کانال، روزانه ۹.۶ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد کرده است. 

این کشتی کانتینری در باریکترین بخش کانال، مسیر را مسدود کرد و سایر کشتی‌ها و نفتکش‌ها در هر دو جهت شمالی و جنوبی مسیر قادر به عبور نیستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->