نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

سرمربی و جودوکار خراسانی در پرواز قونیه و بازی‌های اسلامی

  • کد خبر: ۱۱۶۹۵۸
  • ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
سرمربی و جودوکار خراسانی در پرواز قونیه و بازی‌های اسلامی
بانوان جودوکار اعزامی به بازی‌های کشور‌های اسلامی مشخص شدند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از سال‌ها دوری تیم‌های ملی جودو ایران از میادین بین‌المللی، سرانجام راهی بازی‌های کشور‌های اسلامی می‌شوند که در این اعزام هدایت تیم‌ملی بانوان ایران برعهده سرمربی مشهدی است و بانوی خراسانی نیز به‌عنوان جودوکار پیراهن تیم‌ملی را به تن خواهد کرد. پنجمین دوره بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی در روز‌های ۱۷ تا ۲۷مرداد امسال به‌میزبانی قونیه در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

سرانجام با تصمیم کادرفنی تیم‌ملی مردان و بانوان تکلیف اسامی نفرات اعزامی به این مسابقات مشخص شد. تیم ایران قرار است با ترکیب هفت جودوکار در بخش مردان و هفت جودوکار در بخش بانوان در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. جودوکاران کشورمان در این دوره از رقابت‌ها در بخش مسابقات تیمی و انفرادی به‌مصاف حریفان خود خواهند رفت.

اکنون جودوکاران در اردو حضور دارند. مرحله ششم اردوی تیم‌ملی جودو بانوان از ۱۹ تیر به‌میزبانی همدان آغاز شده است و یازده جودوکار دعوت‌شده تا ۳۰ تیر در اردو خواهند بود. شیوا جهانگیری، فاطمه کمالی‌پور، فاطمه پورفریدونی، سایان چگنی، محدثه حسینی، زهرا خانیان، مریم بربط، ریحانه گیلانی، مریم پیمانی، فرزانه احدی و راحیل مرادی نفرات حاضر در این اردو هستند که از بین آن‌ها هفت جودوکار به مسابقات اعزام خواهند شد. ماریجا میسکوویچ، مربی کروات جودو، که برای برگزاری یک دوره دانش‌افزایی تخصصی بانوان به تهران سفر کرده، قرار است در این مدت کنار ملی‌پوشان در همدان حضور داشته باشد و به آماده‌سازی تیم‌ملی بانوان کمک کند.

دو خراسانی در کاروان جودو بانوان

شیوا جهانگیری در وزن ۴۸-کیلوگرم، فاطمه کمالی در وزن ۵۲-کیلوگرم، سایان چگینی در وزن ۵۷-کیلوگرم، محدثه حسینی در وزن ۶۳-کیلوگرم، مریم بربط و ریحانه گیلانی در وزن ۷۰-کیلوگرم و فاطمه پیمانی در وزن ۷۸-کیلوگرم با هدایت تکتم بیدل به‌عنوان سرمربی و سحر چغلوند به‌عنوان مربی ترکیب تیم‌ملی بانوان را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند. تکتم بیدل سرمربی مشهدی تیم‌ملی جودو بانوان است که قرار است در بازی‌های کشور‌های اسلامی تیم‌ملی را هدایت کند. او پیش از این نیز سابقه مربیگری تیم‌ملی جودو را در کارنامه داشته است.

به‌جز بیدل، محدثه حسینی ورزشکار خراسانی تیم‌ملی است که در سال‌های گذشته به‌عنوان ملی‌پوش کشتی آلیش در مسابقات حضور داشته است، اما بعد از شروع مجدد تمرینات تیم‌ملی جودو، او به رشته نخستش بازگشت و حالا پیراهن تیم‌ملی جودو را به تن کرده است.

بیست‌ساله است و برای تأمین بخشی از هزینه‌های ورزشش در شرکت قند فریمان کار می‌کند. وقتی ده‌ساله بود، به جودو وارد شد و به عضویت تیم‌ملی هم درآمد، اما فدراسیون که تعلیق شد، کشتی را انتخاب کرد. تکنیک‌های جودو را در کشتی پیاده کرد و با قهرمانی در مسابقات کشوری به تیم‌ملی آلیش رسید. محدثه حسینی در اولین سال حضورش در کشتی به مسابقات بین‌المللی قرقیزستان اعزام شد و طلای وزن ۶۵کیلوگرم را به‌دست آورد. بعد از برگشت از مسابقات قرقیزستان فدراسیون جودو اعلام کرد جودو می‌تواند در بازی‌های کشور‌های اسلامی شرکت کند. به همین دلیل از نفرات اول سال‌های قبل دعوت کردند تا در انتخابی مدعیان جودو شرکت کنند. او نیز شرکت کرد و به عضویت تیم‌ملی درآمد.

اعزام با وجود ادامه تعلیق‌ها

حدود سه سال از تعلیق‌شدن فدراسیون جودو ایران می‌گذرد که بیشترین زمان آن در دوران کرونا بود و ملی‌پوشان چندان رقابت‌های مهمی را از دست ندادند، اما ایران همچنان تعلیق است. آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، درباره اعزام جودوکاران به بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی با وجود تعلیق‌بودن جودو ایران گفته است: این بازی‌ها زیر نظر فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک برگزار نمی‌شود. ما از همه مسابقاتی که زیر نظر این دو نهاد بین‌المللی برگزار خواهد شد، محروم هستیم، اما می‌توانیم در مسابقاتی که کشور‌ها به‌صورت مستقل برگزار می‌کنند، شرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->