استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس
سرخط خبرها

استعفا به‌امید رسیدن صدا!

  • کد خبر: ۱۶۲۳۹۵
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
استعفا به‌امید رسیدن صدا!
آنا براتی سرمربی مشهدی تیم‌ملی از هدایت تیم‌ملی کشتی آلیش بانوان کناره‌گیری کرد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ آنا براتی، سرمربی پرافتخار و معجزه‌گر کشتی آلیش بانوان، بعد از سال طلایی که پشت‌سر گذاشت، در اعتراض به تبعیض‌ها و نادیده‌گرفتن‌ها از سمتش در تیم‌ملی ایران کناره‌گیری کرد. بی‌شک لقب پرافتخارترین مربی کشتی آلیش بانوان به بانوی مشهدی تعلق می‌گیرد که در سال‌های گذشته توانست با حضورش در رأس تیم‌ملی، بیشترین تعداد مدال و قهرمانی و رسیدن به سکو‌های بین‌المللی را برای ایران به ارمغان بیاورد. آنا براتی، ملی‌پوش گذشته، توانست در این سال‌ها به‌عنوان مربی کشتی کلاسیک و کشتی آلیش بانوان یکی از اولین‌های این رشته باشد و در ادامه، موفقیت‌های زیادی کسب کند، اما حالا بعد از چندین سال تلاش از بی‌مهری‌ها خسته شده و کنار کشیده است.

او بعد از اعلام برگزاری اردوی تیم‌ملی آلیش بانوان، در صفحه شخصی‌اش این خداحافظی را به‌صورت رسمی اعلام کرد و نوشت: به پایان آمد این دفتر، حکایت، اما عوض شد. سرمربی مشهدی تیم‌ملی کشتی آلیش بانوان توانسته است در مدت کوتاه حضورش در این تیم از مهر ۱۳۹۹، ۲۳ مدال طلا، نقره و برنز کسب کند و در تاریخ آلیش بانوان رکورددار شود.

قهرمانی در جهان و آسیا نیز کار همیشگی این تیم در این مدت بوده، اما موضوع عجیب این است که ملی‌پوشان و کادرفنی به‌جز مدال و لوح حتی یک ریال هم پاداش و جایزه برای این افتخارآفرینی‌ها دریافت نکرده‌اند. تیم‌ملی کشتی آلیش زنان باید برای حضور در قهرمانی آسیا آماده شود، اما در این وضع، فعلا بدون سرمربی هستند. در این چند روز، اما مسئولان فدراسیون یا وزارت هنوز واکنشی به این اتفاق نشان نداده‌اند.

استعفا به‌امید رسیدن صدا

آنا براتی، سرمربی مشهدی تیم‌ملی آلیش، درباره این تصمیمش اظهار کرد: باید یک نفر کاری می‌کرد. اینکه همیشه توسری بخوریم و بگویند اعزام برایتان کافی است، درست نیست. به‌عنوان یک تیم وقت می‌گذاریم، از کار و زندگی‌مان می‌زنیم و برای معیشت به پول نیاز داریم. ترجیح دادم به‌عنوان سرمربی تیم استعفا کنم تا شاید صدای ما شنیده شود و وزارت ورزش‌وجوانان کاری برای کشتی زنان بکند.

او با بیان اینکه از نظر مالی حمایت نمی‌شویم و هرچه به وزارت ورزش گفتیم هیچ فایده‌ای نداشت، ادامه داد: مگر چند تیم در بخش زنان داریم که در مسابقات آسیایی و جهانی اول می‌شوند؟ فکر می‌کنم اگر ۱۰سال دیگر هم مقام بیاوریم، هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد. براتی به حمایت‌نکردن مریم کاظمی‌پور، معاونت بانوان وزارت ورزش، به کشتی زنان اشاره و بیان کرد: وقتی خانم کاظمی‌پور به اردوی ما آمد، گفتیم حتی یک ریال هم پول نمی‌گیریم. تعجب کرد و قول حمایت داد، اما الان یک‌سال گذشته و اتفاقی نیفتاده است.

غریبی آلیش در وزارت

او درباره درخواست از حمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان، برای حمایت از زنان کشتی‌گیر به ایسنا گفت: قبل از مسابقات جهانی به این امید که اتفاقی بیفتد، نامه‌ای به آقای سجادی زدیم، اما هیچ‌کس توجه نکرد. مگر همه رشته‌های دیگر که پاداش دریافت می‌کنند، المپیکی هستند که به ما جایزه نمی‌دهند؟

در آخرین مراسم با رئیس‌جمهور که به ورزشکاران جایزه اهدا شد، هیچ‌کدام از ما را دعوت نکردند و گفتند شامل نمی‌شوید. براتی با بیان اینکه بی‌توجهی به رشته آلیش در حالی است که مسابقات آن کاملا رسمی و زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی برگزار می‌شود، ادامه داد: حرف‌هایی که می‌زنند، بهانه است و صدای ما به جایی نمی‌رسد. فدراسیون هم هیچ حمایتی نمی‌کند و توجهش به بخش زنان فقط در حد برگزاری اردو و اعزام است.

فدراسیون کشتی سراب است

او درباره بی‌انگیزگی دختران کشتی‌گیر در نتیجه بی‌توجهی مسئولان گفت: فدراسیون کشتی مثل سراب، از دور خوب است و برای زنان هیچ‌کاری نمی‌کند. دختران کشتی‌گیر قدیمی واقعا بی‌انگیزه هستند، چون می‌دانند حتی اگر مقام بیاورند هم اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->