واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

دست کوتاه پروژه‌های خرد از تسهیلات بانکی

  • کد خبر: ۱۱۶۹۸
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
دست کوتاه پروژه‌های خرد از تسهیلات بانکی
ایجاد ۷۵ هزار شغل در کمیته امداد امام خمینی (ره) معطل ۲۶۵۰ میلیاردتومان تسهیلات
تأمین مالی به شکل عمده در اقتصاد کشور از ۳ طریق بازار پول (نظام بانکی)، بازار سرمایه و تأمین مالی خارجی انجام می‌شود. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد ایران بانک محور است و بخش عمده‌ای از مسئولیت تأمین مالی سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کشور برعهده بانک هاست. همین مسئله سبب می‌شود فشار برای تأمین نقدینگی به بانک‌ها افزایش یابد، مسئله‌ای که سبب رشد پایه پولی و تورم در کشور می‌شود. به گفته رئیس کل بانک مرکزی ۸۴ درصد تأمین مالی در کشور توسط سیستم بانکی انجام می‌شود، اگر منابع صندوق‌ها و درآمد ثابت بورس را که سپرده بانکی است به آن اضافه کنیم، بالای ۹۰ درصد تأمین مالی توسط سیستم بانکی انجام می‌شود و این امر سبب شده است پروژه‌های بزرگ برای دریافت تسهیلات در اختیار بانک قرار گیرد و نتوانیم تسهیلاتی را در اختیار بخش‌های خرد قرار دهیم.
به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی روز پنجشنبه در همایش شبکه بانکی یاور توانمندسازی اقتصادی نیازمندان، در سالن همایش اردوگاه ثامن الائمه ضمن برشمردن مشکلات بانک محور بودن اقتصاد کشور اظهار کرد: متأسفانه به دلیل بانک محور بودن کشور، تخلفات زیادی که در پروژه‌ها انجام می‌شود به نام بانک‌ها رقم می‌خورد و این باور ایجاد می‌شود که تخلفات در بانک‌ها زیاد است، در حالی که کار‌های عملی زیادی در سیستم بانکی انجام می‌شود و تمام پروژه‌های بزرگ همچون ساخت سد و مجتمع‌های پتروشیمی توسط سیستم بانکی انجام شده است.

۱۷۰ هزار شغل در کمیته امداد ایجاد می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: پیش بینی می‌شود امسال به طور قطع ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد ایجاد شود.
مرتضی بختیاری اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود که از این مقدار ۷۰ هزار سهم کمیته امداد و ۳۰ هزار سهم بهزیستی است. همچنین براساس تبصره ۱۶ حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص می‌یابد که ۳۵۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد و ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهم بهزیستی است. مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امسال از محل اشتغال روستایی ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت و ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است. اکنون ۲۶۵۰ میلیارد تومان طرح در بانک‌ها وجود دارد که در صورت تخصیص ۷۵ هزار شغل ایجاد خواهد شد. بختیاری تصریح کرد: به طور کلی مجموعا ۵۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اشتغال روستایی و تبصره ۱۶ پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۵ هزار شغل ایجاد خواهد شد. سهم امسال ۷۰ هزار اشتغال است، اما ما ۹۸ هزار شغل ایجاد کرده ایم و ریل گذاری خوبی شده و از فناوری غافل نمانده ایم و در این قسمت کار‌های ارزشمندی انجام شده است. پیش بینی می‌شود امسال به طور قطع ۱۷۰ هزار اشتغال در کمیته امداد ایجاد شود.

خراسان رضوی مرکز خلق پول است
استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: خراسان رضوی مرکز خلق پول و ظرفیت‌های فراوان اقتصادی است. علیرضا رزم حسینی افزود: سپرده‌های بانکی در استان معادل ۱۱۷ هزار میلیارد تومان است و این نشان از فرصت عظیم در این استان دارد. استاندار گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد وام‌های خرد کمتر معوقه دارند و وام‌های کلان دارای وضعیت متفاوتی هستند. وی با بیان اینکه در طرح مثلث توسعه اقتصادی به دنبال تجمیع پول‌های خرد مردم در قالب صندوقی هستیم تا برای خود مردم گره گشا باشد، افزود: واگذاری سرمایه‌های کلان به پروژه‌های بزرگ موجب می‌شود با وقوع یک اتفاق ناگوار شاهد لطمه سنگین به این پروژه‌ها باشیم.

پرداخت ۲۰۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در استان
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌رضوی نیز در این همایش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های استان پرداخت شده است. حسن مونسان افزود: در این مدت اعطای تسهیلات بانکی در استان از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال با ۳۴.۷ درصد رشد به ۲۰۲ هزار میلیارد ریال رسیده است. طی ۸ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت و معدن استان با اعطای تسهیلات به ۳۳۶۵ واحد ثبت شده است. مونسان افزود: در این مدت ۳۲ درصد رشد اعطای تسهیلات به ۴۱ هزار و ۳۵۴ واحد کشاورزی و ۲۳ درصد رشد اعطای تسهیلات به ۲۶ هزار و ۳۰۰ واحد خدمات و بازرگانی در استان ثبت شده است. وی ادامه داد: همچنین در اعطای تسهیلات بانکی قرض الحسنه به ۴۲ هزار و ۶۴۰ نفر معادل ۷۲ درصد رشد برای خراسان رضوی ثبت شده است. رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: سال گذشته مبلغ مصوب برای اعطای تسهیلات به کمیته امداد این استان ۲۵۶۱ میلیارد ریال بود که ۲۳۰۰ میلیارد ریال آن در همان سال پرداخت شد و با بقیه پرداخت‌های ابتدای امسال، کل مبلغ مصوب به این نهاد برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->