هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

ماراتن برنامه‌نویسان در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۷۰۵
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
ماراتن برنامه‌نویسان در مشهد
رقابت برنامه‌نویسی FCPC با حضور تیم‌های برتر ایران در دانشگاهی فردوسی برگزار شد
مسابقات بین‌المللی ای‌سی‌ام (ACM-ICPC) همه‌ساله از‌سوی انجمن جهانی ACM و با پشتیبانی شرکت‌های بزرگی، چون IBM، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی در سطح جهان، برگزار می‌شود. تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات، دانشجویان دانشگاه‌های سرتاسر جهان هستند که درقالب تیم‌های سه‌نفره به رقابت می‌پردازند. این تیم‌ها برای ورود به مرحله نهایی باید در مسابقات منطقه‌ای شرکت و مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند.
تیم‌های ایرانی، برای کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی، هرساله در مسابقات بین‌المللی ACM منطقه غرب آسیا شرکت می‌کنند و با‌توجه‌به سهمیه منطقه در آن سال، تیم‌های برتر به مسابقات جهانی راه می‌یابند. در همین راستا، هسته مسابقات برنامه‌نویسی ACM دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به برگزاری این رقابت در دانشگاهی فردوسی کرد.
رویداد FCPC پنجشنبه و جمعه گذشته در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد. در این رقابت برنامه‌نویسی ۱۸۰‌تیم از سراسر ایران ثبت نام کردند که پس‌از برگزاری مسابقه مقدماتی، ۵۰‌تیم به رقابت پایانی راه یافتند. از این بین ۱۸‌تیم از مشهد و ۳۲‌تیم از شهر‌های دیگر حضور دارند؛ ۱۹‌تیم برتر دبیرستانی نیز بین آن‌ها دیده می‌شوند. در حاشیه این رویداد، وحید معصومی، معاون مهندسی کافه‌بازار، درباره دلیل برگزاری رویداد FCPC در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رویداد‌های علمی در شکل‌گیری هسته‌های دانش‌محور بسیار اهمیت دارد. این هسته‌ها می‌توانند در فضای صنعت فناوری و اطلاعات تحول ایجاد کنند. گروه اولیه شکل‌دهنده کافه‌بازار نیز دانشجویانی بودند که در چنین رویداد‌های علمی‌ای در‌کنار هم قرار گرفتند. حالا کافه‌بازار به‌منظور افزایش توان علمی دانشجویان و انتقال تجربه برپایی رویداد ACM به برگزاری رقابت برنامه‌نویسی در شهر مشهد می‌پردازد. کافه‌بازار به‌تازگی با افتتاح دفتر خود در مشهد، فرصت جذب نیرو‌های نخبه در خارج از تهران را فراهم کرده و در برگزاری رویداد FCPC از همکاری استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز بهره برده است.
معصومی درباره وضعیت استان خراسان‌رضوی و قابلیت‌های برنامه‌نویسان این استان بیان کرد: خراسان‌رضوی با داشتن ۱۶۸۰تیم توسعه‌دهنده برنامه و بازی موبایلی و سهم ۱۱.۸‌درصد از کل درآمد دیجیتالی کشور، پس از استان تهران، نقش مهمی در صنعت فناوری و اطلاعات دارد. شروع به کار دفتر کافه‌بازار در مشهد نیز نشان‌دهنده توجه‌به ظرفیت‌های علمی موجود در استان خراسان‌رضوی است. او می‌گوید: برگزاری رقابت علمی FCPC در دانشگاه مشهد با قصد بردن چالش‌های علمی و کسب و کاری به‌سمت بدنه دانشگاهی انجام شده است و انتظار داریم با این کار بستر بزرگ‌تری از توان علمی برای حل مسائل فراهم کنیم و سبب رشد اهالی صنعت شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->