راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

طرح «دارویار» افزایش نرخ دارو ناشی از حذف ارز ترجیحی را به حداقل می‌رساند

  • کد خبر: ۱۱۷۲۷۹
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
طرح «دارویار» افزایش نرخ دارو ناشی از حذف ارز ترجیحی را به حداقل می‌رساند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اجرای طرح دارویار، ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری‌های مزمن بیمه می‌شود و بیماران هیچ هزینه اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

همتی| شهرآرانیوز، کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نشست خبری درخصوص مسائل دارویی و طرح دارویار با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو، قیمت دارو در کشورمان نسبت به کشور‌های همسایه بسیار کم بود و همین موضوع جذابیت قاچاق معکوس دارو‌های ایرانی به کشور‌های همسایه را افزایش می‌داد، افزود: سوبسیدی که دولت برای دارو و در راستای حمایت مالی از بیماران پرداخت می‌کرد، با قاچاق معکوس دارو به کشور‌های همسایه، از دسترس ایرانیان خارج می‌شد. حال با اجرای طرح دارویار، قیمت دارو به‌سمت واقعی‌شدن گام برداشته است و از طرفی، با افزایش پوشش بیمه‌ای داروها، پرداخت از جیب بیماران نیز برای دارو افزایش پیدا نمی‌کند.

‌وی با اشاره به مزیت‌های طرح دارویار خاطرنشان کرد: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک‌ها از یارانه دارو و اینکه هزینه دارو که بیمار قبلا پرداخت می‌کرد و اکنون پرداخت می‌کند، هیچ تفاوتی نداشته است. ضمن اینکه در برخی اقلام به‌دلیل تعهد سازمان‌های بیمه‌گر نرخ آن کمتر شده است.
کسانی که بیمه دارند، خودبه‌خود تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و مشکلی ندارند. سایر افراد نیز با توجه به ظرفیت بیمه سلامت، می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند. برای این کار نیز باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان مراحل ثبت نام بیمه سلامت خود را انجام دهند.

در زمینه دارو هیچ کمبودی نخواهیم داشت

کیانی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه دارو به هیچ وجه کمبود نخواهیم داشت، چراکه شرکت‌های دارویی مشکلی در توزیع ندارند، ادامه داد: کنترل قاچاق معکوس با اجرای این طرح صورت می‌گیرد. در بعضی کشور‌های همسایه، داروی ایرانی تا ۷برابر قیمت به فروش می‌رسد، حتی به سایر کشور‌ها از طریق کشور‌های همسایه صادر می‌شود که با اجرای این طرح جلو برخی اقلام قاچاق گرفته می‌شود.
به گفته وی، برای بیماران صعب‌العلاج هم تأمین دارو در نظر گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: دارو‌ها به ۴دسته تقسیم می‌شوند؛ دارو‌های تحت بیمه که در پرداخت مردم بدون تغییر است و حتی در برخی اقلام کاهش هم داشته است. دارو‌هایی که تحت پوشش بیمه نیستند که ۳۶۶ اقلام دارو هم اضافه و مشمول بیمه می‌شود که قیمت آن تغییر نمی‌کند و حتی در آینده ممکن است بیشتر شود.

کیانی خاطرنشان کرد: دارو‌هایی که نیازی به نسخه ندارند، ۱۱۹قلم طبق دستور ریاست جمهور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و افزایش قیمت ندارند. دسته چهارم دارو‌های گیاهی و مکمل غذایی هستند که افزایش قیمت نخواهند داشت و با توجه به سیاست حمایتی در نظر گرفته شده و به‌دلیل اینکه از ابتدا یارانه‌ای نداشته است، افزایش قیمت چشمگیری پیدا نمی‌کنند.

با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ تماس بگیرید

به گفته وی، افرادی که فاقد بیمه هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت ایران و همچنین سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ خود و خانواده را بیمه کنند یا از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند. 

وی با تأکید بر اینکه طرح دارویار افزایش نرخ دارو ناشی از حذف ارز ترجیحی را برای بیمه‌شده به حداقل می‌رساند، افزود: بیمه سلامت هزینه‌ای برای بیمه‌گذار ندارد و تا سه ماه کاملا رایگان است و به احتمال زیاد تمدید هم خواهد شد.
به گفته وی، آن دسته از افرادی که بیمه ندارند، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا سایت بیمه سلامت خود و خانواده را بیمه کنند تا از یارانه بخش دارو بهره ببرند. انتظار می‌رود در یکی‌دو‌ ماه آینده کمبود‌های دارویی که به چشم می‌خورد، با اجرای این طرح کاهش یابد، چون تولیدکننده توجیهی برای کاهش تولید نخواهند داشت.

طرح «دارویار» افزایش نرخ دارو ناشی از حذف ارز ترجیحی را به حداقل می‌رساند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->